Als het goed is zijn net de oudste characters van het Nederlandse eiland overleden.
Ik speelde Wietse, Francine en Bas Zomers. Ik heb het ongeveer 2,5 jaar volgehouden...
Ik wil mijn vertrek toch even toelichten:
Directe aanleiding was een berichtje van het players department. Wietse en Bas hebben namelijk onderling wat gehandeld. Blijkbaar zijn er dus mensen die het belangrijk vinden om dit allemaal in de gaten te houden en gelijk een bericht sturen wat dit voor transactie was en waarom.
Ik heb altijd al gezegd dat ik de zogenaamde captial rule complete onzin vindt, maar er heb mij er altijd aan gehouden omdat ik hierin blijkbaar alleen sta. Mijn laatste transactie was een normale handelsdeal die ik net zo goed met een ander personage had kunnen maken.
Ik vind het gewoon triest dat er blijkbaar zo van bovenaf op wat je character doet wordt gelet. Als er al een capital rule moet zijn moet die in het spel geprogrammeerd zitten of het moet gewoon niet interresant zijn om er misbruik van te maken....
Maar goed er zijn nog meer redenen:
Ik denk dat cantr een potentieel geweldig spel is. Er zitten een paar hele goede ideeen in verwerkt. Echter er zitten ook een aantal zaken in die het weer verprutsen. In het begin dacht ik dat dit soort dingen misschien wel zouden verbeteren met verbetering aan het spel. Echter is het spel eigenlijk niet verbeterd in 2,5 jaar op een paar kleine puntjes na.
Cantr zou veel meer vanuit de gameplay moeten worden ontworpen en niet zozeer als 'realistische' simulator of als die-hard rollenspel. Je kan nu 100en spullen maken waar je niks aan hebt. Ik vind dat elk ding wat je kan maken een nut moet hebben en als het teveel op iets anders lijkt gooi het dan maar weg. Conflict is ook zoiets dat gewoon echt niet werkt momenteel (het werkte eerst ook niet, maar wel iets beter) en heel belangrijk is voor het spel.
Een andere reden is dat er geen enkele uitdaging meer is voor mijn personages. De blaffende kater draait al sinds dag 800 en ik kan eigenlijk alles maken wat ik wil. Maar ja er valt niet veel te willen want het is toch allemaal nergens goed voor. Het introduceren van de KaTeR was een leuk project, maar is eigenlijk ook maar half gelukt. Dat lag niet zozeer aan de munt zelf of het principe, maar aan het gebrek aan doelen en handel in het algemeen en het gebrek aan actieve spelers.
Ik vond Francine ook erg leuk om te spelen, met een communistische regeringsvorm als tegenstelling tot de zakenman wietse. Ik geloof dat ze elkaar nooit ontmoet hebben, misschien gelukkig maar.
Ik verbaasde me er eigenlijk over dat Flikadorov het zolang heeft uitgehouden. Ik had in het begin veel meer diefstal en verraad verwacht. Toch is dit maar 2x gebeurd in al die tijd en eigenlijk was dat ook niet zo erg, het geeft je weer wat te doen als gemeenschap. Ik weet niet of anderen het doorhadden maar Francine was best een aggresief typje. Het leek me nog altijd geweldig om het kaptilalistische sil aan te vallen. Echter dit was onmogelijk vanwege de manier waarom geweld is geprogrammeerd. Ik geloof dat Francine toch wel 4 of 5 mensen om zeep heeft geholpen in haar leven

).
Nou, veel plezier nog dan maar.
oh ja, ik was overigens begonnen om mijn eigen spel te programmeren (in php). Ik was al een eindje gekomen, maar aangezien ik eigenlijk niet kan programmeren en ook niet iemand ken die me hierbij zou willen helpen ben ik bang dat het nooit af zou komen. (mocht er gemotiveerd iemand zijn die het leuk lijkt om iets proberen te maken, stuur maar een berichtje)