SWN: Idiote CRB of een enorme bug?
Moderators: Public Relations Department, Players Department
-
- .::. MysticGötén .::.

Alleen jammer dat Sil zo dicht bij de bossen licht en ook altijd als eerste ijzer en hout had en nu dus ook staal

En met die shit schuurpunten.. zo makkelijk na te maken dat ik er niet in wil handelen.

.::. MŷštíçGötéñ .::.
...You have never driven a car untill you drive a Honda....
The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
-
Na te maken?!? Hoe wilde jij een verzegelde envelop van verschuur namaken? Of zijn tegenwoordig de schuurpunten anders? Ben namelijk al een byzonder lange tijd niet in Sil geweest. En ik ben inderdaad benieuwd waar je zit
Volgens mij is Sil ook de oudste nederzetting dus geen wonder dat ze alles als eerste hebben.

-
Schuurpunten in Sil en WirPunten in Wirwarov zijn echt zo nutteloos. D'r zou gewoon een geld druk machine moeten zijn ofzo. En dat je dan met Zilver en Nikkel ofzo (ik ben niet zo'n chemie freak) geld maakt. Zoals de Hfl vroeger. Alleen het nadeel is dan dat iedereen op zoek gaat naar zilver en de munten zelf gaat maken. Misschien moesten de gasten (jos enz.) van cantr II zelf de munten maken op een manier dat wij gewone cantr spelers ze niet na kunnen maken. Zo kan het wel goed werken.
En over mijn positionering... het is in de buurt van Sil zoals je al begrepen had kunnen hebben, en ik zou zeggen, binnekort zul je er wel mensen IG over horen praten
En over mijn positionering... het is in de buurt van Sil zoals je al begrepen had kunnen hebben, en ik zou zeggen, binnekort zul je er wel mensen IG over horen praten

The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
-
Nee hoor, ik denk dat je helemaal niet moeten laten drukken door OOC mensen. Er moet een geld pers komen, en om geld te drukken kan je dan zelf een bepaald proces kiezen. Je krijgt dan allemaal opties, en steeds moet je die kiezen... vervolgens wordt er gewoon vast gesteld door degene die het geld maken, dat je een bepaald aantal opties moet aanvinken / invullen. Hierdoor onstaat een bepaalde munt, die dan de standaard is.
Niemand weet het exacte process, hoe de munt te maken, dus niemand kan het na doen. Maar stél dat het ontdekt wordt, dan komen er natuurlijk problemen
.
Om tegen te gaan dat mensen zelf muntdrukkerijen maken, moet het maken van een munten niet afhangen van de hoeveelheid munten, maar moet een vaste tijd zijn (een lange tijd).
Je hebt natuurlijk zilver nodig.
Als dan bijvoorbeeld geld maken 10 dagen duurt, en 1 munt kost 10 gram zilver, houd dat in dat men dus 10 dagen lang bezig zou zijn om de juiste formule te maken.
Echter, mensen die de juiste formule wel kennen, die kunnen in 10 dagen 100 munten maken (mits ze een kilo zilver hebben).
Jochem
Niemand weet het exacte process, hoe de munt te maken, dus niemand kan het na doen. Maar stél dat het ontdekt wordt, dan komen er natuurlijk problemen

Om tegen te gaan dat mensen zelf muntdrukkerijen maken, moet het maken van een munten niet afhangen van de hoeveelheid munten, maar moet een vaste tijd zijn (een lange tijd).
Je hebt natuurlijk zilver nodig.
Als dan bijvoorbeeld geld maken 10 dagen duurt, en 1 munt kost 10 gram zilver, houd dat in dat men dus 10 dagen lang bezig zou zijn om de juiste formule te maken.
Echter, mensen die de juiste formule wel kennen, die kunnen in 10 dagen 100 munten maken (mits ze een kilo zilver hebben).
Jochem
Of misschien kunnen steden met zilver, ook een verbod op zilver graven leggen, op deze manier blijft de hoeveelheid zilver in omloop in controle. Alleen moeten er in de (2) steden in cantr II wel meegewerkt worden aan zo'n verbod, maar aangezien nederlanders zo kapitalistisch en op geld belust zijn (hehe ikzelf ook) denk ik niet dat dit idee succesvol zal zijn.
The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
-
Wat is er mis mee als mensen zelf geld gaan maken? Ik denk dat zilver als ruilmiddel best wel geaccepteerd kan worden. Als iemand dagen naar zilver wilt graven omdat hij dan hout kan kopen dan doet hij dat toch? Ik bedoel IRL zie je toch ook niet duizenden mensen naar goud zoeken?
Met schuurpunten enzo is het dat iemand die ze maakt er helemaal geen moeite voor hoeft te doen en ze dus onbeperkt kan uitgeven. Als je zilver als geld gaat gebruiken heb je dat probleem niet.
Met schuurpunten enzo is het dat iemand die ze maakt er helemaal geen moeite voor hoeft te doen en ze dus onbeperkt kan uitgeven. Als je zilver als geld gaat gebruiken heb je dat probleem niet.
Dit idee had ik eerst ook wouter maar in Llanoi ofzo hebben ze geen zilver in de buurt en in Wirwarov moeten ze ook een suk reizen, dus zilver is niet overal zo makkelijk te krijgen.
The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
-
Ik denk dan dat jij niet weet hoe de economie werkt.
Het zit als volgt in elkaar:
Er een bepaalde stapel 'geld' en een bepaalde stapel 'goederen'. Als je dan meer 'geld' krijgt (zeg: het verdubbeld), dan kan je opeens meer kopen, zou je denken. Probleem: er is niet meer, dus daalt de prijs van de goederen voor de helft.
Voorbeeld:
In duitsland, na de 2e WO, dacht de regering slim te zijn, en begon als een razende geld bij te drukken. Gevolg: je kon voor een paar miljard bijvoorbeeld een brood kopen (dit hebben ze opgelost door van de ene op de andere dag het geld ongeldig te verklaren, de boel in te wisselen en toen kwam de d-mark).
//EDIT: dit noemde men trouwens hyper inflatie
Jochem
Het zit als volgt in elkaar:
Er een bepaalde stapel 'geld' en een bepaalde stapel 'goederen'. Als je dan meer 'geld' krijgt (zeg: het verdubbeld), dan kan je opeens meer kopen, zou je denken. Probleem: er is niet meer, dus daalt de prijs van de goederen voor de helft.
Voorbeeld:
In duitsland, na de 2e WO, dacht de regering slim te zijn, en begon als een razende geld bij te drukken. Gevolg: je kon voor een paar miljard bijvoorbeeld een brood kopen (dit hebben ze opgelost door van de ene op de andere dag het geld ongeldig te verklaren, de boel in te wisselen en toen kwam de d-mark).
//EDIT: dit noemde men trouwens hyper inflatie
Jochem
Last edited by XBL on Sun Jan 18, 2004 7:33 pm, edited 1 time in total.
-
-
En wat maakt dat nou uit als je inflatie heb? En wie zegt dat iedereen opeens naar zilver gaat graven als dat als betaalmiddel geaccepteerd wordt? Je kan ook juist naar grondstoffen graven en die verkopen. Dat krijg je ook geld. En misschien levert dat wel meer op. Kwestie van vraag en aanbod. Heb je trouwens uberhaupt wel eens naar zilver gegraven? Dan weet je dat dat erg langzaam gaat.
Pjew, ik dacht al : anders heb ik de verkeerde opleiding als BE-student
Maar misschien zou men op de munten bijv een nummer zetten ofzo, zoals hier op de biljetten. dat als je dan beroofd wordt ofzo kunt zien wie je geld heeft. Of dat je kunt bijhouden hoeveel geld er in omloop is en waar.
Misschien 11 nummers, en de eerste 3 geven weer van welke muntpers de munt komt bijv 010 en dan de nummers van de hoeveelheid munten die er al gedrukt zien bijv. 00010 en dan de laatste 3 met de datum bijv. 717 dan krijg je: 01000010717 op die manier is et makkelijk bij te houden lijkt me.

Maar misschien zou men op de munten bijv een nummer zetten ofzo, zoals hier op de biljetten. dat als je dan beroofd wordt ofzo kunt zien wie je geld heeft. Of dat je kunt bijhouden hoeveel geld er in omloop is en waar.
Misschien 11 nummers, en de eerste 3 geven weer van welke muntpers de munt komt bijv 010 en dan de nummers van de hoeveelheid munten die er al gedrukt zien bijv. 00010 en dan de laatste 3 met de datum bijv. 717 dan krijg je: 01000010717 op die manier is et makkelijk bij te houden lijkt me.
The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
-
Dat zal best... ik heb nooit zilver gegraven, maar ik weet dat er dan wel inflatie komt.
Een heleboel. Dan zijn je spaarcentjes opeens niets meer waard. Daarom wil ik ook niet vertellen hoe je de schuurpunt vervalst, omdat het dan straks wemelt van de punten, en de punten die eerlijk verdient zijn, niets waard zijn.
Daar zit het hele probleem niet. Het probleem zit in die inflatie. Als je geld oneindig kan krijgen, heb je opeens zoveel geld, maar het aanbod gelijk is, dat je weer bovengenoemde inflatie krijg...
Omdat men geld wil hebben.
Jochem
En wat maakt dat nou uit als je inflatie heb?
Een heleboel. Dan zijn je spaarcentjes opeens niets meer waard. Daarom wil ik ook niet vertellen hoe je de schuurpunt vervalst, omdat het dan straks wemelt van de punten, en de punten die eerlijk verdient zijn, niets waard zijn.
Kwestie van vraag en aanbod.
Daar zit het hele probleem niet. Het probleem zit in die inflatie. Als je geld oneindig kan krijgen, heb je opeens zoveel geld, maar het aanbod gelijk is, dat je weer bovengenoemde inflatie krijg...
En wie zegt dat iedereen opeens naar zilver gaat graven als dat als betaalmiddel geaccepteerd wordt?
Omdat men geld wil hebben.
Jochem
Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”