Wirwarov in winterslaap?!

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

anomaly

Wirwarov in winterslaap?!

Postby anomaly » Sun Dec 21, 2003 5:28 pm

Ik zit al een hele tijd in Wirwarov.
Het is een leuke stad met een leuk dorpshoofd. Ik heb niets op dit stadje aan te merken behalve.. er is bijna nooit iemand die iets zegt! Niemand koopt iets van ons handelsbedrijf, niemand helpt de staat (alleen ik en een paar andere geven soms donaties), er is geen ijzer en geen hout meer, het huis van ons handelsbedrijf is nog eerder klaar dan het stadshuis, de haven waar ik mee bezig ben heeft nog 10.000 hout nodig en daar ben ik nog wel een tijdje mee bezig (gelukkig heb ik werknemers gestuurd om hout te halen :lol: )
het is gewoon zo verrekte saai!

4 crying out loud: Wirwarov come 2 life!

Dr kwam alleen laatst zo'n duitse gast ons dorp binnen met een darter. Toen werden er een paar wakker, en toen ik zei dat ik stene opkocht werd ook iedereen wakker voor een paar seconde. In Sil en llanoi zijn er tenminste nog gesprekken gaande waarom hier niet??? :cry:
The Hunter

Postby The Hunter » Sun Dec 21, 2003 6:44 pm

Dat is nou typisch voor de NL gebieden hoor. Iedereen gaat voor een bedrijfje, maar meewerken voor het algemene nut? Lama...

En de haven in Sil heeft oook nog 10000 hout nodig hoor. :wink:

En als je wilt dat de boel tot leven komt: wat let je om de boel een beetje op te stoken? In sil hebben we bijvoorbeeld een opstand gehad, een moord, etc. Jat 's wat of val iemand aan. Moet je zien hoe de boel tot leven komt. :lol:
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.

"Our enemies are resourceful and innovative".
"and so are we..."
They never stop thinking about new ways to harm our country and people"
"and neither do we"
~G.W Bush
XBL

Postby XBL » Mon Dec 22, 2003 10:15 am

Over die moord ben ik nog niet heen :p. Was toch wel erg hè, van die van Leeuwen. En de weermacht haald ook geen zak er tegen uit ;) :p.

Jochem
The Hunter

Postby The Hunter » Mon Dec 22, 2003 9:52 pm

XBL wrote:Over die moord ben ik nog niet heen :p. Was toch wel erg hè, van die van Leeuwen. En de weermacht haald ook geen zak er tegen uit ;) :p.

Jochem

Ja, en nu wordt de weermacht nog door een zak patat geleidt ook. Eentje die nog niet eens achter een ongewapende note dief durft te gaan.
Waar moet dat heen met Sil.. :cry:

"and so are we..."

"and neither do we"

~G.W Bush
XBL

Postby XBL » Tue Dec 23, 2003 6:33 am

Orion, Hunter and guide wrote:Ja, en nu wordt de weermacht nog door een zak patat geleidt ook. Eentje die nog niet eens achter een ongewapende note dief durft te gaan.
Dat doet die Skimp zelf hoor, een zak patat als leider neerzetten :p. En wat maakt het uit, Sil is toch eigenlijk al een puinhoop. Het was eens een grote stad, maar nu is het een plek waar alleen maar discussies gehouden worden (versprijd zo langezamerhand over het hele NL-eiland, dat discussie houden).

Jochem
The Hunter

Postby The Hunter » Tue Dec 23, 2003 9:34 am

XBL wrote:
Orion, Hunter and guide wrote:Ja, en nu wordt de weermacht nog door een zak patat geleidt ook. Eentje die nog niet eens achter een ongewapende note dief durft te gaan.
Dat doet die Skimp zelf hoor, een zak patat als leider neerzetten :p. En wat maakt het uit, Sil is toch eigenlijk al een puinhoop. Het was eens een grote stad, maar nu is het een plek waar alleen maar discussies gehouden worden (versprijd zo langezamerhand over het hele NL-eiland, dat discussie houden).

Jochem

Tja, net als in het echte leven zijn de Ollanders weer eens bezig met oeverloze discussies en eindeloos gezeik. En met egoistisch zijn. Ach, het is wel een uitdaging om iedereen tevreden te houden en Sil gaande.
Maar het is wel een leuk expiriment. Zo zie je straks wat er gebeuren gaat als Lanoi eindelijk wat ijzer ter beschikking heeft en iedereen samenwerkt om de boel voorelkaar te krijgen.

Overigens vindt ik Sil de laatste tijd wel meevallen. De laatste keer dat er een ruzie uitbrak was met Verschuur, sindsdien vind ik het naar verhouding aardig mak.

"and so are we..."

"and neither do we"

~G.W Bush
Sico van der Meer

Postby Sico van der Meer » Tue Dec 23, 2003 10:32 am

Het is echt bijzonder goed merkbaar hoezeer de cultuur in de Nederlandstalige gebieden verschilt met die in andere talen. In de Nederlandse gebieden wordt echt eindeloos gediscussieerd over de meest infantiele dingen, terwijl er in de praktijk nauwelijks iets tot stand wordt gebracht. Dat gaat elders heel wat anders! Misschien lijkt Quillanoi in het Engelstalige gebied nog wel een beetje Nederlands, daar wordt ook oneindig over politiek gediscussieerd. Maar die stad heeft wel een bloeiende economie met grote bedrijven en een relatieve welvaart. In het Nederlandse deel wordt iedereen die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt meteen een kopje kleiner gemaakt. Denk aan zakenman Wegman die uit Sil verbannen werd - dat zie ik met Grax in Quillanoi nog niet gebeuren...
XBL

Postby XBL » Tue Dec 23, 2003 10:36 am

Wegman werd niet verbannen! Wegman was gewoon een ouwe zeur, en is zelf weggegaan omdat iedereen tegen hem keerde.

Jochem
The Hunter

Postby The Hunter » Tue Dec 23, 2003 10:51 am

Sico van der Meer wrote:Het is echt bijzonder goed merkbaar hoezeer de cultuur in de Nederlandstalige gebieden verschilt met die in andere talen. In de Nederlandse gebieden wordt echt eindeloos gediscussieerd over de meest infantiele dingen, terwijl er in de praktijk nauwelijks iets tot stand wordt gebracht. Dat gaat elders heel wat anders! Misschien lijkt Quillanoi in het Engelstalige gebied nog wel een beetje Nederlands, daar wordt ook oneindig over politiek gediscussieerd. Maar die stad heeft wel een bloeiende economie met grote bedrijven en een relatieve welvaart. In het Nederlandse deel wordt iedereen die zijn hoofd boven het maaiveld uitsteekt meteen een kopje kleiner gemaakt. Denk aan zakenman Wegman die uit Sil verbannen werd - dat zie ik met Grax in Quillanoi nog niet gebeuren...

En wie beghon 90% van al die discussies? Juist. En hij is niet verbannen. Hij kreeg 1 keer kritiek in plaats van het te geven. Jawel, een keer maar, en hij vertrok met een zuur gezicht (stel ik me zo voor :wink: ). Maar ja, zoals ze in de Engelse taal zo moooi zeggen: Good riddance.
Ik ben benieuwd wie zijn speler is en of hij dit zal lezen, want wat had ik een hardgrondige hekel aan die verschuur. En de rest van Sil met mij. :evil:

"and so are we..."

"and neither do we"

~G.W Bush
XBL

Postby XBL » Tue Dec 23, 2003 10:53 am

Orion, Hunter and guide wrote:, want wat had ik een hardgrondige hekel aan die verschuur.
Verschuur? Hm... niet eerder Wegman ;). Verschuur zit nog in Sil.

Jochem
The Hunter

Postby The Hunter » Tue Dec 23, 2003 11:01 am

XBL wrote:
Orion, Hunter and guide wrote:, want wat had ik een hardgrondige hekel aan die verschuur.
Verschuur? Hm... niet eerder Wegman ;). Verschuur zit nog in Sil.

Jochem

Eh, Wegman natuurlijk. :wink:

Overigens, Sico. Beslissingen nemen is makkelijk. Het probleem is: Wie moet het uitvoeren? Op dit moment hebben we met moeite 3 man voor de weermacht bijeen weten te sprokkelen waarvan er 1 zo goed als inactief is. Verder werkt maar 1 persoon voor de "overheid" en dat is het dorpshoofd.
Een wat stricter regime instellen met gedwongen arbeid zou een oplossing zijn, maar niemand zou dat accepteren. De enige andere mogelijkheid is een bestuur als Lad. introduceren, maar de weermacht is veel te kilein daarvoor en ze heeft niet de wapens om dit te handhaven. Oplkossingen? Geen idee. Ik zit al wekenlang hierop te broeden. Ik weet het niet en niemand met mij durf ik te wedden. De enige mogelijkheid op dit moment is om de economie zijn werk te laten oen en te stimuleren, maar dan komen we weer bij probleem nr 1 uit.

"and so are we..."

"and neither do we"

~G.W Bush
XBL

Postby XBL » Tue Dec 23, 2003 11:06 am

Die burgermacht is een geweldig idee (hoelang geleden is dit, dat het idee ter sprake kwam, meer dan 4 dagen?).

Jochem
Jos Elkink
Founder Emeritus

Postby Jos Elkink » Tue Dec 23, 2003 11:35 am

Ik vond Wegman helemaal niet vervelend, hoor :D ...

Maar goed, het blijft opvallend waarom alle Nederlandse locaties alleen maar discussieren en andere zich veel harder ontwikkelen. De Duitse en Nederlandse locaties zijn ongeveer even oud, maar de huidige ontwikkeling onvergelijkbaar, en dat is wel heel erg opvallend. Ben benieuwd hoe het de Zweden zal vergaan :) ...
XBL

Postby XBL » Tue Dec 23, 2003 12:40 pm

Wel zijn er grootse plannen voor Flikadorov op komst. Dus ik verwacht daar een gigantische ontwikkeling. Xander is namelijk nu helemaal de baas daar.... (burgermacht EN het dorp zelf).

Jochem
Sico van der Meer

Postby Sico van der Meer » Tue Dec 23, 2003 1:33 pm

Orion, Hunter and guide wrote:Overigens, Sico. Beslissingen nemen is makkelijk. Het probleem is: Wie moet het uitvoeren?

Dat is misschien wel het karakteristieke in de Nederlandse gebieden: niemand lijkt besluiten van anderen zomaar te accepteren. In andere taalgebieden zijn altijd wel leiderfiguren en mensen die de leiding accepteren. Maar in de Nederlandse gebieden lijken beslissingen van wie dan ook slechts te leiden tot het aanvechten van die beslissingen. Mensen lijken liever zelfstandig te handelen dan zich onder leiding van iemand anders te scharen. En dat geldt niet alleen op politiek gebied, maar ook economisch: vergelijk de discussies tussen handelaren in het Engelse deel eens met die in het Nederlandse deel. Nederlanders geven in het echte leven vaak af op allochtonen die altijd willen afdingen op de markt, maar in Cantr gaat het afdingen oneindig langer door. Ik vraag me af of het een ver doorgevoerde variant op individualisme is, of misschien zelfs een soort anarchisme?

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”