SIL

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Fri Sep 16, 2005 1:17 pm

Laat die rust eens Kantefleur iets aandoen, anders moet het zelf gedaan worden :twisted:
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Sat Sep 17, 2005 7:56 pm

In het nederlandse gebied lijkt concurrentie inderdaad ver te zoeken binnen steden. Dus uiteindelijk is iedereen toch communist... :)

Ik heb al lange tijd geen chars meer in Sil, maar als ik mijn vrouw mag geloven is er nog niets veranderd. Behalve dat er inderdaad veel staal en ijzer geproduceerd kan worden.

Ik hoor alleen betere verhalen van/over Deborah met graanstra. Dat leek veel meer op organiseren, wie nam het ook al weer over waardoor het een puinhoop werd?
Not that good.
User avatar
Doodle_Jack
Posts: 235
Joined: Mon Nov 29, 2004 1:34 pm
Location: Netherlands (Tilburg)

Postby Doodle_Jack » Sun Sep 18, 2005 9:43 pm

Peter wrote:Ik hoor alleen betere verhalen van/over Deborah met graanstra. Dat leek veel meer op organiseren, wie nam het ook al weer over waardoor het een puinhoop werd?


Ja, ik heb ook een belletje horen rinkelen over een of andere interstedelijke organisatie "De Nieuwe Golf" of zoiets waar Deborah ook deel van uitmaakt.
Arseface
Posts: 37
Joined: Fri Jan 21, 2005 1:37 pm

Postby Arseface » Tue Sep 20, 2005 1:53 pm

Ja, ik heb inderdaad ook van de nieuwe golf gehoord. Sterker nog, 1 van mijn mannetjes hoort er ook bij. De nieuwe Golf wil zich vooral richten op de ijzer handel.
1230-4: You kill an ant using a steel battle axe.
Pieter de Groote
Posts: 132
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:12 am
Location: near the door

Postby Pieter de Groote » Tue Sep 20, 2005 9:32 pm

Wat is dat toch voor vreemde gewoonte om in het NL forum IC informatie uit te wisselen. Los van de 4-dagen regel is het een erg nare gewoonte en veel van de informatie is ook nog eens incorrect.

Kunnen we niet gewoon IC informatie in Cantr zelf houden?

Of ben ik de enige ben die me erger aan het merendeel van de berichten op dit deel van het forum?
User avatar
Doodle_Jack
Posts: 235
Joined: Mon Nov 29, 2004 1:34 pm
Location: Netherlands (Tilburg)

Postby Doodle_Jack » Wed Sep 21, 2005 7:14 am

Ja, ik denk het wel... :P

Ach jongen, het gaat erom dat de IC-informatie die er gegeven wordt hier niet IC misbruikt wordt. Een beetje vertrouwen in elkaar moet kunnen.

We zijn hier gewoon geïnteresseerd in de recente ontwikkelingen in het Nederlandse gebied. De 4-dagen regel wordt hier doorgaans niet verbroken (De Nieuwe Golf bestaat al langer).

Nou ja goed, misschien was het verstandiger geweest als 10votaal niet bekend had gemaakt wie zijn karakter in Sil is en vooral niet wat zijn plannen zijn. Maar ach....
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Wed Sep 21, 2005 3:40 pm

Je mag best weten wie mijn chars zijn, alleen je mag er geen enkel gebruik van maken ic :D
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Fri Sep 23, 2005 5:42 am

Wat een bullshit. Het is onmogelijk om ooc te praten over ic gebeurtenissen, ideeen of dingen en die dan niet ic te gebruiken. Als je als speler niet wil dat bepaalde "kennis" wordt gebruikt, moet je gewoon je mond erover houden. Zodra ik Tempus tegen kom, weet ik als speler hoe of wat en daarop bepaal ik de manier hoe mijn characters op Tempus gaan reageren. Allen in hun eigen persoonlijkheid natuurlijk. Waarom? Omdat ik als speler weet. Bij schaken weet ik ook hoe mijn vader speelt, en dat gebruik ik ook. Cantr is nog steeds een spel.
Not that good.
Pieter de Groote
Posts: 132
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:12 am
Location: near the door

Postby Pieter de Groote » Fri Sep 23, 2005 8:20 am

Waar ik vooral bezwaar tegen heb is dat er ook over andermans karakters gesproken wordt op het forum. Je kunt beginnen over vertrouwen, maar het forum is voor iedereen toegankelijk en het is niet te vermijden dat deze (vaak incorrecte) informatie IC gebruikt wordt.

De discussies hier beïnvloeden het spel wel degelijk.
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Fri Sep 23, 2005 11:03 am

Ik heb er een beetje bezwaar tegen dat mensen de orde die hier altijd al heeft geheerst op dit forum te doorbreken. We praten over de gebeurtenissen in Cantr, over de de steden en over de leiding. Check dit forum maar even van top tot teen. We hebben met z'n allen de afspraak dat IC en OOC gescheiden blijven.

Als jij Cantr ziet als just a game, heb je RPing niet echt begrepen. Als correcte of incorrecte forumkennis in Cantr wordt gebruikt is dat een breach en zou de speler uit het spel geschopt moeten worden!
Pieter de Groote
Posts: 132
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:12 am
Location: near the door

Postby Pieter de Groote » Sat Sep 24, 2005 8:38 am

Het probleem is dat dat vaak niet te controleren is. Doordat alle informatie in het forum voor iedereen toegankelijk is, ben je afhankelijk van hoe de lezers van de info er mee om gaan. Heeft niets te maken met hoe goed de schrijvers van de informatie IC een OOC kunnen scheiden.

Niet iedereen vind het nodig IC en OOC strikt te scheiden.
De kat op het spek binden, en zo.
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Sat Sep 24, 2005 9:13 am

Iedereen die het niet nodig vind om IC en OOC te scheiden moet een andere hobby zoeken
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Thu Sep 29, 2005 5:58 am

Het is gewoon weg niet mogelijk om ic en ooc te scheiden. Daar ben je simpelweg niet toe in staat. Je hebt nou eenmaal maar 1 set hersennen. En misschien is Cantr voor sommigen een studie object, voor alle andere is het vrijetijd besteding. En dus een spel, en een spel moet leuk zijn voor de speler, want anders stopt de speler ermee.

-leuk he? Dat spawn killen, zo bederf je de toevoer van nieuwe spelers-

Netzoals bij bordspelletjes wordt ook in Cantr de "grens" van het toe laatbare gezocht. Netzoals de verkondiging van had Tempus (lees ik) maar een maat om Sil in brand te steken. Dat vraagt gewoon om ooc invloed op een ic character situatie.
Not that good.
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Fri Sep 30, 2005 3:32 pm

Bij mij gaat het scheiden anders prima :D Wat zijn chars doen moeten ze lekker zelf weten, ze hebben immers een karakter. Als jij dat niet kan, moet je je gewoon zelf even melden op het CRB-forum.
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Fri Sep 30, 2005 4:48 pm

laten we wel een beetje aardig blijven voor elkaar he...

elkaar neerschieten doe je maar als character in het spel.

toch, 10votaal? :)

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest