Vilket ord?

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

RainKing

Vilket ord?

Postby RainKing » Fri Apr 08, 2005 2:18 pm

Har funderat lite på vad man egentligen kallar sin karaktärs födelse? Då menar jag alltså IC.
Exempelvis, säger ni "hå hå, jag minns när jag föddes, det var minsan år 988" eller säger ni att ni spawnades :)
Det finns kanske ingen konsensus kring detta, jag har för mig att jag hört båda uttrycken användas.
I engelska delen tror jag att jag mest hört spawned, eller används born också?

Det finns väl ingen mer anledning till att jag undrar än min egen nyfikenhet :) men svara gärna ändå
Lord_Igor

Postby Lord_Igor » Fri Apr 08, 2005 6:02 pm

Jag använde "föddes" en gång. Annars kan man nog använda "materialiserades" om man vill. Jag har dock inte gjort det och jag har aldrig stött på någon som har gjort det. "Spawnades" tänker jag aldrig någonsin använda.
Pirog

Postby Pirog » Mon Apr 11, 2005 3:55 pm

Jag är en av dem som vägrar acceptera idén om "spawning" och därför spelar jag mina nyfödda 20-åringar som om de levt i det omkringliggande i hela sitt liv. (vägarna är lång och måste kantas av något :))
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
RainKing

Postby RainKing » Mon Apr 11, 2005 7:30 pm

Det är så jag tänkt mina karaktärer också. Känns konstigt att bara poppa fram. Men som jag förstått det så ska man inte ha några intrikata bakgrundshistorier, eller hur?
Pirog

Postby Pirog » Fri Apr 15, 2005 5:27 am

Man kan ha bakgrundhistorier om man vill, men man får tänka på att det inte är tillåtet att ha kunskap om saker som hände i området före sin karaktärs "spawning".

Så om det var ett krig i området när din karaktär var "in his tens" så får han ha varit ovetande om det :)
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!

Return to “Svenska spelare (Swedish)”