Rollspelare i svenska delen.

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

EchoMan

Rollspelare i svenska delen.

Postby EchoMan » Sun Nov 27, 2005 10:07 am

Jag tycker det är lite för lite rollspel i svenska delen. Alla bara jobbar med att framställa saker. Fram för mer unika karaktärer med egen vilja och egna idéer. :)

Vad kan man göra för att förbättra rollspelandet? Någon som har idéer?
KiNG KiLL

Postby KiNG KiLL » Sun Nov 27, 2005 10:30 am

Jag tror helt enkelt Cantr behöver nå ut till fler!! Det finns ju horder med rollspelare och lajvare i Sverige. De skulle ju mörda för att få lira det här... jag lovar. Jag har själv aldrig spelat rollspel eller lajv. Blev tipsad om det här spelet på hattrick.org... ett managerspel online... ganska olikt Cantr... :)

Så som sagt... jag tycker först och främst vi behöver bli fler! Det går ju 1 bra karaktär på 10 i engelskspråkiga delen också egentligen. I den svenska delen har mina gubbar träffat på 2-3 karaktärer som faktiskt får mej att skratta eller känna något när jag spelar. Det är på tok för lite!!

Det behövs ju inte att man spelar över, men jag märker fan ingen skillnad på människor annat än deras namn och vad de äger. Trist!! :evil:

kom igen nu!
Bear

Postby Bear » Sun Nov 27, 2005 10:38 am

Tålamod, tålamod....

Inte all kommer att nöja sig med lyckan att framställa järn utan istället utveckla karaktärernas personlighet, förhoppningsvis...
Siesta

Postby Siesta » Sun Nov 27, 2005 9:45 pm

Jag vet inte om det har varit ett problem tidigare, men det är faktiskt bara förra månaden jag såg snacket utvecklas till detta..

En plats, där snackar folket i %.. t.ex "Fan, gorillan gav mig 5% skada!" eller "Jag är 67% klar med riset". Rollspelare eller samhällsspelare, snälla, prata inte i procent. Ett projekt kan väl vara acceptabelt, men skada och sånt? Tror inte det.

Jag ger ändå ros till många härliga karaktärer jag har stött på, får en att vilja stanna kvar :wink:
Frejan

Postby Frejan » Mon Dec 05, 2005 6:29 pm

Jämför med verkliga livet. Du måste prata för att lära dig känna någon.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”