Hur många karaktärer är lagom att hantera?

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Hur många karaktärer är lagom att hantera?

Postby SCUBA » Mon Jan 23, 2006 7:04 pm

Ännu en tråd startad av mig. Hoppas det kanske kan sätta lite fart på forumet här.

Vet inte om motsvarande tråd finns på engelska. Ska kolla det.

Enligt dagens statestik så finns det 44 svenska spelare och 299 karaktärer. Jag tror det är betydligt fler karaktärer som inte är svenska (framförallt engelska) bland de svenska spelarna än det finns svenska karaktärer som spelas av ickesvenska spelare. Men slår man ut 299 på 44 så blir det knappt 7 vilket förvånar mig. Jag trodde de flesta hade fulla 15 på sina konton och om de hade andra språk så max 4-5 stycken. Slår man ut andra spelar språk med deras karaktärer så ligger vi bra till.

Själv har jag fulla 15 och nu är alla svenska.

/SCUBA
User avatar
Hellzon
Posts: 437
Joined: Mon Dec 12, 2005 11:35 pm
Location: Sweden, 12 points

Postby Hellzon » Mon Jan 23, 2006 7:30 pm

Orka spela 15 karaktärer. ;) Få se nu... 8 karaktärer, varav 5 svenska, resten engelska. Jag hoppas får tummen ur och plugga upp min tyska så jag kan sparka igång en karaktär i den tyska delen.
Och varför spelar vi inte 15 karaktärer? Själv tycker jag 8 är lagom. Med nästan dubbelt så många skulle nog inte minuterna räcka. (Jag bränner väl två av de drygt tre timmarna per dag som det är nu.)
Sen så tycker jag också det skulle vara intressant att veta hur stor andel av svenskarnas karrisar som är svenska. Det finns ju en karaktärstråd, och på den verkar det som om även vi spelar mestadels på engelska. Å andra sidan är de svenska öarna bevisligen befolkade...

/Hellzon - multipla personligheter
[21:35] Sunni: no peeing on people in chat!
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Mon Jan 23, 2006 7:41 pm

Jag har 15, varav 4 svenska. Med 15 svenska kommer du att få problem, området och spelarantalet är inte stort nog för att klara CBR-problematiken men det kommer du nog att upptäcka.

Förutom de svenska är en tysk och övriga engelska. Tysken är fåordig:-)
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Problem ja!

Postby SCUBA » Mon Jan 23, 2006 7:49 pm

Jo det blir problem med att de stöter på varandra. Jag får också vara ytterst nogrann med vad jag vet genom en som inte en annan vet och därför inte ska utnyttja. Jag brukar använda tärning om jag ska bestämma vart någon ska som inte ska veta hur det ser ut runt om. Allt för att inte "omedvetet" styra in karaktären på vägar som vore mer lönsamma än andra för dess syften. Det kan dock bli väldigt frestande att ställa de rätta frågorna för att karaktären ska få veta det han skulle tjäna på att veta och som jag vet att en viss annan karaktär vet.

Rent generellt har jag nästan lättare att ha två karaktärer i samma by än i byarna intill varandra. De får då veta det mesta samtidigt och kan var och en handla efter sitt eget motiv utifrån det.

/SCUBA
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Mon Jan 23, 2006 8:38 pm

15 här med varav 4 finns i den svenska delen.

Egentligen skulle det räcka med 8 stycken totalt men det är svårt att låta bli att ha det maximala antalet...
User avatar
KiNG KiLL
Posts: 156
Joined: Mon Aug 29, 2005 6:40 am
Location: Linköping, Sweden

Postby KiNG KiLL » Tue Jan 24, 2006 12:49 pm

Jag har haft 15 karaktärer för det mesta, men nu har jag dragit ned det till 12. Det är ändå bara 7-8st som verkligen ger något. Några ggr när jag känt att en karaktär är skittråkig så har jag gjort något tokigt så att det händer lite, men det slutar oftast med ganska omgående avrättning... :)

Jag har 3st svenska karaktärer just nu, lyckligtvis ingen på samma ställe. De andra 9 är engelskspråkiga. Det finns så mycket mer att göra och förstöra i den engelska världen. Det är helt otroligt att se de enorma städerna och de häftiga piraterna...

En "I AM -tråd" i svenska delen skulle nog vara förödande, men ändå intressant att se hur många som har mutipla karaktärer på samma ställe... Ibland är det smärtsamt uppenbart... :cry:
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Förödande?

Postby SCUBA » Tue Jan 24, 2006 1:29 pm

Vad skulle vara förödande med en I AM - tråd?

/SCUBA
User avatar
KiNG KiLL
Posts: 156
Joined: Mon Aug 29, 2005 6:40 am
Location: Linköping, Sweden

Postby KiNG KiLL » Tue Jan 24, 2006 2:21 pm

Jo, för egen del så vill jag inte veta att du spelar två karaktärer som jag känner bra... just eftersom svenska delen är så liten så skulle det vara lite synd om jag kände igen minst en av dina karaktärer vart jag än gick.

Men jag kan ha fel. Sätt gärna igång en sån tråd så får vi se... :)
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Tue Jan 24, 2006 2:25 pm

Ok, då ska vi väl se hur stort intresset är då! Jag vill gärna veta lite vilka karaktärer som "hör ihop" och skulle kunna avslöja mitt gäng om folk vill veta.

/SCUBA
User avatar
KiNG KiLL
Posts: 156
Joined: Mon Aug 29, 2005 6:40 am
Location: Linköping, Sweden

Postby KiNG KiLL » Tue Jan 24, 2006 2:38 pm

Avslöja på!
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sat Mar 25, 2006 12:19 am

Jag körde 15 karaktärer ett tag men det blev för mycket. De olika karaktärerna började flyta ihop.

Så jag var tvungen att börja döda några, så att dom jag sparar kan fortsätta med att ha sina egna personligheter.

Håller på att minska ner till 10 st för att se om det hjälper.
User avatar
Hellzon
Posts: 437
Joined: Mon Dec 12, 2005 11:35 pm
Location: Sweden, 12 points

Postby Hellzon » Sat Mar 25, 2006 3:26 am

Samma här. Mina börjar bli läbbigt zombieliknande. Tror jag ska döda av ett par fem stycken eller så...

/Hellzon - Ut på vägen glatt vi gå, joppheidi, jopphejda.
[21:35] Sunni: no peeing on people in chat!
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Fri Mar 31, 2006 1:08 pm

Döda rätt karaktärer bara. :wink:
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sun Apr 02, 2006 10:15 am

Man försöker ju se till att döda karaktärer som inte kommit så långt, inte är långt involverad i något samhälle m.m.

Dvs. dödar dom som inte har någon direkt framtid.
User avatar
Hellzon
Posts: 437
Joined: Mon Dec 12, 2005 11:35 pm
Location: Sweden, 12 points

Postby Hellzon » Sun Apr 02, 2006 12:07 pm

...de yngsta i mitt fall. ;) Nu är det gjort, tror knappast nån märkte massakern av fyra karaktärer spritt på två språkzoner och fyra öar. :lol:

Nu blev det rejält mycket roligare att spela. Jag rekommenderar alla som börjar tycka att Cantr är mer jobb än kul att döda några gubbs. :twisted:

/Hellzon - suicidal
[21:35] Sunni: no peeing on people in chat!

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest