Ett annat (större?) problem verkar få spelare att stanna. Lyckades övertala en gammal kompis om att börja spela och han tyckte det var rätt kul, och han rollspelade på rätt bra också... Men så tröttnade han efter ett tag, och jag frågade varför. "Det händer ju inget..." var hans svar.
Helt riktigt, det händer inget. Ibland. På vissa ställen. Karaktärer står bara och maler på med sina projekt i all evighet och rollspelar inte för fem öre.
Personligen tror jag ju mer folk engagerar sig att agera/hitta på saker med sina karaktärer, desto mer kommer andra svara på det genom att göra samma sak. Lite kedjereaktion...
Så alltså, förutom att få nya spelare hit så behöver vi få de spelarna som är här (och de nya som kommer till) att stanna. I min tråd "Händelser, företeelser och annat kul inom svenska delen" finns det en hel del roliga händelser listade - sådant som får en att vilja fortsätta spela!
Frågan är om vi här på forumet inte skulle börja dela ut pris eller något till månadens händelse/företeelse/organisation/whatever.

För att folk ska bli uppmärksammade på att det faktiskt sker en hel del saker i den svenska delen! (Även sådant som kan vara negativt för vissa karaktärer...)
Nåväl, färdigsvamlat för nu.