Aantal NL spelers opkrikken

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Fri Oct 21, 2005 7:50 pm

lang leve de kater!
oh ja, ik mag geen reclame maken ooc.....

ach twas toch wel duidelijk wie mijn character is....
Arseface
Posts: 37
Joined: Fri Jan 21, 2005 1:37 pm

Postby Arseface » Fri Oct 21, 2005 8:49 pm

Ik bedoel overvol door mensen, niet door mensen die iets zeggen of wat dan ook doen... Hoewel, laatste tijd word er wel wat gesproken, dat komt door een paar newspawns die kennis moeten maken :wink:
1230-4: You kill an ant using a steel battle axe.
User avatar
oel
Posts: 17
Joined: Sun Aug 14, 2005 12:00 pm

Postby oel » Sat Oct 22, 2005 3:46 pm

ik hbe wel pogingen gedaan om personen over te halen om met cantr te beginnen, maar meestal haken ze af nadat ik de basis heb uitgelegt.
te vaag en te saai is meestal hun antwoord, maar ik geloof dat ze gewoon te lui zijn om zich even voor eist in te zetten en te beginnen.

misschien heb ik 1 persoon overgehaalt om te beginnen, wie weet. hopelijk dat zou weer 1 extra persoon betekenen op het nederlandse eiland
Arseface
Posts: 37
Joined: Fri Jan 21, 2005 1:37 pm

Postby Arseface » Sun Oct 23, 2005 9:03 pm

*Zucht* :( Het is me al een paar keer gelukt mensen over te halen... Maar 2 van die 3 gasten hadden een lange boog en een houten schild gekregen en begonnen meteen op iedereen pijlen te schieten... Ik denk dat veel mensen niet veel snappen van cantr of dat ze de tijd er niet voor nemen... :cry:
De derde die ik heb overgehaald heeft het een dag of 5 vol gehouden, maar daarna begon hij bij me te klagen dat alles zo lang duurde en dat ie ijzer, staal en glas wilde maken om vervolgens auto's te kunnen maken en zo sneller gebieden over te kunnen nemen en vervolgens heerser over cantr wilde worden... :shock: Tja, ik weet niet meer wat ik moet doen hoor :?
1230-4: You kill an ant using a steel battle axe.
User avatar
Wolf
Posts: 381
Joined: Wed Oct 12, 2005 4:25 pm

Tja, dat gebeurt...

Postby Wolf » Mon Oct 24, 2005 5:45 am

Cantr is een nogal uniek spel, met nogal unieke doelen.
Het is mij opgevallen dat bij al die games-sites, bijna ieder spel dat als rpg wordt geclassificeerd, gewoon hetzelfde concept volgt van "bouw een vloot/leger/rijk op, val anderen aan en wordt zo de heerser".
Deze spellen zouden met pijn en moeite misschien onder strategie of een vorm van sim geplaatst kunnen worden, maar rpg... nee.
Zelfs al hebben ze iets ingebouwd waarvan ze aannemen dat het in het rpg genre hoort, het levelen van hun karakters/eenheden, het blijft vis noch vlees.
En Cantr, dat in feite weer geen RPG is, wordt juist mede door het RPG element draaiende gehouden.
Okee, slechts een of twee van mijn Engelstalige karakters hebben een punt bereikt waar ze aansluiting vonden bij conversaties en gebeurtenissen... en geen enkele van mijn twee of drie Nederlandse karakters is nog zo ver, dus wie ben ik om daarover te spreken... maar het punt is, Cantr draait onder andere op het RPG gebeuren in-game, en de meeste mensen denken dat RPG gewoon een spelletje is van "bouw een vloot, verover het heelal, versla de anderen".
Ikzelf bijvoorbeeld, als speler.
Ik heb in het verleden een paar keer Cantr gespeeld, iedere keer standaard voor Engelstalig gekozen voor het gemak, maar mijn karakters hadden steeds pech; spawnen op plaatsen zonder voedsel, of op plaatsen waar een nieuwspawn werd aangevallen voordat 'ie ook maar om z'n leven kon smeken...
Kortom, ik speelde het steeds hooguit een week, en uit frustratie dat m'n karakters allemaal gewoon dodgingen voordat ik ook maar ergens kon komen in het spel, liet ik Cantr dan weer links liggen.
Maar toch, na een tijd, kwam ik steeds terug.
Juist omdat al die andere spellen gewoon niet hebben wat ik zoek.
Of het nou een Criminals game is, of een van de miljoenen Pimpwars-klonen, of die andere empire-building spellen... het gaat allemaal om hetzelfde, en er zit geen roleplaying in.
Dardoor wordt voor velen het idee van RPG verbasterd, en als ze dan in Cantr komen, waar het niet draait om verovering en nummer een worden, en waar het allemaal iets kalmer aan gaat, dan kunnen ze die verandering niet aan.

Hm, terwijl ik dit hier zo zit te typen, schieten er een paar ideeën door m'n hoofd.
1. Misschien wordt het tijd dat er meer spellen komen die in de trend van Cantr zijn, zodat het concept iets breder verspreid wordt; en dan hebben we ook nog iets te doen als we onze tijd in Cantr al hebben opgemaakt lol...
2. Ik weet niet of er eerder in deze thread al een dergelijk idee is geopperd, maar misschien een idee als er een paar mensen een Nederlandstalige spellen-site opzetten, met een specifiek genre, en dat daar dan Cantr eens flink wordt geplugd?
3. Als er ook mensen in Cantr zijn, die ook andere Nederlandse spellen spelen, zoals Miniconomy bijvoorbeeld... probeer daar dan eens wat contacten op te doen, net als bij forums en dergelijke.

En misschien mijn meest handige idee, als ik het ten uitvoer weet te brengen... vermelding in computerbladen/tijdschriften?
Bijvoorbeeld in dat rubriekje bijna achterin de Veronica?
Ingezonden artikelen naar bladen als PCZone Benelux, Chip, dat blaadje van Caiw (Ha! Internet, geloof ik) en dergelijke?
Ik zal eens kijken of ik daar wat mee kan doen.

En Wietse, nou kom ik De Kater ook al hier in het forum tegen... tjonge jonge, is er dan helemaal geen ontsnappen aan? :lol:
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Mon Oct 24, 2005 11:12 am

Wolf, ik zie dat je je hebt aangemeld voor Languages - wat erg goed en nuttig is - maar misschien moet je ook Marketing eens overwegen ;) ... Veel van je ideeen zijn goed en ik heb inderdaad al wel sterk zitten overwegen eens echt te adverteren in een blad of zo ...
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Mon Oct 24, 2005 6:03 pm

ik kan wel eens kijken of ik niet een advertentie in het blaadje van ducosim, de nederlandse spellenvereniging kan zetten. Valt wel onder de doelgroep denk ik.
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Mon Oct 24, 2005 8:40 pm

Zou dat geld kosten?

Zou je misschien de tekst even aan mij willen voorleggen voor je iets publiceert? :)
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Thu Oct 27, 2005 6:54 pm

Omdat cantr gratis is kost het waarschijnlijk niks.

Heb jij nog een wervende tekst Jos?
User avatar
Wolf
Posts: 381
Joined: Wed Oct 12, 2005 4:25 pm

Postby Wolf » Fri Oct 28, 2005 8:47 am

Marketing?
Daar had ik nog nooit aan gedacht, zou misschien inderdaad iets zijn.
Maar eerlijk gezegd, weet ik niet of ik wel echt geschikt ben, heb in marketing geen echte ervaring, behalve van een website die ik tot zo'n drie maanden geleden op verschillende zoekmachines op redelijk goede posities wist te houden, totdat er een verandering van domeinnaam plaatsvond.

Wietse, de Ducosim.... daar heb ik ook ooit eens iets voor geschreven voor een ander spel, maar dat heb ik nooit ingezonden.
Er staat mij inderdaad bij dat het toen ook niks zou kosten, ik zal eens zien of ik daar nog iets van kan terugvinden.

Edit:
Heb zojuist de Ducosim site weer gevonden, en hij is in tussentijd vernieuwd.
Zo te zien is het gewoon gratis om op de site een artikel te plaatsen:
http://www.ducosim.nl/nieuw/wiki.php?id=160

Voor het blad weet ik zo niet wat er bij komt kijken, heb het blad ooit gelezen, een hele tijd geleden, maar ben nooit verder gekomen dan een paar nummers.

Edit 2:
Hm, misschien dat ik toch eens wat beter over dat marketing-gebeuren ga nadenken.
Ik heb er wel geen echte ervaring in, maar het punt met ervaring is dat het pas komt wanneer men iets nieuws probeert...

Edit 3:
Ah, laat ik eens zien of ik inderdaad marketing-materiaal ben.
Nooit geschoten is immers altijd mis.
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Tue Jul 04, 2006 4:13 pm

Misschien zoeken wij de mensen wel bij de verkeerde sites. Ik denk dat jullie een punt hebben met het concept van RPG: Bouw 'iets' en val andere aan en wordt zo machtig als je maar kan.

mensen die dat leuk vinden, en uberhaupt al overgehaald worden om Cantr te proberen. Willen macht, mensen vermoorden zonder reden, en snel groot worden.

Allemaal dingen die niet echt snel bereikbaar zijn binnen Cantr of niet echt in de geest van het spel ligt.

Ik denk omdat het echt gaat om de RP we het moeten zoeken bij RP spelen en niet bij RPG (schiet en heers spellen)

Ik bedoel dat we misschien op zoek moeten gaan naar sites waar echt roleplay gewaardeerd wordt. Mensen die dingen spelen als D&D, Vampire, Warhammer, LARP (Live-Action-Role-Play). Misschien moeten we die kant op denken want zulke mensen zullen het Roleplay meer waarderen dan de standaard RPG mensen.

Het probleem met zulke mensen (ik zelf heb D&D gespeeld en speel nu WHRP (warhammer Roleplay)) is natuurlijk wel dat zij vaak in de fantasy-sfeer zitten en dat de van's en jeeps die rondrijden hen misschien zullen afschrikken. Het niet op een paard kunnen rijden zullen ze waarschijnlijk ook niet leuk vinden. En dan is er geen Magie.

Maar toch denk ik dat deze mensen Cantr eerder leuker zullen vinden dan de standaard RPG mensen. Als we ze eenmaal maar kunnen overtuigen dat spellen op de computer ook leuk zijn.

Voor Larpers zal het textbased gedeelte niet veel uitmaken. Zij spelen ook roleplay spellen via het forum (volledig textbased) en deze mensen hebben meestal wel een redelijke fantasie.

Het is een idee. zeg maar wat je ervan vind of wat je ermee doet.
Schaduwen zijn er om in te wandelen
pur
Posts: 23
Joined: Wed Jul 05, 2006 1:00 pm

Postby pur » Wed Jul 05, 2006 1:04 pm

Ik speel nu net een weekje Cantr, en wat mij naar binnen trok was vooral de tekst die op de voorpagina stond. De suspens van 1 dag voordat je account geactiveerd wordt versterkt het willen beginnen ook nog :)
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Sat Jul 08, 2006 3:11 pm

Maar wat zorgde ervoor dat je uberhaupt op de site kwam met de tekst op de voorpagina?
Schaduwen zijn er om in te wandelen
pur
Posts: 23
Joined: Wed Jul 05, 2006 1:00 pm

Postby pur » Sun Jul 09, 2006 12:06 pm

Via een gaming site , met allerlei links.
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Wed Jul 12, 2006 2:58 pm

Ik heb een nederlandstalig Roleplay forum gevonden. Het is Belgisch maar die praten ook nederlandstalig dus het maakt voor ons niet uit of we belgische of nederlandse spelers krijgen.

Misschien kunnen jullie een reply posten met jullie eigen ervaringen met Cantr. Ik weet niet hoe actief het forum is maar dat is even afwachten. Ik zal het eens in de zoveel tijd bekijken en reageren als iemand wat heeft gevraagd of dergelijke.

Je hoeft geen account aan te maken voordat je kan posten.

hier is de link naar het topic in het forum

http://www.roleplay.be/forum/viewtopic.php?t=709
Schaduwen zijn er om in te wandelen

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest