Aantal NL spelers opkrikken

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Mon Oct 17, 2005 10:49 am

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn karakters in het nederlandse gebied ook langzaam maar zeker dood gaan. Maar ook in het engelse gebied, zijn er een aantal opweg naar verhongering. Sommige karakters zijn leuk om te spelen, anderen niet. Wat me opvalt bijvoorbeeld in het nederlandse gebied is dat hele gebieden "doodstil" zijn. Vervolgens besteed ik als speler meer tijd aan mijn karakters in het engelse gebied, daar gebeurt nou eenmaal meer, waardoor in het nederlandse gebied het effect alleen maar versterkt wordt.

Maar ja, de meeste nederlanders zitten nou eenmaal niet de complete dag Cantr te spelen zoals een Amerikaan ergens enthousiast voor kan zijn. Echt veel drukke steden zijn er ook niet. Een stad vind ik pas leuk als er 30 of meer mensen dwalen.

Een engelse karakter van mij kwam op het K-island, erg druk, in een of ander dorpje voor zout. de enige die sprak in 2, ik heraal, in 2 weken tijd was een andere reiziger. Op het k-island een uitzondering in het nl gebied eerder regelmaat.

Of te wel... ik speel weinig in het nederlandse gebied.

De oplossing "meer spelers" tja... Vervolgens eindigen die in het bos waar ze vermoord worden door dieren of ze eindigen in plaats waar ze worden omgebracht. Nieuwe spelers houden, dat is naar mijn idee de kunst.

Ik heb op het forum, ik denk op het engelse gedeelte, wel eens eerder gesproken over ouder-kind relatie. Dit is in Cantr ook. Je moet nieuwe chars helpen om een begin te maken, netzoals je ouders alles voor je regelen als je kind bent.

Verder zou het handig zijn als je naast het cantr scherm ook een 1 op 1 chat kon openen om dingen buiten het spel direct aan een nieuwe speler uit te leggen.

Al met al, is reclame maken, denk ik, nog al eenvoudig voor een moeilijk probleem.
Not that good.
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Mon Oct 17, 2005 12:29 pm

Peter wrote:Al met al, is reclame maken, denk ik, nog al eenvoudig voor een moeilijk probleem.


Was dat maar waar :) ... Ik ben het met je gehele analyse eens (nu ja, behalve het chat-scherm), maar reclame maken is niet 'eenvoudig', naar mijn mening ;) ...

En een flinke boost aan nieuwe spelers kan het verhaal behoorlijk omdraaien - als je veel spelers hebt in het Nederlandse gebied, is het leuker in die taal te spelen, zijn er meer die dieren aanvallen, dus wordt dat probleem aanzienlijk minder, en is door de drukte het Nederlandse gebied leuker voor nieuwe spelers ... Dus adverteren kan wel degelijk heel veel doen wat dit betreft ... Wat al je andere kritiek natuurlijk niet ongedaan maakt ...
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Mon Oct 17, 2005 12:30 pm

Oh, en je opmerking dat Amerikanen gewoon meer tijd aan spelen besteden dan Nederlanders kan ik moeilijk geloven zonder enig bewijs ;) ... Ik denk niet dat dat echt het verschil is.
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Mon Oct 17, 2005 3:30 pm

Wat misschien ook helpt om het aantal actieve chars omhoog te krijgen: gecontroleerde spawning. Omdat het Nederlandse gebied eens zo vol was was er overal wel iemand en kon je spawning zo inrichten dat het alleen gebeurde op plaatsen waar anderen leefden.

Nu echter, spawn je alleen maar in Wirwarov en soms in Sil. Maar nooit in Flikadorov, Llanoi of Oorc als dat nog bestaat. Als we dat zouden verbeteren dan zouden meer mensen met meer chars plezierig een bestaan kunnen opbouwen. Terug naar de gecontroleerde spawning dus...
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Mon Oct 17, 2005 4:03 pm

Ik denk toch dat de doelgroep voor cantr vrij beperkt is...
Cantr vergt nogal wat.

Naast dat het niet grafisch is, gaat het spel ook zeer traag waardoor je veel geduld nodig hebt. Ook kan het best veel tijd kosten om actief te spelen

Een vriend van mij vond cantr wel heel leuk en heeft toen hij werkloos was erg actief gespeeld, dat gaf echt een stimulans voor sommige gebieden. maar toen ie werk kreeg vond hij dat hij niet genoeg tijd had om te canteren. want als je een bestuurder of bedrijf wil spelen en je wil het een beetje goed doen moet je eigenlijk elke dag inloggen om te kijken of er iemand wat tegen je gezegd heeft.

Hoewel je cantr dus kan spelen met een uurtje per week ofzo, wordt het pas echt leuk als je elke dag of om de dag er ruim de tijd voor neemt. Dat moet je dus wel willen en dan ook nog langer dan een paar maanden volhouden. Dat lukt dus niet want dan zijn de meesten er al weer mee gestopt.


Het probleem is een beetje dat cantr best wel dwingend is. Hoewel je je character wel op vakantie kan zetten voor een paar weken en ook niet altijd hoeft in te loggen is dit niet aan te bevelen voor de gezonheid en sociale relaties binnen het spel. Zodra mensen daar achter komen, denken ze vaak. Oh nou is ie opgegeten door de beren... Nou laat dan ook maar...

Ik vind het wel leuk om nog door te spelen, maar ook maar met 2 personages anders kost het echt veel ste veel tijd.
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Mon Oct 17, 2005 9:23 pm

Ik ben het helemaal eens, Wietse :) ... Heb inmiddels geen 'town leaders' meer en probeer ook aanzienlijk gas terug te nemen met Cantr spelen ... Maar er zijn altijd ook wel mensen die wel actief kunnen spelen, vooral scholieren :) ...

De oplossing blijft nog steeds vooral veel spelers vinden. Er zijn er altijd een paar waar Cantr wel precies goed voor is.
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Wed Oct 19, 2005 11:01 am

Dat bedoel ik ook niet, reclame maken is niet makkelijk, maar spelers houden is veel lastiger. Ik ben het wel met Wietse eens... spelers lopen helaas te snel weg.

Oh Jos... het is niet als zware kritiek bedoeld hoor, meer eigenlijk als overdenking van mezelf. Wat kunnen we doen om het spel interessant te houden (voor langere tijd)? Sommige spelen lijken altijd wel spelers te hebben.

Of om in jouw termen te blijven... LEGO. Het verbaast mij dat LEGO nog steeds zoveel ruimte in beslag neemt in de winkel. Het is gevarieerd speelgoed, veel mogelijkheid tot eigen fantasie -behalve qua "het fysieke" dan-, meer kopen past altijd, verschillende onderwerpen (ridders, piraten, ruimtevaart, stad).

Grotendeels heeft Cantr dat ook, Cantr mist hooguit een fysiek uiterlijk. Behalve groen... dat heeft Cantr genoeg. ;)

Maar ja, misschien moeten we het meer vergelijken met bordspelen. Gezelschapspelen worden ze ook wel genoemd. Dan heb ik direct een paar vragen. Wie zijn de vaste spelers? Maken die spelers ook gebruik van het forum of van irc? Hoeveel andere spelers kennen ze? En hoe zit dat met de rest.

waar ik op doel:
Bij gezelschapspelen, is vooral het gezelschap van belang. Hoe zit dat bij Cantr?

Het gezelschap kan je het spel uitleggen, kan je helpen, adviseren en... je kunt ermee communiceren.

Wat mij bijvoorbeeld tegen het hoofdstoot is hoe makkelijk newspawns worden vermoord (ic) of opgesloten voor langere tijd. Wat ook vaak gebeurt is dat iemand die duidelijk nieuw is in het spel -vragen stellen vanuit ooc via ic over ooc dingen: werking van het spel etc- zo iemand wordt regelmatig helemaal de kop ingedrukt en uitgekafferd voor spelverzieker. Ik ben al met meerder newspawns opgesloten en vermoord zonder enige aanleiding, echt zonder enige. Ik vind het prima, karakter 2 is on his way... Gewoon doorgaan, maar als nieuwe speler ben je zo weer weg.

Andere online games waar ik aan ben begonnen zijn veel te ingewikkeld voor mij, de uitleg bij het spel levert alleen maar vragen op. Dat deed Cantr in het begin ook. Gelukkig was er IRC. Maar voor zij die niet om kunnen gaan met IRC of die de weg naar IRC niet kunnen vinden, blijft het een raar spel met heel veel menu's. Ik verwacht dat er nieuwe spelers zijn die de weg kwijt raken.

Ik heb dus meerdere redenen om te zeggen dat een chat-scherm naast je "locatie" weleens handig zou kunnen zijn. Of... hebben jullie weleens gehoord van Teamspeak? (www.goteamspeak.com) Een teamspeak server is netzoiets als skype maar dan beter (en duurder). Maar dat is een server waarop je inlogt en vervolgens een kanaal kiest, je kunt dan met behulp van microfoon en speakers (of een headset) met elkaar praten. Alleen de server kost geld, clientside is gratis uiteraard.
Not that good.
User avatar
Peanut
Posts: 1155
Joined: Mon Oct 18, 2004 3:01 pm

Postby Peanut » Wed Oct 19, 2005 11:42 am

Ik heb geprobeerd mensen op mijn ICT school geintereseerd in cantr te krijgen...

Jammer genoeg zijn ze teveel geintereseerd in spelletjes waar ze niet by hoeven na te denken.
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Thu Oct 20, 2005 8:50 am

Ik speel ook graag MOHAA.. niet nadenken.
Not that good.
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Thu Oct 20, 2005 9:42 am

Ik zie veel van je kritiek, hoor, Peter, en ben ook aan het nadenken hoe we Cantr minder moeilijk kunnen maken voor newspawns - bijvoorbeeld door het niet mogelijk te maken ze op te sluiten etc. Weet nog niet hoe of wat, maar ben er wel over aan het nadenken.

Maar over wat je zegt mbt gezelschap - daar werken we nu juist heel hard aan in de laatste paar maanden! Een heel departement is opgezet met precies dat doel en sindsdien is het chatkanaal echt opgekomen, hebben we al drie issues van een uitstekende Webzine, zijn mensen meer aangemoedigd naar het forum te komen, etc.

Ik ben wat huiverig met een chat kanaal naast het spel, want dat gaat echt leiden tot meer cooperatie tussen spelers, denk ik. Cantr is redelijk uniek in hoe het OOC en IC communicatie splitst, en ik ben bang dat we dat dan makkelijk kwijtraken, wat echt heel jammer zou zijn ...
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Thu Oct 20, 2005 3:32 pm

Peter wil wel een chatkanaal naast cantr maar vind dat we op het forum niet over ic-gebeurtenissen moeten praten :lol:

Veel mensen willen in Cantr te snel te veel bereiken, dat is een probleem. Vooral bij Nederlanders trouwens. Character development is er niet echt bij en nieuwkomers zien vaak geen mogelijkheid om binnen cantr te groeien. Denk dat veel spelers daarop afknappen.
Arseface
Posts: 37
Joined: Fri Jan 21, 2005 1:37 pm

Postby Arseface » Thu Oct 20, 2005 9:32 pm

::10votaal:: wrote:Nu echter, spawn je alleen maar in Wirwarov en soms in Sil...

Ja, dat is waar... Wirwarov wordt overvol... :?
1230-4: You kill an ant using a steel battle axe.
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Fri Oct 21, 2005 11:01 am

Arseface wrote:Ja, dat is waar... Wirwarov wordt overvol... :?


Overvol?? Er wordt nauwelijks gespeeld! Maar een paar mensen zeggen wat en de meeste events betreft jagen op een paar dieren ...
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Fri Oct 21, 2005 5:17 pm

Saai he...Sil is ook al zo saai, als je daar iets vernieuwend roept kijkt iedereen je aan alsof je gek bent... maar goed, ik probeer met twee of drie chars verandering in de wereld te brengen...
:twisted:
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Fri Oct 21, 2005 5:52 pm

Ja, dodelijk saai :) ...

Een ander van m'n karakters is net door Sil Woods gekomen met de Kater en zo - dat is wel leuk ...

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest