SIL

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

King Herman The First

SIL

Postby King Herman The First » Wed Apr 20, 2005 3:59 pm

Wordt het nog wat met Sil, of is het sinds de dood van Juttie weer eens afgelopen met alle pogingen Sil weer groots te maken.

Heb het idee dat er momenteel niet erg veel gebeurd. Het lijkt wel alsof iedereen weer een beetje uit zijn neus loopt te vreten of bij Andreas binnen ijzer en staal zit te verdienen.

TIJD VOOR ACTIE :twisted:
Hoezo geen idealen? Ik wil een heleboel mensen verbeteren.

Loesje
Dust14

Postby Dust14 » Wed Apr 20, 2005 6:32 pm

Doe maar, ik heb daar niets tegen :D. Ik ben rustig bezig met iets op te zetten, en ik moet nog eens iemand op reis sturen.
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace.
Doodle_Jack

Postby Doodle_Jack » Wed Apr 20, 2005 8:05 pm

Andreas is op het moment de machtigste man in Sil, maar joh, da's ook niet zo heel moeilijk op dit moment.

Maar goed, men heeft dan ook gekozen voor een politiekloos Sil. Het blijkt toch maar weer dat anarchie niet werkt. Ieder doet z'n eigen dingetje en bijna niemand werkt meer samen.

Ik heb overigens weinig hoop voor de nabije toekomst van Sil. Volgens mij kun je beter in Wirwarov zitten.

Is er trouwens ook nog noemenswaardig leven in een ander Nederlandstalig dorp dan Sil en Wirwarov? Ik hoor altijd alleen deze twee dorpen genoemd worden.
Dust14

Postby Dust14 » Wed Apr 20, 2005 8:09 pm

In FWe zijn er wel nog een aantal mensen. In SWn is het een beetje fout aan het gaan, niemand meer buiten. In Llanoi zijn ook weer een paar mensen, maar is nogal moeilijk met zoveel gevaarlijke dieren daar. En dan nog Flikadorov, weet ik niet zoveel van want heb er geen char. Er zijn wel nog mensen daar, maar ik zou niet weten wat er daar gebeurd.
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace.
Doodle_Jack

Postby Doodle_Jack » Wed Apr 20, 2005 8:17 pm

Ow ja, Flikadorov.... Ik heb daar ook nog een karakter, maar die is niet zo communicatief. Er zitten nogal wat communisten daar, maar die bevinden zich ook vooral binnen. Af en toe huppen ze naar buiten en maken een praatje met elkaar of met (handels-)reizigers.
Doodle_Jack

Postby Doodle_Jack » Mon May 09, 2005 12:33 pm

Ik zag zojuist het lijk van Vesto liggen. Is 10votaal gestopt? Da's wel jammer.

Een paar maanden geleden was er nog een dorpsraad:

Juttie (dorpshoofd) DOOD
Vesto DOOD
Leonard VERTROKKEN
Anaïs ANARCHIST (zal dus geen leiding nemen)
Andreas LEEFT!!!

Andreas is dus de laatste hoop voor Sil op dit moment, maar ik geloof niet dat hij veel zal doen. Op dit moment werkt half Sil volgens mij voor hem :) .

Blijft Sil zo stil? De tijd zal het leren....
Doodle_Jack

Postby Doodle_Jack » Mon May 16, 2005 11:39 am

Doodle_Jack wrote:Juttie (dorpshoofd) DOOD
Vesto DOOD
Leonard VERTROKKEN
Anaïs ANARCHIST (zal dus geen leiding nemen)
Andreas LEEFT!!!

Correctie:

Andreas SLAAPZIEKTE

:cry:

August is in Wirwarov trouwens ook in slaap gevallen. Is er een connectie?
1 van 1

Postby 1 van 1 » Tue May 24, 2005 9:02 pm

we hebben nu ene robbe die weer leven in de brouwerij brengt plus een kledingfabriek en een nieuwe op komst maar voor wat weet ik niet
Doodle_Jack

Postby Doodle_Jack » Tue May 24, 2005 10:18 pm

Ja, ik ben wel benieuwd wat het resultaat van Robbe's inzet zal zijn.

1 van 1 wrote:...en een nieuwe op komst maar voor wat weet ik niet

Ik kan het je wel zeggen, maar dan zou ik de CR-regel verbreken...

Hint: ze willen het werk van Andreas overnemen.
Peter

Postby Peter » Wed May 25, 2005 10:39 am

lang leve MSN???

of mag ik dat ook niet zeggen?
Not that good.
Wim van de Griendt

Postby Wim van de Griendt » Wed May 25, 2005 2:10 pm

Nee,

ook als het via MSN gaat, blijft het een CR-overtreding. Sommige mensen schijnen dat aspect van het spel (niet te willen?!) snappen.
"Science is organized knowledge. Wisdom is organized life." -- Immanuel Kant
Peter

Postby Peter » Wed May 25, 2005 8:20 pm

Als je het mij vraagt is het alleen een CR overtreding als je de kennis in het spel gebruikt. Dat is heel wat anders.

Mocht de Cantr staf daar anders over denken, dan wordt het wellicht tijd om de regels binnen de staf nog eens door te nemen :)
Not that good.
Wim van de Griendt

Postby Wim van de Griendt » Wed May 25, 2005 11:14 pm

Peter,

je hebt helemaal gelijk. Alleen als je het gebruikt. Probleem is dat we merken dat het door sommige mensen wel wordt gebruikt.
Ten tweede, en dat is hier ana gerelateerd, is er ook nog zoiets als de 4 dagen regel om te zorgen dat er niet gelijk over van alles gepraat wordt als het nog bezig is. En in dit geval, omdat het nog niet is begonnen, zou ik ook met het idee van deze regel in je achterhoofd, wat voorzichtig zijn met het uitwisselen van dit soort info.

Maar dat zal je vast wel begrijpen.
Peter

Postby Peter » Thu May 26, 2005 10:51 am

oh maar ik ben het helemaal met je eens dat je de regels moet volgen, maar toevallig had ik pas een "msn" chat met een engelstalige pd-er en die dacht over msn toch heel anders :) En daarbij, hoe ga je dat controleren?
Not that good.
Wim van de Griendt

Postby Wim van de Griendt » Thu May 26, 2005 10:55 am

Dat kun je niet. Maar dat is eerlijk gezegd niet het grote probleem. Het probleem zit hem er in dat sommige spelers de boel bewust naar hun hand proberen te zetten en de regels aan hun laars lappen. Als zij dat niet doen, dan is er ook geen behoefte aan controle. (En waarschijnlijk zullen ze het niet doen als het makkelijk te controleren is)

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”