Ik stop ermee.

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Ik stop ermee.

Postby The Hunter » Tue Sep 07, 2004 8:35 am

Jullie hebben het wel gemerkt, er zijn weer een aantal chars dood neergevallen in het BL gebied. Helaas, het waren de mijne.
Ik was weer even aan het varen en had iemand gevraagd een beetje op m'n chars te letten, zoals ik al eens eerder gedaan heb, in plaats van m'n account op "standby" te zetten. Helaas, na thuiskomst kreeg ik dus 15 van de beruchte sterfberichten en 1 unsubscribe mail.

Jan de Boer, Richard Raapgaar, sjaak Dalen en Stef Smit, om er maar een paar te noemen zijn niet meer.

Helaas, een nieuw account zal ik ook niet meer beginnen, dus dit was het dan. :(

Tot ziens dus maar. K'zal wel af en toe op het forum blijven snuffelen.
Veel succes met Cantr.
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.

"Our enemies are resourceful and innovative".
"and so are we..."
They never stop thinking about new ways to harm our country and people"
"and neither do we"
~G.W Bush
User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Tue Sep 07, 2004 9:20 am

*schraapt zijn keel* AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
HHHHHHHHHHHHH


*drinkt wat water*
Ik merkte het al :( je kunt tog gewoon een nieuw account beginne?
Last edited by .::. MysticGötén .::. on Tue Sep 07, 2004 10:02 am, edited 1 time in total.
.::. MŷštíçGötéñ .::.

...You have never driven a car untill you drive a Honda....

The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Tue Sep 07, 2004 9:52 am

Kan, maar zal geen tijd hebben om mijn chars actief te laten zijn vanwege m'n werk. (Afgelopen jaar nauwelijks weggeweest).

Trouwens, moet ik weer helemaal overnieuw beginnen na al wat ik inmiddels opgebouwd had.

Dus nee, Cantr zit er niet meer in. *snik*
Helaas, 't is niet anders. :cry:
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
Sico van der Meer
Posts: 151
Joined: Tue Jul 15, 2003 3:30 pm
Location: Delft, the Netherlands

Postby Sico van der Meer » Tue Sep 07, 2004 8:10 pm

We zullen je missen, Hunter. En dat meen ik serieus, want je was een goede speler (en forumschrijver).
Wouter_Broekhuizen
Posts: 134
Joined: Sun Oct 05, 2003 8:25 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Postby Wouter_Broekhuizen » Thu Sep 09, 2004 8:02 pm

Zeker jammer... Al heeft het wel een interessant gevolg in Sil.
Wouter_Broekhuizen
Posts: 134
Joined: Sun Oct 05, 2003 8:25 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Postby Wouter_Broekhuizen » Thu Sep 09, 2004 8:03 pm

Wat zeg je nu Stef Smit!!!! Aaarghh mijn aartsrivaal. Wat is nou het levensdoel van bepaalde karakters van mij? :P
User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Fri Sep 10, 2004 7:42 am

Kop op Wout.
Mijn chars wille wel je aartsrivaal zijn lol
.::. MŷštíçGötéñ .::.



...You have never driven a car untill you drive a Honda....



The future is dark

The past is gray

Why even bother

... it all fades away
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Tis afgelopen

Postby wietse » Sun Dec 03, 2006 2:57 pm

Als het goed is zijn net de oudste characters van het Nederlandse eiland overleden.

Ik speelde Wietse, Francine en Bas Zomers. Ik heb het ongeveer 2,5 jaar volgehouden...

Ik wil mijn vertrek toch even toelichten:
Directe aanleiding was een berichtje van het players department. Wietse en Bas hebben namelijk onderling wat gehandeld. Blijkbaar zijn er dus mensen die het belangrijk vinden om dit allemaal in de gaten te houden en gelijk een bericht sturen wat dit voor transactie was en waarom.

Ik heb altijd al gezegd dat ik de zogenaamde captial rule complete onzin vindt, maar er heb mij er altijd aan gehouden omdat ik hierin blijkbaar alleen sta. Mijn laatste transactie was een normale handelsdeal die ik net zo goed met een ander personage had kunnen maken.

Ik vind het gewoon triest dat er blijkbaar zo van bovenaf op wat je character doet wordt gelet. Als er al een capital rule moet zijn moet die in het spel geprogrammeerd zitten of het moet gewoon niet interresant zijn om er misbruik van te maken....

Maar goed er zijn nog meer redenen:
Ik denk dat cantr een potentieel geweldig spel is. Er zitten een paar hele goede ideeen in verwerkt. Echter er zitten ook een aantal zaken in die het weer verprutsen. In het begin dacht ik dat dit soort dingen misschien wel zouden verbeteren met verbetering aan het spel. Echter is het spel eigenlijk niet verbeterd in 2,5 jaar op een paar kleine puntjes na.

Cantr zou veel meer vanuit de gameplay moeten worden ontworpen en niet zozeer als 'realistische' simulator of als die-hard rollenspel. Je kan nu 100en spullen maken waar je niks aan hebt. Ik vind dat elk ding wat je kan maken een nut moet hebben en als het teveel op iets anders lijkt gooi het dan maar weg. Conflict is ook zoiets dat gewoon echt niet werkt momenteel (het werkte eerst ook niet, maar wel iets beter) en heel belangrijk is voor het spel.

Een andere reden is dat er geen enkele uitdaging meer is voor mijn personages. De blaffende kater draait al sinds dag 800 en ik kan eigenlijk alles maken wat ik wil. Maar ja er valt niet veel te willen want het is toch allemaal nergens goed voor. Het introduceren van de KaTeR was een leuk project, maar is eigenlijk ook maar half gelukt. Dat lag niet zozeer aan de munt zelf of het principe, maar aan het gebrek aan doelen en handel in het algemeen en het gebrek aan actieve spelers.

Ik vond Francine ook erg leuk om te spelen, met een communistische regeringsvorm als tegenstelling tot de zakenman wietse. Ik geloof dat ze elkaar nooit ontmoet hebben, misschien gelukkig maar.
Ik verbaasde me er eigenlijk over dat Flikadorov het zolang heeft uitgehouden. Ik had in het begin veel meer diefstal en verraad verwacht. Toch is dit maar 2x gebeurd in al die tijd en eigenlijk was dat ook niet zo erg, het geeft je weer wat te doen als gemeenschap. Ik weet niet of anderen het doorhadden maar Francine was best een aggresief typje. Het leek me nog altijd geweldig om het kaptilalistische sil aan te vallen. Echter dit was onmogelijk vanwege de manier waarom geweld is geprogrammeerd. Ik geloof dat Francine toch wel 4 of 5 mensen om zeep heeft geholpen in haar leven :o).

Nou, veel plezier nog dan maar.


oh ja, ik was overigens begonnen om mijn eigen spel te programmeren (in php). Ik was al een eindje gekomen, maar aangezien ik eigenlijk niet kan programmeren en ook niet iemand ken die me hierbij zou willen helpen ben ik bang dat het nooit af zou komen. (mocht er gemotiveerd iemand zijn die het leuk lijkt om iets proberen te maken, stuur maar een berichtje)
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Sun Dec 03, 2006 8:09 pm

Jammer dat je gestopt bent. Ik kan je argumentatie helemaal begrijpen. Veel valt er niet meer te redden aan Cantr. Om het spel speelbaar te maken zijn radicale koerswijzigingen en veranderingen noodzakelijk, waar in de bureaucratische organisatie van de Cantr-staf geen mogelijkheid toe is. Gevolgen als het vertrek van goede spelers is daardoor niet te vermijden.
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
Pieter de Groote
Posts: 132
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:12 am
Location: near the door

Re: Tis afgelopen

Postby Pieter de Groote » Mon Dec 04, 2006 2:32 pm

wietse wrote:Wietse en Bas hebben namelijk onderling wat gehandeld.

Het wordt nu nóg lastiger om geen CRB te veroorzaken, er zijn volgens mij nog maar twee of drie actieve nederlandstalige spelers over.

Ben het helemaal met je eens over de onzin van al die nutteloze voorwerpen en het gebrek aan uitdagingen. Het roleplayen rond steeds weer dezelfde clichés ben je na een paar maanden wel zat.

Ik houd het nog even vol, omdat ik met een karakter nog een paar zaken wil uitproberen die ik nog niet eerder heb zien gebeuren, maar er gaan ongetwijfeld binnenkort meer 'oude' nederlanders een hartaanval krijgen.

Ik had zelf nog heel lang de illusie dat contact met Duits- en Spaanstaligen nieuwe uitdagingen zou geven, maar dat blijkt alleen maar voor nog meer isolement te zorgen. Ik ben na ruim twee jaar spelen ook behoorlijk door de ideeën heen.
Been there, Seen it, Done that.

Het ga je goed, Wietse.
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Tue Dec 05, 2006 3:57 pm

Jammer dat je weggaat, Wietse! Uit je email - en je spel - blijkt duidelijk dat je precies het soort speler bent waar Cantr voor is bedoeld, dus het is altijd erg jammer zulke spelers te verliezen.

De CR is volgens mij echt heel erg noodzakelijk voor het spel. Ik heb de PD al vaak verteld dat ze niet te veel spelers op hun nek moeten zitten er mee, dus ben niet zo blij dat dit de aanleiding was, maar de regel zelf is mijns inziens noodzakelijk, en ik snap niet helemaal goed hoe je dat anders zou kunnen doen. Misschien kun je mij daar nog eens over informeren :) ...

De CR, zoals die nu is geimplementeerd, kun je niet programmeren, trouwens. Want het gaat niet gewoon om interactie tussen karakters van een speler (wat helemaal niet noodzakelijk fout is), maar om het OOC coordineren van spel activiteiten. En dat is niet automatisch na te gaan.
User avatar
bmartes
Posts: 72
Joined: Thu Apr 29, 2004 10:51 am
Location: Netherlands

Jammer

Postby bmartes » Mon Dec 11, 2006 3:10 pm

ik zal je missen in de blaffende kater.
Ik wil toch even reageren op die CR-onzin. Ik ben er namelijk ook al een keer tegenaan gelopen. Als je toevallig tot leven komt in hetzelfde gebied als een ander karakter ben je dus het haasje. Iemand op weg helpen met een benen knots of een schild is er dan niet bij. Evenmin voedsel verstrekken voor de eerste dagen.
Als er een dief rondloopt, die iedereen te grazen neemt met z'n sabel en je geeft je eigen karakter een ijzeren schild, omdat je die toch over hebt begint er meteen iemand te piepen dat je dat schild terug moet geven...
Dat er zogenaamde CRB's ontstaan is alleen het gevolg van de mogelijkheid meerdere karakters te starten in het hetzelfde gebied. Misschien moet er een stukje code komen wat ervoor zorgt dat je niet in hetzelfde gebied tot leven kan komen.
Misschien moeten CRB's op een andere manier afgehandeld worden bv. Wanneer je handelt met een karakter van jezelf ben je de driekwart van je speeltijd kwijt voor die dag of iets dergelijks. Dan krijg je geen welles-nietes gedoe. Het "kwaad" straft zichzelf zogezegd.
Misschien wordt het tijd voor een "wereldwijde" poll. Op deze manier spelers kwijtraken die de boel draaiende hielden, is wel een beetje erg wrang.
Jos, ik verwacht dat je hier iets aan gaat doen.
jabber: bmartes@jabber.xs4all.nl
You find a blessed scroll labeled ELBIB YLOH.
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Jammer

Postby Jos Elkink » Mon Dec 11, 2006 6:09 pm

bmartes wrote:Jos, ik verwacht dat je hier iets aan gaat doen.


Tuurlijk, joh - zit me verder toch alleen maar te vervelen ......

Maar goed: over vast geprogrammeerde regels: ten eerste maakt dat het alleen maar erger; je kunt dan geen uitzonderingen maken voor eerlijk handelen tussen chars van dezelfde speler. Ten tweede dekt het maar een deel van de lading: het is immers nog steeds niet toegestaan om OOC dingen te organiseren voor in het spel - het kan dus prima handelen tussen chars van verschillende spelers zijn dat een CRB vormt.

Dat de PD misschien te vlug achter spelers aanzit zou kunnen kloppen en daar probeer ik wat aan te doen, maar dat de CRB zelf heel anders moet, daar ben ik beslist niet van overtuigd.
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Tue Dec 12, 2006 12:28 pm

Het is onmogelijk om vijf Nederlandstalige karakters te hebben en te voorkomen dat ze contact hebben met elkaar. Het aantal Nederlandstalige spelers is te klein om roleplaywaardige gemeenschappen te hebben van 10 tot 20 karakters zonder dat daar dubbele karakters van mij bij zitten.
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Tue Dec 12, 2006 12:56 pm

Dat bedoel ik juist: niemand zegt dat ze geen contact mogen hebben. En de PD weet dat het lastiger is in kleine taalgebieden. Ze zullen hooguit soms om uitleg vragen ... Het probleem is dat als je op OOC manier samenwerkt in een klein taalgebied, de schade ook veel groter is dan in een groot gebied. Dus de PD zal toch wel enige toezicht moeten houden. En hoe je dat goed balanceert is erg lastig ...

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest