Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby jarco » Wed Jun 27, 2012 6:04 am

Er word al een tijdje gesproken over het probleem van de Nederlandse taalgroep. We zitten te verspreid, zijn met te weinig, ...

Een van de aangedragen oplossingen om het met de huidige groep te kunnen verbeteren was het invoeren van vaste spawnplaatsen. Dit zijn plaatsen waar je karakter voor het eerst tot leven komt.

Als deze maatregel zou ingevoerd worden zou hij slechts tijdelijk zijn. We kunnen altijd terug kiezen voor dynamische spawnplaatsen.

Wat vinden jullie? Is dit een goed idee als tijdelijke oplossing en zo ja op welke plaatsen zouden dan deze vaste spawns moeten komen? Of net niet?

Hierover wordt ook een poll gestart via het ingame systeem. De resultaten worden ook in deze topic meegedeeld.
User avatar
lulkoek
Posts: 197
Joined: Sat May 02, 2009 10:10 pm

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby lulkoek » Wed Jun 27, 2012 7:23 am

Ik ben voor vaste spawn plaatsen. Buiten een eventuele herstart op een nieuwe wereld zie ik geen andere oplossing.

Misschien moet er wel eens gedacht worden aan een manier om de Nederlandse karaters die in het spel zitten samen te krijgen ergens?
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby freiana » Wed Jun 27, 2012 9:07 am

Wat mij betreft ook vaste spawnplaatsen! Zou het waarschijnlijk een stuk levendiger maken op die specifieke plekken, waardoor nieuwe spelers ook aangemoedigd worden tot meer NL chars. Als dat werkt kunnen we idd na een tijdje naar meer/terug naar variabele spawnplaatsen. Het lijkt mij wel belangrijk dat de vaste plaatsten op meerdere eilanden zitten, misschien 6 plekken op 3 eilanden oid?
Don't remember where I was - I realized life was a game - The more seriously I took things - The harder the rules became
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby Henkie » Wed Jun 27, 2012 12:35 pm

Lijkt mij juist belangrijk om te centreren op 1 eiland...

Ik zou zelf zeggen neem het originele Nederlandse eiland (1 van de 2) Het eiland met Sil, Flikadorov, Yarlitskov, Wirwarov etc... Laten we proberen dat eiland weer bevolkt te krijgen met Nederlanders, er zijn zeer zeer weinig spawners op de ver gelegen, en het hebben van vaste plaatsen op zoveel verschillende plaatsen verhelpt dan dus niets...

Ik stel voor:
Sil
Yarlitskov Forest West
Wirwarov

Hiervan weet ik zeker dat er nederlanders zitten die (enigzins) actief zijn. We zouden er nog 1 of 2 uit kunnen zoeken op dit eiland, maar ik vraag jullie echt met klem om niet van dit eiland af te wijken...
User avatar
lulkoek
Posts: 197
Joined: Sat May 02, 2009 10:10 pm

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby lulkoek » Wed Jun 27, 2012 3:10 pm

En waarom niet op een ander eiland? Mijns inziens is het beste te werken vanuit de huidige situatie en niet naar het vroegere Nederlandse eiland te kijken.

Ik zou de spawns gewoon plaatsen waar momenteel de grootste actieve dorpen zijn.
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby freiana » Wed Jun 27, 2012 3:25 pm

Ik heb absoluut geen voorkeur voor een eiland, maar als ik een char heb die wil reizen maar ik kom in de problemen omdat er andere van mijn chars in de buurt zitten ed wordt ik daar niet heel vrolijk van.... Uit die redenatie lijkt het mij wel handig om meer dan één eiland te gebruiken. Maar misschien is 2 ook al goed ;)
Don't remember where I was - I realized life was a game - The more seriously I took things - The harder the rules became
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby Tiamo » Wed Jun 27, 2012 5:21 pm

Als je vaste spawnplaatsen daar gaat neerzetten waar nu de grotere nl-dorpen zijn verandert er niets ten opzichte van nu. Je blijft met te veel heel verspreide dorpjes zitten. Sterker, je legt je daar zelfs op vast en gaat verandering tegen. Dat is niet goed.
Als je de vaste spawnplaatsen op hetzelfde eiland legt kunnen zich dorpen ontwikkelen die onderling interactie hebben. Dat zou goed zijn, dat is wat we willen. Het gevaar is wel, zoals Freiana zegt, dat verschillende karakters van één persoon elkaar dan te vaak tegenkomen.

Op het oorspronkelijk nl/f eiland leven nog steeds de meeste nederlandstalige karakters, maar het is er ook druk met fransen, duitsers, spanjaarden en zelfs bezoekende polen.
Heuveldorp, op Oorc, is één volledig van de buitenwereld afgesloten dorp met weinig perspectief behalve voortbestaan.
Omeo (met Trevorton en wellicht nog een paar plaatsjes) is met afstand de meest interessante plaats voor ondernemende karakters. Er is ruimte en er zijn interessante grondstoffen.
Maar welke vaste plaatsen je ook kiest, je veroordeelt de ver daarvandaan gelegen dorpen tot een langzame (of misschien wel snelle) dood. Ik denk dat vaste spawnplaatsen voor de nederlanders geen goede optie is.

In een andere draad heb ik geopperd om de eerste twee karakters van elke nieuwe speler op één van de vijf vaste spawnplaatsen op het oude eiland te laten beginnen, en de verdere karakters gewoon zoals het nu gaat, afhankelijk van bewoning. Daarmee zou je de karakters wat meer op het oude eiland concentreren, zonder dat de andere plaatsen helemaal van nieuwe karakters verstoken blijven. Ook geef je nieuwe speler zo de kans om hun eerste karakters in een relatief actieve omgeving te laten starten.
Er is wel een verandering in de programmatuur nodig. Zou dat een probleem zijn, Jarco?
I think ...
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby Henkie » Fri Jun 29, 2012 8:43 am

Een dergelijke optie is niet veel meer dan een scriptje schrijveng eloof ik Tiamo, ik vind eht een goed idee, maar is 2 niet wat weinig? Ik zou eerder minimaal 3, liefst 4 zien.
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby freiana » Fri Jun 29, 2012 11:54 am

Als ik me niet vergis zou er sowieso een ding ingebouwd worden waarbij mensen meer specifiek kunnen kiezen waar ze terecht komen, zou het hiermee gecombineerd kunnen worden?
Don't remember where I was - I realized life was a game - The more seriously I took things - The harder the rules became
CAZZEBAZ!
Posts: 32
Joined: Thu Sep 16, 2010 5:24 pm

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby CAZZEBAZ! » Sun Jul 01, 2012 11:11 am

Met deze manier van spawnen is wel het voordeel dat iemand niet random bij een reiziger terecht komt. Vroeger reisde ik veel met een aantal chars en dan spawnde er Nederlanders op de meest vreemde plekken, lijkt mij niet echt bevordelijk voor het spelplezier. Het dorp waar ik momenteel het meeste spelplezier heb is Heuveldorp dus vanuit mijn oogpunt lijkt het mij leuk om daar ook meer mensen te laten spawnen, als is het daar nu ook redelijk druk!
jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby jarco » Tue Jul 03, 2012 6:30 am

Qua programmatuur aanpassingen zal ik moeten navragen. Ik ben een beetje aan het wachten tot alle vragen en ideeën gezegd worden en dan geef ik ze in een keer door. (en ik ben nog aan het proberen hoe ik een pol kan maken alleen voor de Nederlandstalige mensen :) )

Persoonlijk denk ik dat vaste spawns misschien wel een oplossing zullen zijn maar ook nieuwe problemen zullen veroorzaken. Het hele probleem blijft dat we zo verspreid zitten en dat als we de spawns concentreren er altijd plaatsen buiten de boot zullen vallen.

Ik heb geen char in heuveldorp maar heb wel de indruk dat dat de grootste plaats is momenteel.
De plaatsen waar ik van weet dat er actie is zijn Wirwarov, Curry, Sil en Trevorton. Dit is allemaal op beperkte schaal maar er zitten duidelijk een paar chars die plannen in hun hoofd hebben.

Update: Survey systeem werkt even niet. Word asap gerepareerd..
*ono
Posts: 59
Joined: Thu Nov 13, 2008 6:00 pm
Location: Netherlands

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby *ono » Wed Jul 04, 2012 6:42 pm

Ik denk dat we er wel profijt van zullen hebben als we weer vaste spawn plaatsen krijgen to we weer een hoger aantal spelers hebben.
Momenteel is het aantal spelers gewoon zo laag dat we eigenlijk alle "nieuw" spelers wel in deze genoemde steden kunnen gebruiken.

Als we zorgen dat in ieder geval de eerste twee karakters van een nieuwe speler in een stad terecht waar tenmiste nog een beetje activiteit is
hebben we ook meer kans dat we die spelers zullen behouden. Door toename van het aantal mensen in die steden zouden die steden ook
interessanter kunnen worden, wat meer kans op behouden van deze speler geeft.

Ik zou zeggen dat we in ieder geval tijdelijk Wirwarov, Curry, Sil, Heuveldorp en Trevorton (deze plaats ken ik niet en heb ik nog nooit gezien,
dus vertrouw jullie erop dat hier een aantal nederlanders zitten) in stellen als vaste spawn plaatsen.
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby freiana » Wed Jul 04, 2012 6:49 pm

Het lijkt mij logisch de eerste 2 of 3 Nederlands chars inderdaad op een vaste spawnplaats neer te zetten, uit een groep van 5 mogelijkheden, denk ik.
Ook mogelijk zou zijn (als het programeerbaar is) om de eerste 2/3 chars te plaatsen op de plek met de meeste andere Nederlandse chars. Dat houdt migratie als optie open, maar zorgt ook voor concentratie van spelers.
Don't remember where I was - I realized life was a game - The more seriously I took things - The harder the rules became
dvw79
Posts: 24
Joined: Sat Mar 28, 2015 11:59 am
Location: the Netherlands

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby dvw79 » Sat Jun 16, 2018 8:30 am

Ik heb me voorgenomen om de Nederlandse taalgroep groter te maken. Daarom heb ik in de afgelopen dagen een aantal nieuwelingen gecreëerd. Dit zijn mijn observaties:
- de eerste acht nieuwelingen gingen 'goed'. De eerste vier kwamen in een bevolkt Nederlandstalig dorp. De volgende vier waren minder gelukkig: drie kwamen in een anderstalig dorp met geen Nederlandstaligen en eentje kwam zelfs in een leeg dorp (ik ben gelijk dorpshoofd).
- de volgende twee waren vreemd. Nieuweling 9 en 10 kwamen in een dorp terecht waar ik al was (ik was met mijn karakter er zelfs kort daarvoor geboren). Dit is geen groot probleem want ik heb de twee poppetjes direct laten 'vluchten'.

Kennelijk zijn er acht vaste spawnplaatsen.

Dit vind ik enigszins vreemd want ik weet dat het weleens iets anders werkte (dit was na 2012) (ik zag een Nederlandstalige geboren worden in een plaats nabij Kaliaburg).

Daarnaast weet ik vrij zeker dat er op dit moment ook één plaats (misschien wel meerdere) is met minimaal één Nederlandstalige waar ik kennelijk niet geboren kan worden.

Deze observatie staat los van een eventuele discussie wat wenselijk is qua Nederlandstalige spawnplaatsen.
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Vaste spawnplaatsen voor de Nederlandse taalgroep

Postby Tiamo » Sat Jun 16, 2018 9:49 am

Ik heb hetzelfde meegemaakt. Volgens mij kiest de computer als mogelijke spawnplaatsen alle plaatsen waar tenminste één character uit de taalgroep is/was EN tenminste twee characters zijn/waren (dit kan dus ook van een andere taalgroep zijn). Daarbij worden alle plaatsen die binnen twee locaties afstand zijn van een plaats waar je al characters hebt uitgesloten. Er zit wat vertraging in het bijhouden van welke characters waar zijn, ik denk dat dit maar 1 keer per dag wordt aangepast en dat een character er een minimale tijdsduur moet zijn, waardoor het mogelijk is om in een lege plaats te spawnen.

Dat een character spawnt in een plaats waar je al een character hebt is vreemd (ik heb hetzelfde gedaan als jij: meteen aan de wandel gaan). Het moet een fout in het algoritme zijn.
De 'vaste' spawnplaatsen worden niet gebruikt. Die waren allemaal op het zuidelijke eiland van de Hislands: Sil, Wirwarov, Flikadorov, Yarlitskov en mogelijk Llanoi.
I think ...

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest