Zijn er nog Nederlandse spelers actief?

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Zijn er nog Nederlandse spelers actief?

Postby Tiamo » Sat Feb 09, 2008 8:40 am

De discussie in het Nederlands lijkt al maanden stil te liggen op dit forum...
User avatar
Piscator
Administrator Emeritus
Posts: 6843
Joined: Sun Jul 02, 2006 4:06 pm
Location: Known Space

Postby Piscator » Sun Feb 10, 2008 2:52 pm

Ik ken dit gevoel. Ik wou daarnet een gelijkaardig commentaar in het Duitse forum schrijven. :wink:
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Wed Mar 05, 2008 6:08 pm

Achja, zijn er nog zaken waar we het over moeten hebben dan?
Ik kan wel zeggen dat de Nederlanders weer aan het groeien zijn. Ze beginnen de spanjaarden een beetje te verjagen heb ik het gevoel.
Haha ;)
-----------
Official Cantr Translator
-----------
Proeme
Posts: 80
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:44 pm

Postby Proeme » Thu Mar 06, 2008 9:57 am

ik heb juist het gevoel dat mijn karakters nooit Nederlanders tegen komen :S
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Postby Tiamo » Thu Mar 06, 2008 12:03 pm

Ach, JK, het zou al fijn zijn als je weet dat je als Nederlandstalige speler niet alleen op de wereld bent.

Bovendien, er kan nog heel wat gesleuteld worden aan bijvoorbeeld het Nederlandstalige deel van de Wiki (en het spel zelf) want de helft lijkt niet vertaald te zijn/worden.
JG
Posts: 54
Joined: Thu Aug 02, 2007 5:29 pm
Location: The Netherlands

Postby JG » Sat Mar 08, 2008 1:50 pm

Volgens mij is het aantal spelers niet aan het groeien, of het moet een negative groei zijn. Wat ik wel merk is dat er een groeiende weerstand jegens de Spanjaarden is. En, inderdaad, op het Spaans-Duitse eiland kom je nauwelijks Nederlanders tegen, of je moet weten waar je moet zoeken. Hetzelfde lijkt te gelden voor het Nederlands-Franse eiland, helaas... :(
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Postby Tiamo » Sat Mar 08, 2008 2:09 pm

Volgens de statistieken zijn er ruim 40 Nederlandstalige spelers actief, en hebben ze bijna 160 Nederlandstalige karakters (en wellicht ook karakters in andere talen, dat kun je niet zien).
Het aantal Spanjaarden is ongeveer 4x zo groot, logisch dat je ze overal tegenkomt...

160 karakters, waren dat er in het verleden véél meer? Ik speel zelf nog niet zo lang, dus ik zou het niet weten.
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Sun Mar 09, 2008 6:30 pm

Het waren er inderdaad veel meer. Maar belangrijker: Ze waren actiever.
De jaloezie van de nederlanders jegens de spanjaarden wordt echt groot. De spanjaarden hebben alle ex-grote nederlandse steden veroverd (Sil, Wirwarov, Llanoi) Op het andere eiland, dat eigenlijk niet eens nederlands is, beginnen nu steeds meer gemeenschappen te ontstaan, en nu (sinds ongeveer 2050) beginnen we echt jaloers te worden, en ontstaat er agressie vanaf onze kant. Ik vind dit wel een leuke ontwikkeling in het spel, want ik kan jullie 1 ding vertellen, de oorlog gaat uitbreken. Dat is zeker.
Nog een puntje in ons voordeel: De spanjaarden zijn de afgelopen maand twee van hun belangrijkste leiders verloren. Kina en Iknoy, en ook al is dat niet de schuld van de nederlanders, ze hebben wel wat dingen gedaan die niet echt netjes zijn. Ik kijk nu vooral even naar mijn lastigste karakter, meneer Hans van de Heuvel, hij heeft heel Snavirn Forest Zuid leeggestolen nadat hij Kina zag overlijden aan een hartaanval.
De schoft! :oops:
Maar ja, de spaanse strijdkrachten kon hij niet verslaan. Hij stond met 10 kilo rubber en 30 kilo staal op zijn barkas, maar daar had hij niet zoveel aan in combinatie met een benen bagh-nakh :P

Er groeit iets jongens, er ontstaan problemen, dit wordt oorlog.
Nederheuvel en Barwel zijn twee krachten, die veel kunnen aanrichten, als ze maar op de juiste manier gestuurd worden.

Klinkt mijn verhaal nu als een onbekende roman, of herkennen jullie er wel dingen uit?


En nog even iets anders, over de vertalingen.
Ik zit al een aardig poosje Cantr te vertalen, en heb samen met Wolf toch een redelijk percentage vertalingen op mijn naam staan. Maar als je die lijst ziet, ach, wat wordt ik daar moedeloos van, er moet nog zoveel!
Wacht, ik ga offtopic, ik zal een nieuw onderwerp openen *lacht*
-----------

Official Cantr Translator

-----------
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Postby Tiamo » Mon Mar 10, 2008 9:27 am

Dat is nogal wat IG-informatie. Mag dat wel?

Ik speel slechts één karakter. Mijn kennis van de omgeving is daarom grotendeels beperkt tot wat oude kaarten. Het gebrek aan activiteit bij veel karakters is mij ook opgevallen, evenals het hoge aantal overledenen. Nu al is bijna de helft van het aantal bewoners jonger dan mijn karakter.
Kan het zijn dat mensen hun karakter laten overlijden als deze niet op de 'juiste' plaats ter wereld komt? Of zijn er gewoon veel nieuwelingen die het spel heel snel voor gezien houden?
Mijn karakter leeft in een relatief rustige omgeving, lijkt het, met een gunstige mix van grondstoffen in de buurt. Zeer veelbelovend, maar er wordt vooralsnog heel weinig mee gedaan. Wie hier ter wereld komt zou juist blij moeten zijn. Het benen bagh-nakh-stadium zijn we trouwens al wel voorbij.
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Mon Mar 10, 2008 3:37 pm

De ingame informatie was verleden tijd hea, Tiamo, en dus legaal :)
En ja, mensen laten hun character sterven als de plaats hen niet bevalt. Sommigen maken zelfs zoveel characters aan tot er één op de plaats van hun voorkeur spawned.
Ikzelf heb weleens een character laten sterven, maar slechts 1x. Nu probeer ik er gewoon maar wat van te maken, ongeacht waar hij terechtkomt. (met "nu" bedoel ik mijn laatste 3 aangemaakte chars, die ik inmiddels toch al minimaal een half jaar heb)
-----------

Official Cantr Translator

-----------
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Postby Tiamo » Tue Mar 11, 2008 10:18 pm

Hoeveel wordt een karakter eigenlijk geacht te weten als hij begint? Moet je er van uit gaan dat hij/zij al een jeugd achter zich heeft, waarin de kennis opgedaan is die bij het ontwikkelingsniveau van de 'geboorteplaats' past? Hoeveel van de omgeving is dan al bekend? Weet een karakter in een primitief dorp wat nodig is om bijvoorbeeld ijzer te maken?

Of moet je uitgaan van helemaal nul kennis vooraf, en moet je alles IG ontdekken als karakter, tot en met het uitzoeken welke gewassen 'eetbaar' zijn?
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Thu Mar 13, 2008 9:23 am

Nou Tiamo, er is hier verschrikkelijk veel over gepraat in de geschiedenis van dit forum :P
Wat er uiteindelijk een beetje uitkomt, is dat je character toch al redelijk wat weet. Praten over je jeugd vermijden we maar meestal, maar we weten bijvoorbeeld na het spawnen al wel dat je rijst kunt eten. Wat we bijvoorbeeld niet weten is wat een sextant is, of hoe het werkt. Hetzelfde geld voor een gasklep, we hebben geen idee wat dat is. Maar dit hangt ook weer een beetje af van je spawnplaats. Je moet je een beetje inleven zegmaar. In een dorp waar iedereen met benen bagh nakhjes staat te slaan, zou het heel bijzonder zijn om een man met leren laarzen en een kruisboog in zijn hand te zien, en je zult dus verbaasd zijn door dat vreemde wapen in zijn handen.
Ik denk dat het onmogelijk is om hier een regel over op te stellen, je zal het moeten doen met je verbeelding, Tiamo :)
-----------

Official Cantr Translator

-----------
smiley
Posts: 3
Joined: Thu Mar 13, 2008 5:16 pm

Postby smiley » Thu Mar 13, 2008 6:37 pm

die spanjaarden beginnen me ook aardig de strot uit te hangen
er zijn volgens mij ook al enkele verzetsgroepen, en henk zal nu wel aardig in de stress zitte :lol:

ff het nederlandse forum wat actiever maken
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Thu Mar 13, 2008 6:51 pm

Henk? Heb ik iets gemist? :lol:
-----------

Official Cantr Translator

-----------
smiley
Posts: 3
Joined: Thu Mar 13, 2008 5:16 pm

Postby smiley » Thu Mar 13, 2008 7:01 pm

JK-Royale wrote:Henk? Heb ik iets gemist? :lol:



sorry ik zit ff te dromen met mijn henk

maar ik denk dat nederheuvel niet veel zal uithalen een heel slecht beleid daar

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest