STAAL

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

STAAL

Postby The Hunter » Sat Dec 27, 2003 7:34 pm

Okee. We zijn er bijna. Nog een poosje en het eerste staal rolt uit de smelters. Wat zal dat een impact op een het Nederlandse eiland hebben, Eindelijk fietsen (als er rubber word gevonden dan... IG natuurlijk)
En de verschillende legertjes kunnen eigenlijk niet zonder. Op dit moment is ieder die een ijzeren schild heeft onaantastbaar.
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.

"Our enemies are resourceful and innovative".
"and so are we..."
They never stop thinking about new ways to harm our country and people"
"and neither do we"
~G.W Bush
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Sun Dec 28, 2003 2:15 pm

Waar zitten dan de staal ovens? Ik weet alleen iets van Flikadorov Woods North/East (niet precies zeker waar) en dan dat van Silvio. Geen idee hoe het daar mee gaat.

Jochem
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Sun Dec 28, 2003 2:20 pm

Je ex werknemer richard de groot heeft de boel overgenomen en zal in de toekomst samenwerken met Ster Smit die de staal zal verwerken in gereedschap en wapens. Er Staan daar overigens nog geen smeltovens, maar als de hut eenmaal af is zal het wel snel gaan denk ik.
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
Wouter_Broekhuizen
Posts: 134
Joined: Sun Oct 05, 2003 8:25 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Postby Wouter_Broekhuizen » Sun Dec 28, 2003 7:05 pm

Tja samenwerken met Smit, dat kan natuurlijk nooit goed gaan. Daar in Flikadorov staan ook nog geen gebouwen dus ik denk persoonlijk zelf dat het nog wel een tijdje gaat duren voordat er echt staal komt. Ik denk dat die van Balen het eerst staal heeft. Die leeft immers het langst van allemaal en is zijn hele leven al bezig smid te worden.
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Sun Dec 28, 2003 7:08 pm

Hij heeft ook nog geen staal oven. En hij zit in Sil, en moet dus zijn ijzer van ver halen. De anderen zitten bovenop het ijzer. Alhoewel ik twijfel of dat wel slim is...

Jochem
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Sun Dec 28, 2003 7:35 pm

Het is inderdaad een stuk handiger om in Sil te zitten als staalmaker zijnde. Ijzer is makkelijker naar Sil te transporteren vanwege het lage gewicht, maar dan moet er oook hout of kolen naar Sil toegebracht worden. SWn moet weer voedsel en limestone importeren. dat voedsel dot het hem, al kan het zijn dat men bereid is om redelijk wat voedsel voor staal en ijzer te betalen. Ach, we zullen zien, de benodigde grondstoffen raad ik ook maar. Waarschijnlijk worden de recepten over niet al te lange tijd toch worden aangepast.

Oh, vergeet niet dat men in SWN aardig wat werknemers heeft terwijl ik betwijfel of het van Balen zal lukken om werknemers aan te trekken in Sil. Verder zit SWn tusse wir en Sil in en zal ook Lanoise klanten aantrekken. Strategische locatie dus. Begrijp je nu waarom Skimp SWN claimt?

Oja. Van balen heeft iniedergeval al een kiln en misschien al wel meer. En waarom kan samenwerken met Smit niet goed gaan? Dan zou samenwerken met Silvio al helemaal niet goed gegaan kunnen zijn. We zullen zien wat de toekomst brengt. Maar ik denk dat met de mankracht in SWN het een stuk sneller gaat dan men zou vermoeden.
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Sun Dec 28, 2003 7:40 pm

Waarom denk je dat Silvio in SWN was gaan zitten ;).

En Silvio ging ook niet met Smit samen werken. Ik verwonder me er ook over dat die exwerknemr van Silvio nu samen werkt met de mede moordenaar van hem...

Nouja, dat zou je bijna doen... want de speler van die exwerknemer (en nu baas van Silvana) is een beetje boos op de speler van Silvio (ik), aangezien ik hem _bijna_ altijd tegen werk...

Jochem
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Sun Dec 28, 2003 7:47 pm

Tja, maar die ex werknemer heeft dus wel FF een smederij kado gekregen. Mooie promotie, dus waarom zou hij lang kwaad blijven? Verder is samenwerken met Smit de beste optie. Ze hebben beiden dezelfde belangen. :D
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Sun Dec 28, 2003 7:59 pm

Mja... voorlopig hou ik als speler daar nog wel de boel in de gaten (char van mij is werknemer) als het te gek wordt grijpt-ie wel in (zolang die gozer maar zelfde manier lonen uitbetaald als silvio van plan was).

Jochem
Wouter_Broekhuizen
Posts: 134
Joined: Sun Oct 05, 2003 8:25 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Postby Wouter_Broekhuizen » Sun Dec 28, 2003 9:45 pm

Mja, alleen is die ene werknemer natuurlijk niet de enige werknemer. Ik zie het er wel op aankomen dat er nog een fikse ruzie komt over wie de leiding krijgt over die smederij Silvana.

Misschien een bijzondere gedachten maar staal in Llanoi?!?
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Sun Dec 28, 2003 9:51 pm

Ja, daar hoorde ik al over, maar ijzer is gewoon te ver weg. Lanoi bestaat al jaren, maar totnogtoe is er maar net genoeg ijzer om een troffel en een bijtel van te maken, laat staan dat er ooit genoeg ijzer en andere grondstoffen geimporteerd zullen worden om staal te maken.

En ja, laat ze maar weer ruzie maken daar. 'T zou me niet verbazen nee. :?
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Mon Dec 29, 2003 6:57 am

Piet Lor komt er zo weer aan samen met twee weermacht mensen, dikke kans dat die Piet Lor een ruzie uitlokt ;). Ik als speler vind trouwens dat Cicilia de directeur van Silvana (het toch nog wel zo, hè?) moet worden. Zij had de hoogste functie, onder Silvio.

Jochem
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Mon Dec 29, 2003 4:15 pm

Ten eerste Jochem ik ben niet boos op je hoor :D

Ten tweede, staalsmederij Silvana, sommige mensen wilden de hut al voor allerlei andere doeleinden gebruiken, daar tegenin gegaan en ik heb de tijdelijke leiding op me genomen.

Het plan is om de smederij uit het directe leveringsproces te halen. Mensen zullen niet zomaar staal kunnen komen halen maar het bedrijf zal steun zoeken bij partners. Stef Smit is daar een van.

Lonen wil ik overigens een beetje weizigen Jochem, ik wilde de werknemers niet vastleggen aan mijn keuzes om maar wapens te krijgen enzo. Ik ben van plan de werknemers kleine hoeveelheden ijzer en staal te laten houden, zo kunnen ze die verzilveren in de steden. Overigens gaat daar een regel op staan, alleen in de steden.

Silvana zal dus aan de bovenkant van de bedrijfskolom komen en alleen met de IG genoemde partners werken. Op het moment dat andere bedrijven mee willen doen dan zorgen we dat dat kan. Individuelen zullen echter zich moeten melden bij deze partners.

Ik verwacht overigens geen problemen met de samenwerking met heer Smit. Hij is ook in de bossen met het doel een goede onderneming te starten en op deze manier lopen we elkaar niet voor de voeten en hebben we allebei goede inkomsten.

In de werknemersvergadering zal de Groot vragen om vertrouwen. Dan zien we wel wat er gebeurt, de eerste werknemer die terug kwam reageerde overigens possitief! :D

En staal in Llanoi... tuurlijk...als hun overheid georganiseerd genoeg is om mensen te sturen naar Sil Woods (North) dan kunnen ze afnemen. Net als elke overheid wel vrij is om staal en ijzer te komen halen, uiteraard tegen een vriendenprijs :D
Wouter_Broekhuizen
Posts: 134
Joined: Sun Oct 05, 2003 8:25 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Postby Wouter_Broekhuizen » Tue Dec 30, 2003 2:37 pm

Stef Smit een partner?!?!? Nou dat dacht ik dus niet. Als mijn karakter er achterkomt dat haar baas vermoord is door toedoen van Smit, dan sta ik niet voor de gevolgen in. Maar partners worden dat zeker niet. Ik vind het zowiezo al belachelijk dat er niemand van staal smederij silvana actie onderneemt tegen die smit, nouja dat heeft die Piet Lor dus "een beetje" gedaan.

Gelukkig voor Smit weet nog niet iedereen dat Silvio dood is.
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Tue Dec 30, 2003 2:40 pm

Hm, weermacht is onderweg, dus dat zit wel goed. Ligt dat lijk van Silvio eigenlijk daar nog?

Jochem

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest