Waarom nou toch?

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Ik speel in het Nederlandstalige gebied, omdat

hier de leukste karakters te vinden zijn
1
5%
ik andere talen niet goed genoeg spreek
5
24%
ik grootse plannen heb voor de regio
4
19%
ik dacht dat het leuk zou zijn en nu niet wil opgeven
11
52%
 
Total votes: 21
Pieter de Groote
Posts: 132
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:12 am
Location: near the door

Waarom nou toch?

Postby Pieter de Groote » Tue Sep 12, 2006 8:10 am

Ben benieuwd waarom spelers in het NL gebied spelen.

Als je een hele andere reden heb, PM me even en ik voeg hem toe.
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Tue Sep 12, 2006 4:29 pm

omdat ik nederlands ben....
Floris
Posts: 90
Joined: Tue Jun 28, 2005 10:18 am

Postby Floris » Tue Sep 12, 2006 7:44 pm

Omdat ik...

...het er leuk vind

...er zo'n kleine dorpjes zijn(veel leuker als die drukke engelse steden) en er dus nog veel is waar aan kan gewerkt worden

...in de eerste plaats nederlands spreek


ik heb ook een aantal engelse karakters en ik ga in de toekomst misschien nog in een paar andere talen gaan spelen.
lordling
Posts: 3
Joined: Thu Aug 23, 2007 6:05 pm

Postby lordling » Thu Aug 23, 2007 6:25 pm

ik ben begonnen in nederlands gebied. Ik blijf liever daar. Ik kan namelijk geen andere taal en een beetje engels. ik ga denk ik wel in nederlands gebied beginnen en naar een ander gebied reizen
Proeme
Posts: 80
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:44 pm

Postby Proeme » Thu Aug 23, 2007 9:01 pm

in de eerste plaats omdat Nederlands mijn moedertaal is

Engels kan ik in principe ook, maar het is daar allemaal zo druk, dat is veel minder leuk, want daar kom je als nieuweling gewoon nauwelijks meer tussen.

Andere talen lijken me ook wel leuk, maar die talen spreek ik niet dus dan snap ik niet wat ik aan het doen ben, waar ik heen ga en wat ik verzamel. Kheb ooit een Zweeds karakter gehad, maar die is dood gegaan omdat hij geen eten kon vinden. Hij had een kaart, maar ja, ik kan geen Zweeds...
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Fri Aug 24, 2007 12:31 pm

Ik speel met evenveel Chars in het nederlandse als in het engelse gebied.
Ik speel in het nederlandse gebied, simpelweg omdat ik het groots wil maken. nog Beter dan Nederland in het echt!
(dat hoeft niet zo moeilijk te zijn :lol: )
-----------
Official Cantr Translator
-----------
User avatar
T-shirt
Posts: 493
Joined: Wed Mar 30, 2005 6:25 pm
Location: NL

Postby T-shirt » Fri Aug 24, 2007 2:15 pm

Ik speel met evenveel karakters in het Nederlandstalig deel als in de Engelstalige delen. Dit omdat ik ooit nog de illusie had dat er wat van te maken viel. En nu hang ik er nog steeds rond, omdat ik de vage hoop heb dat het nog niet allemaal verloren is.

Dat het nog wat wordt, geloof ik niet, maar zoals het nu is zou nog een tijdje volgehouden kunnen worden. De afname van het aantal spelers terwijl de Cantr-wereld tegelijkertijd groter wordt (door andere eilanden die ontdekt worden) zorgt dat mankracht afneemt. Bedrijfsjes met veel werknemers zijn zeer uitzonderlijk en in je eentje duren projecten slaapverwekkend lang. Ontwikkeling is daardoor tot stilstand gekomen.
Time flies like an arrow, fruit flies like a banana. - G. Marx
81963
Posts: 7
Joined: Tue Aug 14, 2007 12:20 pm

Postby 81963 » Fri Aug 24, 2007 3:50 pm

ik speel op het nederlandse gebied om dat er geen belgische is :wink:

en om het spel beter te begrijpen nu kan ik het in mijn moeder taal spelen
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Sat Aug 25, 2007 12:25 pm

T shirt heeft gelijk.
De Cantr wereld wordt veel te groot, voor te weinig mensen.
Ik heb een engels char, die samen met twee vrienden in een dorpje aan zee woont. In dat dorpje zijn vrijwel alle grondstoffen te vinden, en wat er niet is, is heel dichtbij.
Maar toch ontwikkelt het niet, simpelweg omdat wij er met z'n drieen zijn, en er nooit iets langskomt. Er zijn ook geen kaarten ofzo, dus we hebben alledrie geen idee waar we zijn.. Maar goed, het is er wel gezellig ;)

En over het nederlandse gebied, het is er inderdaad te rustig...
Maar één van mijn characters werkt nu mee aan een project, met in het vooruitzicht het nederlandse gebied te versterken, en ik moet zeggen, dat dat toch aardig goed aangepakt wordt...
Mwoh, meer kan ik niet zeggen, maar misschien dat sommige van jullie al weten waar ik het over heb.

Ik hoop nog steeds dat er een dag komt, dat Cantr ergens in een nederlands blad staat, en dat er ineens een hele groep serieuze spelers komt meedoen. Ik weet zeker dat nederlanders zich met meer mensen goed kunnen ontwikkelen. We hebben de handselsgeest immers al van onze grootouders ingeprent gekregen....

JK
-----------

Official Cantr Translator

-----------
JK-Royale
Posts: 64
Joined: Thu Jul 05, 2007 1:01 pm
Location: The Netherlands, De Lier

Postby JK-Royale » Sat Aug 25, 2007 12:26 pm

T shirt heeft gelijk.
De Cantr wereld wordt veel te groot, voor te weinig mensen.
Ik heb een engels char, die samen met twee vrienden in een dorpje aan zee woont. In dat dorpje zijn vrijwel alle grondstoffen te vinden, en wat er niet is, is heel dichtbij.
Maar toch ontwikkelt het niet, simpelweg omdat wij er met z'n drieen zijn, en er nooit iets langskomt. Er zijn ook geen kaarten ofzo, dus we hebben alledrie geen idee waar we zijn.. Maar goed, het is er wel gezellig ;)

En over het nederlandse gebied, het is er inderdaad te rustig...
Maar één van mijn characters werkt nu mee aan een project, met in het vooruitzicht het nederlandse gebied te versterken, en ik moet zeggen, dat dat toch aardig goed aangepakt wordt...
Mwoh, meer kan ik niet zeggen, maar misschien dat sommige van jullie al weten waar ik het over heb.

Ik hoop nog steeds dat er een dag komt, dat Cantr ergens in een nederlands blad staat, en dat er ineens een hele groep serieuze spelers komt meedoen. Ik weet zeker dat nederlanders zich met meer mensen goed kunnen ontwikkelen. We hebben de handselsgeest immers al van onze grootouders ingeprent gekregen....

JK
-----------

Official Cantr Translator

-----------
Proeme
Posts: 80
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:44 pm

Postby Proeme » Sat Aug 25, 2007 12:55 pm

heeft er niet iemand connecties bij sp!ts ofzo?
User avatar
Wolf
Posts: 381
Joined: Wed Oct 12, 2005 4:25 pm

Postby Wolf » Mon Oct 01, 2007 6:19 pm

Toen ik nog bij de groep zat die adverteerde, is het me gelukt om Cantr in de i-gids vermeld te krijgen.
Was ook mijn grootste prestatie daar, andere ideeën van me kwamen gewoon niet van de grond, maar ironisch genoeg werd ik vlak na de vermelding in de i-gids uit die groep gedropt vanwege inactiviteit... ik had namelijk niet vaak genoeg contact gehouden over waar ik mee bezig was qua ideeën.
Kan gebeuren, sinds die tijd ben ik een beetje solo bezig om wat meer ruchtbaarheid aan Cantr te geven.
Gamekings (TMF) zou wel een hele goeie stunt zijn, maar zie daar als web-game (en dan vooral text-based, slow-paced oftewel tekst-gebaseerd met langzaam tempo) maar eens tussen te komen.
Die gasten zitten daar meer voor de laatste heftige 3-D games en dergelijke, als ze Cantr al vermelden zouden, zouden ze het waarschijnlijk neersabelen zonder er echt diep op in te gaan.Maar Sp!ts is op zich wel een goed ingangspunt... als er voor een paar van zulke kranten (Sp!ts, stadsbladen en dergelijke) wat artikelen over Cantr worden geschreven, zouden er wel mensen op zijn minst een kijkje nemen.
Volgens mij is de truuk echter om het een beetje "verborgen" te doen; niet een artikel over Cantr zelf, maar bijvoorbeeld over online roleplaying games, waarin dan wordt vergeleken tussen verschillende types.
Dus de mafia-games neersabelen, de browser-based strategy-games die beweren roleplaying te zijn ook neersabelen...
En dan over Cantr een redelijk goed stuk scrijven - niet té goed, dan zien mensen het weer als puur reclame en dat kan averechts werken.
En dan ook de links in de vergelijkende stukjes plaatsen.

Nog een idee wat al eerder is genoemd door iemand, is om het op prikborden en dergelijke van scholen te doen.
Of een artikel op een site van een leerling...
Of zelfs op Hyves, ik zal eens zien wat ik daarmee kan...
Proeme
Posts: 80
Joined: Tue Apr 17, 2007 10:44 pm

Postby Proeme » Wed Oct 03, 2007 2:33 pm

ik heb niet veel van dergelijke connecties en niet veel tijd, maar mocht je eens hulp nodig hebben, mag je me altijd ff vragen of ik iets kan betekenen...
Avathar
Posts: 71
Joined: Fri Feb 25, 2005 7:04 pm

Postby Avathar » Tue Oct 09, 2007 8:54 am

Er is al aan Cantr Hyve. Jos zit er bij, en nog een paar anderen. Maar niemand is actief. Hyves zou een mooi medium kunnen zijn voor reclame. Maar dan moet er eerst hier op het forum flink reclame gemaakt zodat cantr-spelers bekend zijn met de Cantr-Hyve.

Dan moet de Hyve nog actief over zien te komen, anders denken mensen die er komen ook maar dat het er een dooie boel is. Maar waarom zouden Cantr-spelers daar met elkaar gaan discussieren of wat dan ook als we dit forum al hebben?
Schaduwen zijn er om in te wandelen
Pieter de Groote
Posts: 132
Joined: Mon Dec 13, 2004 11:12 am
Location: near the door

Postby Pieter de Groote » Wed Oct 10, 2007 7:54 am

Avathar wrote:...Dan moet de Hyve nog actief over zien te komen, anders denken mensen die er komen ook maar dat het er een dooie boel is...

Wellicht is het ook gewoon een dooie boel?
Een paar jaar geleden zat er nog behoorlijk leven in Cantr, maar ik denk dat we maar eens over stervensbegeleiding moeten gaan denken.

Ik krijg bij Cantr steeds vaker hetzelfde trieste gevoel als ik krijg van mensen die nog jaren tegen hun opgezette hond blijven praten.

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest