Pääsääntö

Off-game–keskustelupalsta suomenkielisille pelaajille

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
SekoETC
Posts: 15523
Joined: Wed May 05, 2004 11:07 am
Location: Finland
Contact:

Pääsääntö

Postby SekoETC » Mon Apr 09, 2007 9:55 am

Oon nähnyt paljonkin toimintaa siinä hämärän rajamailla mutta kaikesta ei viitti valittaa pelaajainosastolle kun meidän kieliryhmä on kuitenkin niin pieni että jos uusia pelaajia pistetään liian herkästi hyllylle pienistä sääntörikkomuksista niin ne pahoittaa mielensä ja lopettaa.

Mutta yleisen viihtyvyyden nimessä olisi suotavaa että porukat oppisi ajattelemaan hahmojensa näkökulmasta eikä omasta vinkkelistä.

1) Vaikka on sallittua tietää kaikki mitä wikissä sanotaan, musta on aika naurettavaa että ihmiset alkaa keräämään kalkkikiveä heti kun siihen ensikerran törmää vaikkei muista tarveaineista ole hajuakaan. Eihän me edes voida tietää onko meidän mantereella hematiittia (tai takoniittiä tai magnetiittiä) OLLENKAAN, siellä saattaisi myös olla pronssin raaka-aineita, tai sitten ei mitään.

Ruotsalaisella alueella kaikki raudan raaka-aineet oli jaettu kolmen saaren kesken niin että oli mahdotonta valmistaa rautaa ilman saarten välistä venematkailua. Kaikki muut oli lähdössä merille mutta mun hahmo silti tahtoi tutkia synnyinsaarensa kokonaan ennen kuin uskoi ettei siellä ole kehittymisen mahdollisuuksia. Merimatkailu on yks Cantrin pahimmista kirouksista, se on aivan liian helppoa ja sitä kautta pääsee nopeasti niin kauas oman kieliryhmänsä edustajista ettei välttämättä löydä puhekumppania vuosiin. (Mun ruotsalainen on nyt esperantojen alueella.)

Jos jokin homma vaatii keksimään perättömiä huhuja jostakin joka olisi muka nähnyt hematiittia niin sitten se on hahmon-ulkoista kikkailua. Cantrissa ei ole NPC-hahmoja, jos joku ei ole oikeasti nähnyt jotain pelin sisällä ja kertonut siitä muille pelin sisällä niin sitä tietoa ei ole olemassa.

Ihmisten pitäisi vain sopeutua siihen ajatukseen että meidän alue on kivikautinen ja kehittyy siitä luonnollisesti eteenpäin sitä mukaa kun luonnonvaroja löytyy. Meillä on paljon mahdollisuuksia kaikenlaiseen, pitäisi keskittyä siihen mitä meillä jo on eikä haikailla sen perään mitä ei ole koskaan nähtykään.

2) Luonnonvarojen keruu menee nopeammin porukassa ja kun meillä on vain kaksi aloituspaikkaa niin on helppoa saattaa useampia hahmojaan samaan paikkaan. Mutta omien hahmojensa suosiminen on Pääsäännön vastaista. Jos on joku iso suunnitelma joka vaatii useamman henkilön osallistumisen niin siitä pitäisi keskustella pelin sisällä ja mielellään palkata avustajia jotka on jonkun muun pelaamia kuin sinä itse. Ja vaikka aluksi on ihan hyödyllistä että ihmiset on yhteistyöhaluisia ja auttavaisia, kannattaa myös pitää mielessä että kaikilla hahmoilla pitäisi olla omat päämääränsä ja suunnitelmansa. Sen kun kuulisi että kun yks sanoo että hei, voit sie kantaa tän kymmenen kiloo hirmuraskasta uraania tonne ku mie en jaksa niin toinen sanoisi että mitä maksat? sen sijaan että olisi heti että okei.
Not-so-sad panda

Return to “Suomalaiset Pelaajat (Finnish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest