Schematy

Forum dla graczy Cantr II do pozapostaciowego dyskutowania na temat nowych pomysłów dla rozwoju gry Cantr II.

Moderators: Public Relations Department, Players Department, Game Mechanics (RD), Programming Department

User avatar
Felixis
Posts: 437
Joined: Sun Aug 10, 2014 1:40 pm
Location: Londyn

Re: Schematy

Postby Felixis » Mon May 18, 2015 2:05 pm

Frankoniusz wrote:Ale jeśli tworzenie schematów nie byłoby praco/zasobo/czasochłonne, to co za problem byłoby zrobić ich tyle, żeby nigdy się nie skończyły?


Było gdzieś wspomniane, że zajmowałoby czas. To nie jak tworzenie notatki, która od razu powstaje. Pewnie jakiś godzinny lub iluś godzinny projekt. Mogłoby być uzależnione od stopnia umiejętności twórcy.
"Prędzej czy później dopadnie nas rzeczywistość"
User avatar
psychowico
Posts: 1732
Joined: Wed Mar 02, 2011 9:57 am
Contact:

Re: Schematy

Postby psychowico » Mon May 18, 2015 5:32 pm

Nie widzę powodów, żeby takie schematy się miały niszczyć podczas używania. Osoba która raz by stworzyła coś w ze schematu, powinna umieć to robić samodzielnie, jak sądzę.
"Please give us a simple answer, so that we don't have to think, because if we think, we might find answers that don't fit the way we want the world to be."

https://www.kinkykitty.pl
User avatar
Felixis
Posts: 437
Joined: Sun Aug 10, 2014 1:40 pm
Location: Londyn

Re: Schematy

Postby Felixis » Mon May 18, 2015 6:27 pm

psychowico wrote:Nie widzę powodów, żeby takie schematy się miały niszczyć podczas używania. Osoba która raz by stworzyła coś w ze schematu, powinna umieć to robić samodzielnie, jak sądzę.


Chodzi Ci o to, że jak zrobisz schemat, to możesz nim nauczyć połowę świata? Czy, że jedna osoba go przyswoi (a schemat zniknie), dzięki czemu będzie umieć to robić do końca życia? Druga opcja jest moim zdaniem lepsza.
No i menu budowania mogłoby być dostosowane do tego. Widać by było, że można zrobić np łóżko czy coś tam i co na to potrzeba, ale po prostu postać nie mogłaby zacząć takiej pracy. Właśnie... tutaj pytanie. Czy jeśli ktoś zacznie np projekt tworzenia kuszy, a ktoś kto się nie zna, będzie w nim uczestniczył, działałoby, czy nie? Może pracując przy tym miałby jakiś procent szans, że nauczy się bez schematu?
"Prędzej czy później dopadnie nas rzeczywistość"
Aveane
Posts: 32
Joined: Thu May 07, 2015 4:05 pm

Re: Schematy

Postby Aveane » Tue May 19, 2015 8:13 am

Ja bym zrobił tak, żeby ze schematu nie można było się nauczyć inaczej niż pracując nad tym. Dużo pracując. A menu można przebudować tak, żeby nie były widoczne te, których nie umiesz. Dołączenie do projektu tylko, kiedy pracuje przy nim ktoś, kto umie. Jeśli odejdzie, to nieumiejący też opuszcza automatycznie. Złożenie kuszy przez kogoś, kto nie umie po tym, jak ktoś umiejący założy projekt, jest bez sensu. Jak położę przed Tobą części samochodu, to go złożysz?
User avatar
gala
Posts: 493
Joined: Sat Jan 24, 2015 7:21 pm

Re: Schematy

Postby gala » Sun Sep 27, 2015 3:16 pm

A ja bym proponował, żeby "schemat" nie był spisywalny - wersja 1. Lub był - wersja 2.

1.

Postać A umie a.
Postać B umie a, b, c, d.

Postać A pomaga B przy projekcie robienia b. Ma (w zależności od umiejętności) x% szans na nauczenie się samodzielnego robienia b. A powinien pracować z taką samą wydajnością jak B, żeby nie karać gracza za losowość przydzielania statystyk, ale nie powinien móc pracować nad projektem samodzielnie. Nie wolno też ograniczać maksymalnym poziomem umiejętności czego można lub nie się nauczyć, bo dopóki Cantr losuje nam statystyki to byłoby niesprawiedliwe. Ale pogłębić różnice między mistrzem a amatorem - tak. Dałoby to sens, powód i frajdę bycia "mistrzem".

Dodatkowo proponuję przedmiot/maszynę typu "tablica" lub "biurko" lub cokolwiek innego gdzie można założyć projekt "naucz".

Przykładowo. B chce nauczyć A robić b. Założenie projektu wymagałoby od zakładającego, że potrafi b. Teraz dopóki B uczestniczy w projekcie A może dołączyć do projektu i "pracować" przy nim jak przy normalnym projekcie. Jeśli go skończy nauczy się robić b.

2. To co wyżej lecz wchodzące do gry książki mogłyby przetrzymywać schemat danej rzeczy. Spisanie takiego schematu działałoby podobnie jak wyżej opisany projekt "naucz" i zmieniałoby książkę na podręcznik. Podręcznik posiadałby akcję "ucz się", która trwałaby na przykład 20 dni (znacząco dłużej niż nauka osobiście). Projekt taki powinien być przerywalny i "przenoszalny" jak np. projekty napraw.
Alutka wrote:Zielony świat jest opanowany przez śpiące Smaugi, które budzą się tylko i wyłącznie wtedy, gdy ktoś chce się zainteresować ich skarbami.


https://www.reddit.com/r/Cantr/

Return to “Sugestie”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest