I WAS!

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

I WAS!

Postby Liljum » Wed May 10, 2006 4:32 am

Tyckte att det har varit lite väl tyst på den svenska delen utav forumet en längre tid så jag startade denna tråd.

Willhelm Ericsson - Skulle kolonisera sydspetsen på den turkiska ön. Vilket inte var så lyckat då detta ledde till hans död. Och det att han och
hans medkolonisatörer hade stulit en turkisk slup.

För övrigt var han en utav mina första karaktärer, som levde i ungefär ett halvår.
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Tue May 16, 2006 1:14 pm

David - slaktad av turkar...
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Tue May 16, 2006 1:39 pm

Jag var Frida, vittne till hur tolv svenskar slaktats av turkarna medelst armborst och olika stålblad, innan hon själv gick hädan av ett knytnävsslag. Kanske en turk som såg att hon var skadad till 99% redan och ville roa sig lite.
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue May 16, 2006 6:49 pm

Hade en annan karaktär i den turkiska delen som blev slaktad utav armborst.

Spawnade en till och hamnade på samma ställe vilket ledde till samma öde.
User avatar
In Sorte Diaboli
Posts: 18
Joined: Tue Jul 24, 2007 1:55 pm
Location: Norrköping, Sweden
Contact:

Postby In Sorte Diaboli » Tue Jul 24, 2007 8:36 pm

Borgmästare Wiggo Wrede... Hoppas verkligen att inte den fördömda klanen tog över mitt kära Dimmornas Dal? Det såg väl Risboven Ugr Dido till gissar jag :)
User avatar
geparden
Posts: 56
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:30 pm

Postby geparden » Tue Jul 24, 2007 9:48 pm

Jag var...
Kurt Spade. Död av svält i bergen, blickandes ned mot de gröna slätterna men utan någon möjlighet att komma dit.

Jag var...
Albert Hammarfot. Aspirerande mammutriddare. Dog av att djuren inte tyckte om honom.
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Tue Jul 24, 2007 11:06 pm

In Sorte Diaboli wrote:Borgmästare Wiggo Wrede... Hoppas verkligen att inte den fördömda klanen tog över mitt kära Dimmornas Dal? Det såg väl Risboven Ugr Dido till gissar jag :)


Vilka var du mer? Gissar bl a på Petras rymmar- och lönnmördarkompis som jag inte vet vart han tog vägen eller om han hetter Yxa eller yxansikte eller hur det var. En het kärlekshistoria hade i alla fall min Petra med honom.
/SCUBA



-------------------------------------------------------



<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Postby Eldania » Tue Aug 07, 2007 2:15 pm

Jag var Anna-lisa som dog för jag var för trött att kolla på cantr innan jag lade mig av en turk. Hon dog som en soldat i svenska befrielsearmen

jag var Emma, Maria, Pia
Dog av svält när jag hade sjöpratik

Jag var Kimberly och Nicole som dog av skador av elaka djur.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue Aug 07, 2007 8:14 pm

Skall vi se... Får väl ta och lägga till lite halvkända karaktärer jag med...

Nick von Liljum - handelsman vid Godahoppskusten som vid detta laget gjort någon lycklig och relativt rik.
Ivar Blad - Mammutriddare, dog utav djur.
Sedan har jag en till som jag vet en annan karaktär saknar men kan inte avslöja vem ännu... Dog dock före dom två andra här.

Sedan så har man väl en bunt med mindre kända eller knappt kända alls.
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Wed Aug 08, 2007 8:42 am

A-J ledare över Durrafolket...när han blev mördad så dog lite av Cantr för mig.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Wed Aug 08, 2007 9:12 am

geparden wrote:Jag var...
Kurt Spade. Död av svält i bergen, blickandes ned mot de gröna slätterna men utan någon möjlighet att komma dit.


Hade en som råkade ut för samma tragiska slut. Vandrade över berget mellan turkiska regionen och Godahoppskusten. Karaktären såg gräs men kunde inte komma av berget och dukade under av svält.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue Aug 14, 2007 8:31 pm

Nu kan jag avslöja en till men vill fortfarande inte avslöja den jag inte ville avslöja tidigare.

Lill-Ivar wrote:
Föddes på Kol&Oljeön, började sitt liv med att tillverka komposit recurve bågar och att bygga upp ett starkt sammarbete i sin by för att sedan ungefär 10 år senare stjäla trä från byn och bygga en jolle för att sedan gå tillbaka till byn för att stjäla allt annat av värde. Seglade sedan iväg i sin jolle med hembyns alla mer värdefulla varor. Köpte senare i Glasviken till sig stål och järn och byggde sig en Darter på plats för att när båten var klar stjäla allt av värde som han kom åt i Glasviken. Seglade sedan västerut mot Västön där han stal allt han kunde komma åt på platser utmed norra sidan utav Västön i sin resa mot Odjursön för att bygga upp en ensamrätt över Odjursöns träresurser och sälja dessa till platser på Västön. (Han hade vapnen, styrkan och stridsegenskaperna för att kunna försvara sin ensamrätt över Odjursöns träresurser, och han hade inte tvekat att göra så.)

På Odjursön mötte han senare två karaktärer som skulle samla lök och en som Lill-Ivar kom att skriva "handelsavtal" med. Gick då iväg för att ta hand om sin del utav avtalet. Och återkom till samma plats något år senare för att upptäcka att sin båt har blivit bestulen utav pirater. Dog senare av hunger då han helt glömt bort att tänka på mat i sin ilska över att ha förlorat sitt skepp och alla varor han hade.
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Thu Oct 11, 2007 6:26 am

Vem har slagit ihjäl sina karaktärer inatt? Dessutom två gånger. Saknar många redan.
/SCUBA



-------------------------------------------------------



<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
User avatar
geparden
Posts: 56
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:30 pm

Postby geparden » Thu Oct 11, 2007 7:26 am

Det undrar jag också.

Kanske borde det stå på likens dödstext "Dog av gudomligt ingripande" :p
User avatar
geparden
Posts: 56
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:30 pm

Postby geparden » Sat Dec 06, 2008 4:56 pm

Jag var: Sten-Sture den Svage.

Bodde i jungeln, ville bygga väg till civilizationen, dog av en sabeltandad tiger.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest