I WAS!

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Sat Dec 06, 2008 5:50 pm

Är han död? :( Synd, min karaktär gillade honom...
Jos Elkink wrote:Cantr?
User avatar
geparden
Posts: 56
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:30 pm

Postby geparden » Tue Dec 09, 2008 6:39 pm

japp. Den enda dag jag inte kunde titta till Cantr, så gav sig alla djuren på han verkade det som :(
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sat Jan 17, 2009 4:16 pm

Jag var

- Peter den Store - En mellanstor handelsman som grundade en koloni på öarna i (hur var kartan vrid nu igen?, Norr om det hade varit IRL)
- Befälhavare Willhelm - Behöver väl inte sägas så mycket om, eller?
- Nicklas Liljegård - Under lång tid medborgare i Kronaborg...

Var nog mina tre största och mest kända innan dom dog av min inaktivitet.
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Mon Jan 19, 2009 4:34 pm

Liljum wrote:Peter den Store


Var det möjligtvis killen som sålde trä på Västö? Min karaktär blev överlycklig, men sedan dog han under sommaren :( Antagligen blev någon västöbo glad över det, antar jag...med tanke på träbristen på ön, alltså...

Inte hört talas om Wilhelm, men jag gissar på att han levde under turkkrigen, och kanske till och med grundade befrielsearmén?
Jos Elkink wrote:Cantr?
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue Jan 20, 2009 12:45 pm

Sebas wrote:
Liljum wrote:Peter den Store


Var det möjligtvis killen som sålde trä på Västö? Min karaktär blev överlycklig, men sedan dog han under sommaren :( Antagligen blev någon västöbo glad över det, antar jag...med tanke på träbristen på ön, alltså...

Inte hört talas om Wilhelm, men jag gissar på att han levde under turkkrigen, och kanske till och med grundade befrielsearmén?


Jo, Peter den Store sålde trä på Västön. Hade en partner på dom svenska öarna som han handlade till sig trä ifrån och sålde till den träfattiga Västön. För övrigt var han också grundare/delägare till ett aktiebolag på Bumerangön. Det aktiebolaget var näst intill dött när en annan utav mina karaktärer var där på besök, antar att bolaget inte existerat längre.

Med tanke på det så kommer jag och tänka på han som hade poståkeri på bumerangön som räddade Peter och hans tillkommande bolagsvänner, minns inte hans namn dock men han var en välkänd karaktär med delägarskap i diverse bolag på den västra delen(IRL, minns inte vilket håll kartan var vriden) utav Bumerangön.
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Tue Jan 20, 2009 8:26 pm

Kartan är vriden ett kvarts varv åt höger, väst är uppåt alltså.

Jag tycker om Bumerangön, min första karaktär spawnades där. Tyvärr dog han under min inaktivitet. Väldigt synd, han hade stora planer. Ett handelsnät över alla tre öarna, skulle väl inte ha lyckats, men han var alltid väldigt överambitiös.
Jos Elkink wrote:Cantr?
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sat Jan 24, 2009 6:01 pm

Sebas wrote:Ett handelsnät över alla tre öarna, skulle väl inte ha lyckats, men han var alltid väldigt överambitiös.


Det har väl funnits något åt det hållet. Fast det handlade mer om att ett handelsbolag åkte till ett fåtal aktiva platser och handlade med dom. Och att dom i sin tur handlade vidare, men inte som samma bolag.

Tror det var Peter den Store som utarbetade en plan för något liknande med (nu minns jag inte vad bolagsformen heter, t. ex. McDonalds är ett sådant, varje restaurang har konceptet men är ett eget företag, typ en restaurang som hyr konceptet).
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Thu Apr 16, 2009 9:05 am

Liljum wrote:Jag var

- Peter den Store - En mellanstor handelsman som grundade en koloni på öarna i (hur var kartan vrid nu igen?, Norr om det hade varit IRL)
- Befälhavare Willhelm - Behöver väl inte sägas så mycket om, eller?
- Nicklas Liljegård - Under lång tid medborgare i Kronaborg...


Har mött dem alla tre och även jobbat ihop med dem. :)
chrlid76
Posts: 26
Joined: Fri Jan 07, 2005 7:36 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby chrlid76 » Wed Apr 22, 2009 8:29 pm

Jag har träffat på alla tre jag med :)
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Mon May 25, 2009 3:03 pm

- Castor Troy, En utav mina ganska "små" karaktärer. Men stötte på en minnes sten så han var nog inte så liten trotts allt. Han hade dock en lite ovanlig dröm, drömmen om att bygga en Gallion och med den skapa den första svenska flytande staden.
User avatar
EchoMan2
Posts: 23
Joined: Sun Oct 04, 2009 12:33 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan2 » Mon Oct 12, 2009 9:33 am

Jag kommer inte ihåg vad all mina karaktärer hette, men jag gör ett försök... :) Det var ju trots allt några år sedan ...

Den kanske mest berömda, Karin of Vrayllnuet Hills South. Hon var med om en piratjakt och skrev en bok om det. Boken finns att läsa på Cantr Webzine.

Fritjof Guldtand - Hittade nyligen en reklamlapp från Guldtand & Hundfelt Manifektur i Sseefzofnia. Det var en kul karaktär att spela. På den tiden fanns inte så mkt teknologi på bumerangön. :)

Albin som sagts tidigare i denna tråd.

Sturm som var en Durra-kartritare. Liftade med någon till kol&oljeön (tror jag det var) där han senare svalt ihjäl.

Uppdaterar om jag kommer på fler.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest