Resurser

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sat Apr 21, 2007 6:43 pm

Jaha, så har vi sprungit på Krom. Det står ingenting om användningen av det.
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Mon May 07, 2007 6:26 pm

"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sun May 13, 2007 11:50 am

Nu har jag kommit på vad alla ben, betar och horn skulle kunna användas till. Lim.
Om man kollar upp hur man gjorde lim förr så användes allt ifrån; djurdelar, ris, potatis, magnesium, gummi, socker...till och med mjölk.
Tänk på alla ben som ligger överallt i hela Cantr och inte har någon nytta...
De första verktygen, vapnen och sen då? Och så skulle det behövas mycket ben för lite lim så att benen kan bli lite efterfrågade, kanske...

Vad det sedan ska användas till får bli en annan fråga.
Främst är det väl när man gör saker av trä som man har användning för det.
Ett förslag kan ju vara för skikt limmning när man vill göra hållbara saker.
Kanske en sorts åror till 'båtfolket'...ett vackert däck...Smyckes skrin till alla ens smycken...
Eller lim för de efterlängtade böckerna som vi vill ha istället för listor av noteringar...
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Sun May 13, 2007 12:21 pm

Lim har varit uppe på förlag, senast från mig.. Har även föreslagit att man kan koka buljong på benrester, skulle vara bra som kombinerad helande och mättande mat...

Vi snackar en hel del på RD forumet, som vanliga dödliga inte ser. 8)
RD är dock, iaf för tillfället inriktade på andra saker, men jag ska fortsätta hålla koll på läget.
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest