Ny översättningstråd

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Tue Aug 14, 2007 6:59 am

Ser man det så, SCUBA, så är Sickator det bästa valet.

Folk som inte hört ordet förut, som jag själv, får väl slå upp det!
Man kan inte ändra på ord och namn bara för att man vill. :roll:
"Hej, Matias....visst var det Matias eller var det Konrad? Äh, vad jobbigt att komma ihåg. Jag kallar dig Ulf istället."
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Tue Aug 14, 2007 8:15 am

ceselb wrote:Desickator är ju bättre än torkolla iallafall. Men varför inte torkningsapparat, så fattar att alla vad det är?


Helt ok för mig. Det var torkolla jag inte gillade. Inte som ord, men för att det inte alls stämmer med vad den görs av i Cantr.
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue Aug 14, 2007 9:36 am

Tror vi kan klubba för torkningsapparat. För det finns väl inget annat i spelet som heter så?
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Tue Aug 14, 2007 12:21 pm

Ja, och vi har ju redan en lindningsapparat även fast det finns mer genuina namn för den med.
/SCUBA



-------------------------------------------------------



<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Tue Aug 14, 2007 1:18 pm

Ja, vad är den där lindningsapparaten för något?

Först tyckte jag det stod lindringsapparat som om man skulle använda den vid sjukdom.
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Tue Aug 14, 2007 1:53 pm

står bara att det är ett verktyg under lindningsapparat i wikin. Verkar ju mysko, kan nån slänga upp vad som ingår, så kan jag kolla upp vad det är?
Jag har ingen svensk karaktär och ingen ledig plats för någon heller för den delen.
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue Aug 14, 2007 7:48 pm

Är det inte ett verktyg som används för tillverkning utav bågar? Tror jag har varit med om det verktyget tidigare. Fast det är dock bra länge sedan jag använde det.

lindningsapparat
Antal dagar: 1
Behov av råmaterial: 30 gram trä
Objekt:
Behov av verktyg: kniv
Behov av maskiner:


Jo, det är ett verktyg man behöver ha för att göra komposit recurve båge. I mitt fall var det en av mina numera döda karaktärer som provade på detta sensommaren förra året(OOC). Två av hans bågar är fortfarande i användning utav två handelsmän. Vad som hänt alla andra bågar vet jag inte.

Översättningen utav den svenska wikin har stått stilla ganska länge nu. Det var jag, maekho och vem mer var det som började.? Det var tidigt i höstas iallafall som jag fick ont om tid och maekho bara försvann från Cantr så det har inte hänt något sedan dess. Jag har fortfarande inte tiden. Håller till och med på att minska ner antalet karaktärer från 15 till strax runt 5 stycken för kommande ökning utav tidsbrist. Översättningar i spelet tar inte så mycket tid så tjänsten i LangD kommer jag inte lämna.
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Wed Aug 15, 2007 9:13 am

Bow-square?
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Wed Aug 15, 2007 6:52 pm

Nope... Server.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest