I AM!

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Mon Apr 21, 2008 6:49 pm

Tack SCUBA :)

Uppdatering:

Har planer på att göra en handelsorganisation, är sjuk och odlar ris.
Har frisknat till, gör en murslev så att han kan bygga en verkstad.

Arbetsgalen, har fått i uppgift av sin by att gräva efter zink.
Klar med zinket, jobbar nu på en väg.

Ska resa västerut med två andra.
Förbereder inför resan.

Vill bygga en örtagård, men trä finns inte på ön han bor på.
Funderar på att försöka övertala sin by att hjälpa honom.

Åker runt i en motorkross och kartlägger en stor skog.
Är hemma i sin by och väntar på ett skepp.

Bygger ett hus, funderar över livet och beklagar sig över alla konstiga människor som kommer i båtar till hans by.
Klar med huset, saltar torsk inför en resa.

Tjuv som har tagit en massa mat från sin by, vill göra järn men har ingen hammare.
Har snott en båt, åkt till fastlandet och försöker hitta människor som han kan råna.

Handlingskraftig man med planer på att bygga en båt och åka söderut.
Försöker skaffa järn, men det går inte så bra.

Fler som har lust och skriva? Det är kul att läsa karaktärernas olika planer :)
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Postby Eldania » Tue Apr 22, 2008 7:00 am

Sebas wrote:Tack SCUBA :)
Fler som har lust och skriva? Det är kul att läsa karaktärernas olika planer :)


ska men inte idag kom hem för typ en timme sen från cypern
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

hej hej

Postby Eldania » Sat May 03, 2008 4:12 pm

Här kommer en ny refresning av mina karaktärer.

Jag är en Kvinna 48 år som har tagit över ledning av en by där de andra ledarna har dött
Fortsätter med att försöka få samhället på fötter igen efter draskit minskad befolkning

Jag är en kvinna 48 år som är Herrens tjänare och högra hand
Fortsätter tjäna Herren i fredligt syfte

Jag är en man 40 år reser och är oduglig på de mesta
Dödad av djur efter min resa, glömde heala mig :P

Jag är en kvinna 47 år har blivit övergiven och är ensam
Forsätter leva ensam i en liten trähydda men har fått besök tidigare

Jag är en kvinna 39 år ute och reser helt ensam bryr sig inte om hon lever eller dör
Svälte ihjäl sig för hon hade tröttat på sin oduglighet

Jag är en kvinna 47 år soldat i en arme gör det hon blir tillsagd att göra
Fortsätter sitt liv i armén undrar när hon fäller sin första offer

Jag är en kvinna 47 år Ledare över mammutriddarna
Är fortfarande en ledare över de riddare som fortfarande lever

Jag är en kvinna 47 år Sörjer sin älskade och har tappat talförmågan efter den älskades bortgång
Har repat sig efter sin sorg, och överlevt anfall från fientliga personer. Bygger upp föråd inför ev ny attack

Jag är en kvinna 47 år Ledare i en by
fortfarande ledare i byn, jobbar på med att samla saker

Jag är en kvinna 47 år Kämpar på för att ha något att göra, nyckelvätare åt en annan
Har slutat att vakta nycklar är ute med fartyget och samlar matrial till sin by

Jag är en kvinna 36bår "hantlangre" handelskvinna mellan två byar
Samlar fortfarande matrial till sin by men har bytt ställe så hantlangare är hon inte längre

Jag är en kvinna 28 år Har blivit utsedd till ledare var den enda intresserade men är nybörjare på det, har dock en erfaren människa som hjälper till
Dödad av djur när jag var i cypern, men ej i byn hon försökte hitta skogen men gick åt fel håll, "Synd jag började gilla vara ledare"

Jag är en kvinna 36 år är en slags småboss medans ledarna är ute och reser hit och dit nästan hela tiden
Har tagit över ledarrollen med en annan, ordnar kläder, snöre till de som behöver

Jag är en kvinna 36 år Undersåte i en ny svensk koloni
Jobbar med byggnader, just nu hamnen

Jag är en man 31 år arbetare och en gentleman och smickrare
Fortfarande en gentleman och smickrare men hjälpsam till alla behövande

Mina nya är

Kvinna 24 år gör inte mycket väsen av sig fick ett fartyg efter hjälpt till att begrava de döda

Kvinna 20 år har börjat sitt nya liv så hon är inte mycket till världen än, blev dock allvarligt skadad av en elefant som inte såg sig för

Man 20 år Samma här ny medborgare där en av mina döda fanns
tidigare, kanske han kan bli ledare en dag, han har orken i alla fall :P
'
(jobbigt när de nya hamnar på ett ställe där man hade en omtyckt person som ingen vet vad som har hänt den personen, speciellt när den gick iväg med en del saker)

Någon som har träffat fler av mina (de som vet några av dem redan) eller någon av mina nya?
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Re: hej hej

Postby Sebas » Tue Jun 03, 2008 7:39 pm

Har planer på att göra en handelsorganisation, är sjuk och odlar ris.
Har frisknat till, gör en murslev så att han kan bygga en verkstad.
Klar med verkstaden, har tagit båten mot en annan ö för att få tag på kol.

Arbetsgalen, har fått i uppgift av sin by att gräva efter zink.
Klar med zinket, jobbar nu på en väg.
Hemma igen, livet går på som vanligt, vilket innebär att hjälpa till med diverse grejer.

Ska resa västerut med två andra.
Förbereder inför resan.
Väntar på sin vän som försöker sälja den gamla båten.

Vill bygga en örtagård, men trä finns inte på ön han bor på.
Funderar på att försöka övertala sin by att hjälpa honom.
Har fått tag på trä som han kan använda till örtagården.

Åker runt i en motorkross och kartlägger en stor skog.
Är hemma i sin by och väntar på ett skepp.
Är iväg igen, åker mot skogen.

Bygger ett hus, funderar över livet och beklagar sig över alla konstiga människor som kommer i båtar till hans by.
Klar med huset, saltar torsk inför en resa.
Osäker på om han ska resa, man fortsätter fiska och salta, fiska och salta...

Tjuv som har tagit en massa mat från sin by, vill göra järn men har ingen hammare.
Har snott en båt, åkt till fastlandet och försöker hitta människor som han kan råna.
Hittade utlänningar(engelsmän) som tyvärr hade lite för bra koll på sina grejer, så han stack, hittade en galleon med två andra båtar dockade till den. Letar nu efter kol.

Handlingskraftig man med planer på att bygga en båt och åka söderut.
Försöker skaffa järn, men det går inte så bra.
Har fått tag på järn, hugger trä till båten.

Och så en ny:
Tankspridd kille som är dålig på det mesta, förutom om hur man lever hygieniskt, tar hand om sår etc etc. Funderar på att bygga ett sjukhus eftersom han upptäckt att de flesta är dåliga på att ta hand om sig själva.

Eldania wrote:Jag är en kvinna 28 år Har blivit utsedd till ledare var den enda intresserade men är nybörjare på det, har dock en erfaren människa som hjälper till
Dödad av djur när jag var i cypern, men ej i byn hon försökte hitta skogen men gick åt fel håll, "Synd jag började gilla vara ledare"

Nu när jag läser det en gång till kom jag fram till att jag faktiskt träffat dej :) Hehe, dom är rätt sura på dej :wink:

Och så bara en fråga, ren nyfikenhet bara. Vem är spelaren bakom mannen som är utvecklingstörd? Jag behöver nog inte nämna namn :) (säg till om det är CRB, fast det borde inte vara det, engelsmännen gör det hela tiden)
User avatar
geparden
Posts: 56
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:30 pm

Re: hej hej

Postby geparden » Wed Jun 04, 2008 9:39 am

Sebas wrote:Åker runt i en motorkross och kartlägger en stor skog.
Är hemma i sin by och väntar på ett skepp.
Är iväg igen, åker mot skogen.

Och så bara en fråga, ren nyfikenhet bara. Vem är spelaren bakom mannen som är utvecklingstörd? Jag behöver nog inte nämna namn :) (säg till om det är CRB, fast det borde inte vara det, engelsmännen gör det hela tiden)


Motorkrosskillen har jag nog träffat, mit ute i ingenstans :p Och vilken utvecklingsstörda gubbe syftar du på? Jag har rännt på ett gäng.
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Wed Jun 04, 2008 11:34 am

Kol och oljeön var han på, inte längre men eftersom det är en pågående händelse ska jag nog inte säga mer. Får jag säga namnet?

geparden wrote:
Sebas wrote:Åker runt i en motorkross och kartlägger en stor skog.
Är hemma i sin by och väntar på ett skepp.
Är iväg igen, åker mot skogen.


Motorkrosskillen har jag nog träffat, mit ute i ingenstans :p


Nu ska jag bara lista ut vem du är...han har träffat en hel del under sina resor, mest esperanto, men ändå... 8)
Last edited by Sebas on Wed Jun 04, 2008 11:37 am, edited 1 time in total.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Wed Jun 04, 2008 11:35 am

Då har jag mött tre udda killar. :)
Zakarias
Translator-Swedish (LD)
Posts: 10
Joined: Wed Jan 23, 2008 8:43 pm

Postby Zakarias » Sun Aug 24, 2008 12:32 pm

Jag är en man 41 år, reser västerut med en kille som är utvecklingsstörd och tror att jag är hans mamma. Vi ska grunda en ny koloni på någon ö.

Jag är en man 37 år, träffade en man som kunde ta mig från ön han sa att han skulle komma tillbaka, har nu varit iväg i 15 år. Det enda jag vill är att komma till skog, har aldrig varit i någon men blev galen och greps av anfall som kommer fortsätta tills jag kommit in i en skog, bygger en jolle av stulet trä

Jag är en man 34 år, vill starta en lägenhetsbusiness i en skog. Kommer avlida om jag träffar på ett djur igen.

Jag är en man 29 år, kartlägger en ö som jag redan märkte är kartlagd men tänker försöka konkurrera ut den med min. Har på uppdrag av byn jag kom till börjat bygga en by i skogen så att de kan komma dit och snabbt byta till sig trä.

Jag är en esperantiansk man på 20 år som vill bygga en båt och ta sig bort.
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Re: hej hej

Postby Sebas » Thu Sep 11, 2008 6:06 pm

Har planer på att göra en handelsorganisation, är sjuk och odlar ris.
Har frisknat till, gör en murslev så att han kan bygga en verkstad.
Klar med verkstaden, har tagit båten mot en annan ö för att få tag på kol.
Död under sommaren...

Arbetsgalen, har fått i uppgift av sin by att gräva efter zink.
Klar med zinket, jobbar nu på en väg.
Hemma igen, livet går på som vanligt, vilket innebär att hjälpa till med diverse grejer.
Har nu lämnat ön och och letar efter lera. Han är skitsur eftersom kartan han använt inte stämde och därför fördubblades restiden.

Ska resa västerut med två andra.
Förbereder inför resan.
Väntar på sin vän som försöker sälja den gamla båten.
Död under sommaren...

Vill bygga en örtagård, men trä finns inte på ön han bor på.
Funderar på att försöka övertala sin by att hjälpa honom.
Har fått tag på trä som han kan använda till örtagården.
Död under sommaren...

Åker runt i en motorkross och kartlägger en stor skog.
Är hemma i sin by och väntar på ett skepp.
Är iväg igen, åker mot skogen.
Är i full gång igen.

Bygger ett hus, funderar över livet och beklagar sig över alla konstiga människor som kommer i båtar till hans by.
Klar med huset, saltar torsk inför en resa.
Osäker på om han ska resa, man fortsätter fiska och salta, fiska och salta...
Fick reda på att silver var eftertraktat, letar för fullt.

Tjuv som har tagit en massa mat från sin by, vill göra järn men har ingen hammare.
Har snott en båt, åkt till fastlandet och försöker hitta människor som han kan råna.
Hittade utlänningar(engelsmän) som tyvärr hade lite för bra koll på sina grejer, så han stack, hittade en galleon med två andra båtar dockade till den. Letar nu efter kol.
Död under sommaren...

Handlingskraftig man med planer på att bygga en båt och åka söderut.
Försöker skaffa järn, men det går inte så bra.
Har fått tag på järn, hugger trä till båten.
Har träffat en annan kille som också vill resa och har därför slagit följe med honom.

Tankspridd kille som är dålig på det mesta, förutom om hur man lever hygieniskt, tar hand om sår etc etc. Funderar på att bygga ett sjukhus eftersom han upptäckt att de flesta är dåliga på att ta hand om sig själva.
Död under sommaren...

Nya:
Man med stora ambitioner som tyvärr hamnade på en engelsk ö så nu måste han lära sig språket först...

Lat kille som tar var dag som den kommer, tyckte byn var för tråkig så nu har han stuckit.



Fem döda karaktärer blir man inte glad av, men jag får väl skylla mig själv för att jag glömde att fixa mat :(
Zakarias
Translator-Swedish (LD)
Posts: 10
Joined: Wed Jan 23, 2008 8:43 pm

Postby Zakarias » Sun Oct 05, 2008 1:39 pm

Jag är en man 41 år, reser västerut med en kille som är utvecklingsstörd och tror att jag är hans mamma. Vi ska grunda en ny koloni på någon ö.

Fortsätter västerut med ungen.




Jag är en man 37 år, träffade en man som kunde ta mig från ön han sa att han skulle komma tillbaka, har nu varit iväg i 15 år. Det enda jag vill är att komma till skog, har aldrig varit i någon men blev galen och greps av anfall som kommer fortsätta tills jag kommit in i en skog, bygger en jolle av stulet trä

Har kommit fram till min älskade skog, kan inte sluta hugga grenar.




Jag är en man 34 år, vill starta en lägenhetsbusiness i en skog. Kommer avlida om jag träffar på ett djur igen.

Avliden





Jag är en man 29 år, kartlägger en ö som jag redan märkte är kartlagd men tänker försöka konkurrera ut den med min. Har på uppdrag av byn jag kom till börjat bygga en by i skogen så att de kan komma dit och snabbt byta till sig trä.

Avvaktar med kartmakeriet, bygger upp byn.




Jag är en esperantiansk man på 20 år som vill bygga en båt och ta mig bort.

Avliden



NYA:

Jag är en engelsk man som ska ut i öknen och bygga upp mitt liv där.


Jag är en engelsk man som har visioner att starta en orkester och resa runt på turné överallt.


Jag är en esperantisk man som vantrivs, känner mig deprimerad. Han vill åka bort, lära sig ett nytt språk och bygga upp sitt liv där.


Jag är en svensk man som nyligen har drabbats av schizofreni av att ha gått ensam genom skogarna så länge.


Jag är en svensk man/pojke som är busig, blyg och som missförstår det mesta.


Jag är en svensk man som är en tjuv och vandrar omkring i en sjumilaskog om inte större.
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Wed Oct 29, 2008 3:26 pm

Arbetsgalen, har fått i uppgift av sin by att gräva efter zink.
Klar med zinket, jobbar nu på en väg.
Hemma igen, livet går på som vanligt, vilket innebär att hjälpa till med diverse grejer.
Har nu lämnat ön och och letar efter lera. Han är skitsur eftersom kartan han använt inte stämde och därför fördubblades restiden.
På väg hem.

Åker runt i en motorkross och kartlägger en stor skog.
Är hemma i sin by och väntar på ett skepp.
Är iväg igen, åker mot skogen.
Är i full gång igen.
Fortsätter...(skogen är stor)

Bygger ett hus, funderar över livet och beklagar sig över alla konstiga människor som kommer i båtar till hans by.
Klar med huset, saltar torsk inför en resa.
Osäker på om han ska resa, man fortsätter fiska och salta, fiska och salta...
Fick reda på att silver var eftertraktat, letar för fullt.
Fortsätter leta...

Handlingskraftig man med planer på att bygga en båt och åka söderut.
Försöker skaffa järn, men det går inte så bra.
Har fått tag på järn, hugger trä till båten.
Har träffat en annan kille som också vill resa och har därför slagit följe med honom.
Dom har nu givit sig av mot en i princip outforskad kust.

Man med stora ambitioner som tyvärr hamnade på en engelsk ö så nu måste han lära sig språket först...
Har lärt sig språket väldigt bra, planerar att söka upp andra svenskar.

Lat kille som tar var dag som den kommer, tyckte byn var för tråkig så nu har han stuckit.
Tillfångatagen av pirater, har blivit slav och tror att han ska få bli fri om han gör klart det han håller på med.

Nya:
Vresig typ som inte tyckte om platsen han föddes på, så han gav sig iväg för att leta efer roligare människor.

Man som inte gillar byn han bor i, men han vet inte vart han ska ta vägen annars.



Jag har upptäckt att få svenska karaktärer engagerar sig i vad som händer runt omkring dom. Och när dom väl reagerar på något så rollspelas det inte ett dugg :( Därför tycker jag att mina engelska karaktärer är mycket roligare att spela eftersom det alltid (nästan) händer något. Jag tycker att det är synd att vi svenskar inte kan göra det som cantr går ut på, nämligen att rollspela. Vi om några borde väl göra det eftersom vi är så få! Någon som håller med...?
Jos Elkink wrote:Cantr?
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Wed Oct 29, 2008 3:33 pm

Sebas wrote:Jag har upptäckt att få svenska karaktärer engagerar sig i vad som händer runt omkring dom. Och när dom väl reagerar på något så rollspelas det inte ett dugg :( Därför tycker jag att mina engelska karaktärer är mycket roligare att spela eftersom det alltid (nästan) händer något. Jag tycker att det är synd att vi svenskar inte kan göra det som cantr går ut på, nämligen att rollspela. Vi om några borde väl göra det eftersom vi är så få! Någon som håller med...?


Håller fullständigt med! Den svenska delen är död skulle jag vilja säga. Finns det något hopp för Cantr i sverige?
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Postby Eldania » Sat Nov 15, 2008 2:45 pm

SCUBA wrote:
Sebas wrote:Jag har upptäckt att få svenska karaktärer engagerar sig i vad som händer runt omkring dom. Och när dom väl reagerar på något så rollspelas det inte ett dugg :( Därför tycker jag att mina engelska karaktärer är mycket roligare att spela eftersom det alltid (nästan) händer något. Jag tycker att det är synd att vi svenskar inte kan göra det som cantr går ut på, nämligen att rollspela. Vi om några borde väl göra det eftersom vi är så få! Någon som håller med...?


Håller fullständigt med! Den svenska delen är död skulle jag vilja säga. Finns det något hopp för Cantr i sverige?


Jag gör mitt bästa men när folk dör genom att folk tar bort sitt konto eller blir avstängda för lång frånvaro så är det inte lätt
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Sun Nov 16, 2008 3:53 pm

Men anledningen till att folk tar bort sina konton kan ju vara för att det är för lite rollspel...
Jos Elkink wrote:Cantr?
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Re: hej hej

Postby Eldania » Wed Nov 26, 2008 1:34 am

Här kommer en ny refresning av mina karaktärer. Igen

Jag är en Kvinna 58 år som har tagit över ledning av en by där de andra ledarna har dött
Fortsätter med att försöka få samhället på fötter igen efter draskit minskad befolkning
Jobbar med sina egna projekt, finns inte många kvar längre :cry:

Jag är en kvinna 58 år som är Herrens tjänare och högra hand
Fortsätter tjäna Herren i fredligt syfte
Tjänar herren fortfarande och just nu odlar örter

Jag är en kvinna 57 år har blivit övergiven och är ensam
Forsätter leva ensam i en liten trähydda men har fått besök tidigare
Jobbar vidare och hoppas att någon ska hälsa på så man slipper vara ensam

Jag är en kvinna 57 år soldat i en arme gör det hon blir tillsagd att göra
Fortsätter sitt liv i armén undrar när hon fäller sin första offer
Har fällt sitt första offer reser runt eller ska för att rensa bort oönskade personer

Jag är en kvinna 57 år Ledare över mammutriddarna
Är fortfarande en ledare över de riddare som fortfarande lever
fortfarande ledare för en mindre skala

Jag är en kvinna 47 år Sörjer sin älskade och har tappat talförmågan efter den älskades bortgång
Har repat sig efter sin sorg, och överlevt anfall från fientliga personer. Bygger upp föråd inför ev ny attack
Dödad av utlänningar :x

Jag är en kvinna 57 år Ledare i en by
fortfarande ledare i byn, jobbar på med att samla saker
Gör inte mycket för tillfället

Jag är en kvinna 57 år Kämpar på för att ha något att göra, nyckelvätare åt en annan
Har slutat att vakta nycklar är ute med fartyget och samlar matrial till sin by
Arbetar med göra förråd på sitt fartyg för att få lite ordning och reda

Jag är en kvinna 56 år "hantlangre" handelskvinna mellan två byar
Samlar fortfarande matrial till sin by men har bytt ställe så hantlangare är hon inte längre
Blev jagad av en galnig som ville att man skulle lyda henne men är tillbaka på hemmaplan fortfarande fri själ

Jag är en kvinna 46 år är en slags småboss medans ledarna är ute och reser hit och dit nästan hela tiden
Har tagit över ledarrollen med en annan, ordnar kläder, snöre till de som behöver
Gör inget då det är ont om folk att bry sig att göra något överhuvud taget men trivs på stället så flytt gäller inte

Jag är en kvinna 46 år Undersåte i en ny svensk koloni
Jobbar med byggnader, just nu hamnen
Hamnen klar, samlar mat

Jag är en man 31 år arbetare och en gentleman och smickrare
Fortfarande en gentleman och smickrare men hjälpsam till alla behövande
Dödad av en tvättbjörn ensam och övergiven

Kvinna 34 år gör inte mycket väsen av sig fick ett fartyg efter hjälpt till att begrava de döda
Blivit tillfångatagen av utlänningar tvingas jobba som slav ch försöker rycka upp en av fångarna som har varit fånge längst

Man 41 år Samma här ny medborgare där en av mina döda fanns
tidigare, kanske han kan bli ledare en dag, han har orken i alla fall :P
Har inte orkat ta ledarrollen men gör sitt bästa för göra dagen bra

Någon som har träffat fler av mina (de som vet några av dem redan) eller någon av mina nya?

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest