I AM!

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Re: hej hej

Postby Sebas » Wed Nov 26, 2008 4:18 pm

Eldania wrote:Kvinna 34 år gör inte mycket väsen av sig fick ett fartyg efter hjälpt till att begrava de döda
Blivit tillfångatagen av utlänningar tvingas jobba som slav ch försöker rycka upp en av fångarna som har varit fånge längst


Det vet jag vem det är :)
Jos Elkink wrote:Cantr?
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Re: hej hej

Postby SCUBA » Wed Nov 26, 2008 7:18 pm

Sebas wrote:
Eldania wrote:Kvinna 34 år gör inte mycket väsen av sig fick ett fartyg efter hjälpt till att begrava de döda
Blivit tillfångatagen av utlänningar tvingas jobba som slav ch försöker rycka upp en av fångarna som har varit fånge längst


Det vet jag vem det är :)

Jag med! :D
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Re: hej hej

Postby Eldania » Thu Nov 27, 2008 1:19 am

SCUBA wrote:
Sebas wrote:
Eldania wrote:Kvinna 34 år gör inte mycket väsen av sig fick ett fartyg efter hjälpt till att begrava de döda
Blivit tillfångatagen av utlänningar tvingas jobba som slav ch försöker rycka upp en av fångarna som har varit fånge längst


Det vet jag vem det är :)

Jag med! :D


Vi träffas ofta eller våra karaktärer Scuba
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Re: hej hej

Postby Sebas » Fri Nov 28, 2008 10:28 pm

SCUBA wrote:
Sebas wrote:
Eldania wrote:Kvinna 34 år gör inte mycket väsen av sig fick ett fartyg efter hjälpt till att begrava de döda
Blivit tillfångatagen av utlänningar tvingas jobba som slav ch försöker rycka upp en av fångarna som har varit fånge längst


Det vet jag vem det är :)

Jag med! :D


Då är det ju inte så svårt att lista ut vem du är :wink:


Eldania wrote:Jag är en kvinna 57 år soldat i en arme gör det hon blir tillsagd att göra
Fortsätter sitt liv i armén undrar när hon fäller sin första offer
Har fällt sitt första offer reser runt eller ska för att rensa bort oönskade personer


Henne känner jag också förresten, eller jag vet vem det är i alla fall.
Jos Elkink wrote:Cantr?
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sat Dec 06, 2008 2:55 pm

Eldanias char:
"Jag är en kvinna 58 år som är Herrens tjänare och högra hand
Fortsätter tjäna Herren i fredligt syfte
Tjänar herren fortfarande och just nu odlar örter"

Henne känner jag.

"Jag är en kvinna 57 år soldat i en arme gör det hon blir tillsagd att göra
Fortsätter sitt liv i armén undrar när hon fäller sin första offer
Har fällt sitt första offer reser runt eller ska för att rensa bort oönskade personer "

Troligen träffat.

"Jag är en kvinna 57 år Ledare över mammutriddarna
Är fortfarande en ledare över de riddare som fortfarande lever
fortfarande ledare för en mindre skala"

Troligen träffat.

"Jag är en kvinna 46 år Undersåte i en ny svensk koloni
Jobbar med byggnader, just nu hamnen
Hamnen klar, samlar mat"

Känner troligen.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sun May 24, 2009 3:12 pm

- Jag samlar råvaror för att göra mig en Rickshaw och för att kartlägga en redan kartlagd ö, för jag tycker tidigare kartor inte duger.

- Jag seglar i en jolle och rensar kustplatserna utmed en ö från värdefulla varor som bara ligger och skräpar. Några kanske skulle kalla mig för tjuv/pirat.

- Jag gick lite planlöst runt på en ö men hamnade hos en kvinna och hjälper henne med diverse.

- Jag bor bland konstigt pratande människor.

- Jag är ute och samlar råvaror för att ta med mig hem till min by.

- Jag är en handelsman som har ett större mål i sikte.

- Jag reser i en båt som jagade konstigt pratande människor.
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Sun May 24, 2009 7:11 pm

Liljum wrote:- Jag samlar råvaror för att göra mig en Rickshaw och för att kartlägga en redan kartlagd ö, för jag tycker tidigare kartor inte duger.

- Jag seglar i en jolle och rensar kustplatserna utmed en ö från värdefulla varor som bara ligger och skräpar. Några kanske skulle kalla mig för tjuv/pirat.

- Jag gick lite planlöst runt på en ö men hamnade hos en kvinna och hjälper henne med diverse.

- Jag bor bland konstigt pratande människor.

- Jag är ute och samlar råvaror för att ta med mig hem till min by.

- Jag är en handelsman som har ett större mål i sikte.

- Jag reser i en båt som jagade konstigt pratande människor.


Härligt att du är tillbaka. Hur länge var du borta Liljum?
/SCUBA



-------------------------------------------------------



<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sun May 24, 2009 7:57 pm

Lite osäker... men tror det var strax över ett halvår. Blev lite mycket samtidigt så att jag inte riktigt hann med. Men charmen med Cantr drog mig tillbaka till slut. ;)

Bor förresten numera i den lilla "byn" du bodde i när du bodde i närheten. Om jag minns rätt att det var Grästorp du bodde i. Så iallafall så har flytt varit en utav orsakerna till min frånvaro.
User avatar
EchoMan2
Posts: 23
Joined: Sun Oct 04, 2009 12:33 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan2 » Sun Oct 11, 2009 9:21 am

Tjo! Jag är tillbaka igen! Det var nog ett par år sedan, men började tänka på Cantr av någon anledning och tänkte bara kika in... men nu är man ju fast igen :)

Fasen vad dött det verkar vara i svensk-delen!!??

Engelska
Man 20 år
Jobbar för ett stort gruvbolag. Har träffat ett antal trevliga folk i smedjan och trivs ganska bra. Funderar på att göra karriär i bolaget.

Man 20 år
Föddes i ett fredligt och avslappnat mindre samhälle i skogen. Vill bli skräddare, men det finns inga såna resurser i närheten, så om det ska bli av blir det nog en hel del resande. Är för tillfället på tjuvjakt.

Man 20 år
Föddes i en övergiven skog. Gick in i den enda byggnaden och hittade massor med trevliga resurser, som bara råkade följa med när jag gick ut igen. Flydde ifall någon skulle komma och landade vid havet. Folket pratar inte engelska. Förvirrande! Funderar på att bli kartritare, för det verkar inte finnas någon bra karta.

Man 20 år
Född i öknen. Resurssnålt, men det verkar förekomma en del handel för det finns maskiner och verktyg. Ska försöka slingra sig in i styrandet av staden och får se vad det kan leda till.

Man 20 år
Född i ett sammhälle där bergen möter havet. Krossar blodstensmalm för mat och verktyg. Inga planer än så länge.

Man 20 år
Född i ett ganska stort samhälle. Expert på skrädderi och verktygstillverkning. Funderar på att smöra för ledarna i staden så dom ger mig ett hus och verktyg för att sätta igång en business.

Man 20 år
Kan inte prata utan grymtar mest. Folket är dock trevliga och hjälper honom med mat.

Svenska

Man 20 år
Född i en död stad på en av "svensköarna". Gräver kol. Inga planer (än).

Kvinna 20 år
Född utanför svensköarna. Litet dött samhälle. Inga planer (än).

Kvinna 20 år
Född utanför svensköarna. Litet dött samhälle. Inga planer (än).

Man 20 år
Född på en av svensköarna. Hugger ved i ett ganska dött samhälle. Inga större planer än att skaffa en yxa, hugga mer ved och bygga hus.

Man 20 år
Född på en engelsktalande ö. Letar efter en svensk bosättning, men gick åt fel håll. Svälter nog ihjäl innan jag kommer dit.

Man 20 år
Född på en grässlätt där Mammutriddare härskar enligt ryktena. Har inte träffat någon sådan ännu. Samlar lite sten och funderar på livet.

Man 20 år
Född i en spansktalande by. Försöker förstå språket och hjälper till med matinsamling.

Man 20 år
Född på samma engelsktalande lilla ö som en av dom ovan, så svälter för tillfället ihjäl.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sat Oct 31, 2009 9:27 am

- Jag är en man som bygger sig en båt på en tidigare storslagen plats men som numera är övergiven.
- Jag är en man med en vän som dött, nu samlar jag upp alla varor som hon lämnade efter sig och skall bygga en båt för att resa västerut.
- Jag är en man som bor med en massa karaktärer som pratar ett annat språk.
- Jag är en man som försöker förstärka försvaret på en koloni som råkat ut för piratanfall.
- Jag är en man som återuppbygger en tidigare storstad på en utav orginalöarna.
- Jag är en man som ligger i startgroparna för ett handelsimperium.
- Jag är en man som föddes på en koloniö med utmärkta resurser, har länge varit på en och samma plats för att samla trä till en båt för att lättare hämta råvaror.
- Jag är en man som föddes på en koloni med närliggande goda råvaror.



Några av dessa föddes på kolonier som några utav mina tidigare karaktärer grundat eller varit delgrundare, ganska kul och se att dom fortfarande blomstrar och blivit ganska stora städer. För att nämna någon plats så har vi Centralplatsen ,Augustopolis... m.m.
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Re: I AM!

Postby EchoMan » Mon Apr 19, 2010 4:03 pm

Man 20 år
Jobbar för ett stort gruvbolag. Har träffat ett antal trevliga folk i smedjan och trivs ganska bra. Funderar på att göra karriär i bolaget.
Har krossat blodstensmalm i 10 år. Firade sin 30-årsdag med att börja bygga den tandemcykel som ska ta honom på några års semester. Har fått stort förtroende från de andra i bolaget och kommer definitivt försöka komma tillbaka.

Man 20 år
Föddes i ett fredligt och avslappnat mindre samhälle i skogen. Vill bli skräddare, men det finns inga såna resurser i närheten, så om det ska bli av blir det nog en hel del resande. Är för tillfället på tjuvjakt.
Är stendöd. Träffade på en ledare för en viss "tribe" i skogen och råkade säga något olämpligt. Hennes blodtörstiga banditer gjorde processen kort, och jag levde inte ens en dag efter mitt misstag.

Man 20 år
Föddes i en övergiven skog. Gick in i den enda byggnaden och hittade massor med trevliga resurser, som bara råkade följa med när jag gick ut igen. Flydde ifall någon skulle komma och landade vid havet. Folket pratar inte engelska. Förvirrande! Funderar på att bli kartritare, för det verkar inte finnas någon bra karta.
Reser runt i en båt och utforskar den jättelika ön från havet. Har hittat en hel del kul på stränderna, men det är inte bara jag som har samma lysande ide att bli rik verkar det som.

Man 20 år
Född i öknen. Resurssnålt, men det verkar förekomma en del handel för det finns maskiner och verktyg. Ska försöka slingra sig in i styrandet av staden och får se vad det kan leda till.
Är en av ledarna för det trevliga samhället, och har hittat min kärlek i livet.

Man 20 år
Född i ett sammhälle där bergen möter havet. Krossar blodstensmalm för mat och verktyg. Inga planer än så länge.
Blev ignorerad och uttråkad, så nu drar jag planlöst runt från stad till stad, jobbar, tjänar något verktyg och drar vidare. Ska försöka skaffa mig ett fordon, vägarna är alldeles för långa.

Man 20 år
Född i ett ganska stort samhälle. Expert på skrädderi och verktygstillverkning. Funderar på att smöra för ledarna i staden så dom ger mig ett hus och verktyg för att sätta igång en business.
Håller på med skrädderi och trivs ganska bra med det.

Man 20 år
Kan inte prata utan grymtar mest. Folket är dock trevliga och hjälper honom med mat.
Lärde sig prata efter som, och är numera på gång att starta ett litet handelsbolag med en vän

Man 20 år
Född i en död stad. Gräver kol. Inga planer (än).
Har hittat ett litet hus i skogen som är "hemma". Träffar lite annat folk ibland och hoppas att handel kan uppstå.

Kvinna 20 år
Född i ett litet dött samhälle. Inga planer (än).
Träffade en Spansktalande kapten, som hade Engelsk- och Spansktalande besättning. Följde med dom på utforskarresa och är nu "vice kapten" på båten. Kaptenen vill pensionera sig, så snart kanske jag blir kapten för ett jätteskepp och får bestämma var i världen vi ska utforska.

Kvinna 20 år
Född i ett litet dött samhälle. Inga planer (än).
Blev uppäten av en sabeltandad tiger, och ihjälstångad av 2 noshörningar samtidigt. (c:a 25% skada på en gång)

Man 20 år
Född på en av svensköarna. Hugger ved i ett ganska dött samhälle. Inga större planer än att skaffa en yxa, hugga mer ved och bygga hus.
En död man lämnade ett antal nycklar efter sig, och de ledde till hus i en annan stad och till enn cykel. Cyklade runt i döda städer och hittade fler nycklar från döda personer, till andra hus och andra fordon. Jag är rik! Men ganska ensam...

Man 20 år
Svensk född på en engelsktalande ö. Letar efter en svensk bosättning, men gick åt fel håll. Svälter nog ihjäl innan jag kommer dit.
Hittade rätt tillslut och bygger nu ett skepp för att "hitta hem" till där andra av vår sort finns.

Man 20 år
Född på en grässlätt. Samlar lite sten och funderar på livet.
Är numera ledare på platsen (om än tillfälligt). De flesta andra är iväg och letar/samlar saker. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag sysselsätter mig med lite av varje.

Man 20 år
Född i en spansktalande by. Försöker förstå språket och hjälper till med matinsamling.
Död. Orkade inte lära sig spanska.

Man 20 år
Född på samma engelsktalande lilla ö som en av dom ovan, så svälter för tillfället ihjäl.
Död. Orkade inte ha två karaktärer där.

Man 20 år
Utforskare till yrket, och hittar massa spännande resurser och tecken från folk för länge sedan döda.


Man 20 år
Föddes på en plats där jag inte förstod språket. Dom tröttnade så mycket på att jag pratade svenska med dom, så dom gav mig massa saker, pekade på en båt och pekade sedan österut. Har följt deras uppmaning i fem år nu, men inte hittat svenskar än, förutom andra resande.


Man 20 år
Hittade en plats som är perfekt för att tillverka järn och stål. Har en nära vän och en del bekanta, samt att det kommer folk resande ibland. Hoppas stort på bra handel.
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Re: I AM!

Postby EchoMan » Mon Apr 19, 2010 4:27 pm

EchoMan wrote:Man 30 år
Jobbar för ett stort gruvbolag. Har träffat ett antal trevliga folk i smedjan och trivs ganska bra. Funderar på att göra karriär i bolaget.
Har krossat blodstensmalm i 10 år. Firade sin 30-årsdag med att börja bygga den tandemcykel som ska ta honom på några års semester. Har fått stort förtroende från de andra i bolaget och kommer definitivt försöka komma tillbaka.

Man X år
Föddes i ett fredligt och avslappnat mindre samhälle i skogen. Vill bli skräddare, men det finns inga såna resurser i närheten, så om det ska bli av blir det nog en hel del resande. Är för tillfället på tjuvjakt.
Är stendöd. Träffade på en ledare för en viss "tribe" i skogen och råkade säga något olämpligt. Hennes blodtörstiga banditer gjorde processen kort, och jag levde inte ens en dag efter mitt misstag.

Man 29 år
Föddes i en övergiven skog. Gick in i den enda byggnaden och hittade massor med trevliga resurser, som bara råkade följa med när jag gick ut igen. Flydde ifall någon skulle komma och landade vid havet. Folket pratar inte engelska. Förvirrande! Funderar på att bli kartritare, för det verkar inte finnas någon bra karta.
Reser runt i en båt och utforskar den jättelika ön från havet. Har hittat en hel del kul på stränderna, men det är inte bara jag som har samma lysande ide att bli rik verkar det som.

Man 29 år
Född i öknen. Resurssnålt, men det verkar förekomma en del handel för det finns maskiner och verktyg. Ska försöka slingra sig in i styrandet av staden och får se vad det kan leda till.
Är en av ledarna för det trevliga samhället, och har hittat min kärlek i livet.

Man 29 år
Född i ett sammhälle där bergen möter havet. Krossar blodstensmalm för mat och verktyg. Inga planer än så länge.
Blev ignorerad och uttråkad, så nu drar jag planlöst runt från stad till stad, jobbar, tjänar något verktyg och drar vidare. Ska försöka skaffa mig ett fordon, vägarna är alldeles för långa.

Man 29 år
Född i ett ganska stort samhälle. Expert på skrädderi och verktygstillverkning. Funderar på att smöra för ledarna i staden så dom ger mig ett hus och verktyg för att sätta igång en business.
Håller på med skrädderi och trivs ganska bra med det.

Man 29 år
Kan inte prata utan grymtar mest. Folket är dock trevliga och hjälper honom med mat.
Lärde sig prata efter som, och är numera på gång att starta ett litet handelsbolag med en vän

Man 30 år
Född i en död stad. Gräver kol. Inga planer (än).
Har hittat ett litet hus i skogen som är "hemma". Träffar lite annat folk ibland och hoppas att handel kan uppstå.

Kvinna 29 år
Född i ett litet dött samhälle. Inga planer (än).
Träffade en Spansktalande kapten, som hade Engelsk- och Spansktalande besättning. Följde med dom på utforskarresa och är nu "vice kapten" på båten. Kaptenen vill pensionera sig, så snart kanske jag blir kapten för ett jätteskepp och får bestämma var i världen vi ska utforska.

Kvinna 29 år
Född i ett litet dött samhälle. Inga planer (än).
Blev uppäten av en sabeltandad tiger, och ihjälstångad av 2 noshörningar samtidigt. (c:a 25% skada på en gång)

Man 29 år
Född på en av svensköarna. Hugger ved i ett ganska dött samhälle. Inga större planer än att skaffa en yxa, hugga mer ved och bygga hus.
En död man lämnade ett antal nycklar efter sig, och de ledde till hus i en annan stad och till enn cykel. Cyklade runt i döda städer och hittade fler nycklar från döda personer, till andra hus och andra fordon. Jag är rik! Men ganska ensam...

Man 29 år
Svensk född på en engelsktalande ö. Letar efter en svensk bosättning, men gick åt fel håll. Svälter nog ihjäl innan jag kommer dit.
Hittade rätt tillslut och bygger nu ett skepp för att "hitta hem" till där andra av vår sort finns.

Man 29 år
Född på en grässlätt. Samlar lite sten och funderar på livet.
Är numera ledare på platsen (om än tillfälligt). De flesta andra är iväg och letar/samlar saker. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, så jag sysselsätter mig med lite av varje.

Man X år
Född i en spansktalande by. Försöker förstå språket och hjälper till med matinsamling.
Död. Orkade inte lära sig spanska.

Man X år
Född på samma engelsktalande lilla ö som en av dom ovan, så svälter för tillfället ihjäl.
Död. Orkade inte ha två karaktärer där.

Man 26 år
Utforskare till yrket, och hittar massa spännande resurser och tecken från folk för länge sedan döda.


Man 25 år
Föddes på en plats där jag inte förstod språket. Dom tröttnade så mycket på att jag pratade svenska med dom, så dom gav mig massa saker, pekade på en båt och pekade sedan österut. Har följt deras uppmaning i fem år nu, men inte hittat svenskar än, förutom andra resande.


Kvinna 24 år
Tillverkar simpla hudkläder till nyfödingar. Det känns tillfredsställande, men det skulle vara kul att kunna göra finare kläder.


Man 23 år
Hittade en plats som är perfekt för att tillverka järn och stål. Har en nära vän och en del bekanta, samt att det kommer folk resande ibland. Hoppas stort på bra handel.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest