Avslutade delprojekt. Rapporteras de?

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
Hellzon
Posts: 437
Joined: Mon Dec 12, 2005 11:35 pm
Location: Sweden, 12 points

Avslutade delprojekt. Rapporteras de?

Postby Hellzon » Thu Jan 12, 2006 1:07 pm

Det verkar som att när man avslutat en upprepning av ett projekt (t.ex. samla resurser) står det inte i händelserna hur mycket det blev eller var det hamnade. Har inte kollat än om det står när sista upprepningen görs. Har jag rätt (ska nog hosta i "suggestions" i så fall, har tappat bort resurser på grund av detta) eller är jag blind och klantig? ;)

/Hellzon - n00b
[21:35] Sunni: no peeing on people in chat!
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Thu Jan 12, 2006 2:39 pm

Stämmer, men det skall dina karaktärer kunna hålla reda på ändå.
Under projektets gång syns ju hur mycket som skall falla ut. Är det ditt projekt hamnar det hos dig om det finns plats, annars på marken. Är det någon annans projekt du arbetar på hamnar det hos denne om personen är närvarande och har plats, annars på marken.
User avatar
Hellzon
Posts: 437
Joined: Mon Dec 12, 2005 11:35 pm
Location: Sweden, 12 points

Postby Hellzon » Thu Jan 12, 2006 5:54 pm

Nja, det står hur mycket jag skrev in att jag ville ha (för samlingsprojekt då) men resultatet varierar ju med 20%. Så om jag har fullt med bös i inventariet redan och slutför en delutgrävning varpå resultatet landar på marken kan jag ju inte vara säker på hur mycket som är mitt (jag ser ju inte andras eventuella avslutade projekt som också kan ha landat på marken) ens om jag noterar hur mycket det fanns innan.

Sen så tycker jag inte man ska behöva hålla på och räkna ut skillnaden mellan vad som låg innan och vad som ligger nu, och räkna med/bort eventuella andras projekt (på vad som i princip bara är en samlingsplats för folk som samlar resurs X åt byarna A, B och C). Karaktären är en samlare, inte en matematiker! ;)

/Hellzon - tror jag hostar i suggestions ändå...
[21:35] Sunni: no peeing on people in chat!
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan » Fri Jan 13, 2006 9:31 am

Det står ju efter sista upprepningen hur mycket projektet resulterade i. Alla upprepningar får exakt samma 20% variation, t.ex. om du samlar 500g sten med 4 upprepningar så kan du få: 515g, 515g, 515g och 515g och det står att projektet avslutats och 515g hamnade på marken eller nått sånt.
User avatar
Hellzon
Posts: 437
Joined: Mon Dec 12, 2005 11:35 pm
Location: Sweden, 12 points

Postby Hellzon » Fri Jan 13, 2006 12:01 pm

EchoMan wrote:Det står ju efter sista upprepningen hur mycket projektet resulterade i.

Det är ju så dags då. Problemet ligger förstås när man lägger projekt över flera dagar, inte om man gräver 4*100 g ris för att få mat fort. ;)
[21:35] Sunni: no peeing on people in chat!

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest