Engelska karaktärer

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Engelska karaktärer

Postby Frejan » Thu Nov 17, 2005 9:37 pm

Har ni några som ni vill dela med er av?

Jag hade inte startat denna tråd om jag inte hade en som jag ville nämna. :wink:

Jag har en som tillhör den innersta kretsen i klanen MacGregor.
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan » Fri Nov 18, 2005 5:08 am

Jag har fem stycken. Blir så ruggigt less på de svensak öarna, speciellt den utan trä där jag spawnat 10 karaktärer som jag låtit avliva. Inget kul alls att spela neandertalare. Mina engelska karaktärer är mycket roligare.

- En affärsman i området Seatown
- En blond "bimbo" som är rädd för att bli smutsig och flörtar till sig mat och andra resurser.
- En kvinna som såg nästan hela sin hemstad mördas av pirater, och nu är ute på piratjakt. (Vrayllnuets/Stachni Lake district).
- En man som är verktygssmed och involverad i skråsystemet i Kwor.
- An man som planlöst vandrar omkring och gör lite udda småjobb. Han är nog den som blivit bäst utrustad, med riktigt bra utrustning på bara 4 cantr-år.
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Fri Nov 18, 2005 1:00 pm

Jag har tio engelska, och en tysk. De engelska har varit med länge, yngsta är över fyrtio och övriga med något undantag över femtio. De flesta väl etablerade med verksamheter och/eller i ledande befattningar.
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Fri Nov 18, 2005 1:23 pm

Dom föds där dom föds inte ska du döda dom för att livet är tråkigt utan trä.
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Fri Nov 18, 2005 2:03 pm

Frejan wrote:Dom föds där dom föds inte ska du döda dom för att livet är tråkigt utan trä.

Vad var det svar på? :?
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan » Fri Nov 18, 2005 4:32 pm

Frejan wrote:Dom föds där dom föds inte ska du döda dom för att livet är tråkigt utan trä.

Det är inte det att livet är tråkigt utan trä, det är för att jag är mer road av att rollspela en hantverkare än en neandertalare. Jag vet inte om du vet vilken ö jag talar om eller om du spelat där, men det suger i mitt tycke. Dom kan inte ens göra upp eld (ja iallafall inte innan koskiten torkat):)
Lord_Igor
Posts: 97
Joined: Tue Jun 29, 2004 4:08 pm

Postby Lord_Igor » Fri Nov 18, 2005 5:57 pm

EchoMan wrote:Dom kan inte ens göra upp eld (ja iallafall inte innan koskiten torkat):)

Men då kommer de fortfarande inte att kunna använda det. Ett spett behöver trä. Ugn, eldstad och eldgrop kräver alla verktyg av järn, nämligen murslev och spade.

Hur som helst, jag har två engelska karaktärer. Den ena i Zhift och den andra i Shortinazy. Jag hade en till men han blev mördad för ungefär en vecka sen.
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Fri Nov 18, 2005 9:58 pm

EchoMan wrote:
Frejan wrote:Dom föds där dom föds inte ska du döda dom för att livet är tråkigt utan trä.

Det är inte det att livet är tråkigt utan trä, det är för att jag är mer road av att rollspela en hantverkare än en neandertalare. Jag vet inte om du vet vilken ö jag talar om eller om du spelat där, men det suger i mitt tycke. Dom kan inte ens göra upp eld (ja iallafall inte innan koskiten torkat):)

Jag vet vilken ö du talar om...Din Albin springer väl fortfarande. :wink:

På den ön så finns det i alla fall två platser som har järnproduktion.
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan » Sat Nov 19, 2005 1:21 am

Ok, jag visste bara om en av de platserna. Men att det finns järnproduktion där beror ju på en av två saker: Antingen har någon kommit dit från en annan ö (med trä) via båt och slagit sig ner där, eller så har dom kommit dit och bytt trä mot något annat. Det är ju otroligt trist om man råkar födas på andra sidan ön, då man har ett halvt liv av ris, durra och stensamlande på sig tills man kanske en dag lyckas hitta till dessa byar som har "lyckats" få igång handel med rä.

Personligen tycker jag att det alltid borde finnas grundläggande råvaror tillgängliga i närheten för att man åtminstone ska kunna göra upp eld.

Albin är fortfarande i livet, men för fyra Cantr-dagar sedan (för att undvika att bryta mot reglerna) stod han still mellan två orter (inte byar för de innehåller bara 20-talet lik av neandertalare, lite ris och durra) och var svulten till 75%. Jag har en karaktär till där i livet som just nu har en chans att komma därifrån. Jippie!
Lord_Igor
Posts: 97
Joined: Tue Jun 29, 2004 4:08 pm

Postby Lord_Igor » Sat Nov 19, 2005 10:11 am

EchoMan wrote:Men att det finns järnproduktion där beror ju på en av två saker: Antingen har någon kommit dit från en annan ö (med trä) via båt och slagit sig ner där, eller så har dom kommit dit och bytt trä mot något annat.

Jag tror att det är en av poängerna med landets utseende där, speciellt "bytt trä mot något annat".
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Sat Nov 19, 2005 10:23 am

Helt rätt Lord...det ska inte vara så lätt för alla.
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan » Sat Nov 19, 2005 10:37 am

På något sätt känns det som att Frejan lyckats spawna mitt i den där bra byn med alla resurserna och jag lyckats spawna helt på andra sidan ön. Min ris/sten/durra-kille med pälsmössa kommer ju vara i 30-årsåldern innan han ser trä för första gången... Finns ju inga levande människor alls åt det hållet.

Visst, ser man detta som ett civ/sim spel så kan det vara utmanande, men jag ser det mer som ett rollspel och har inte lust att rollspela en karaktär som ser eld för första gången då han är 30. :)
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Sun Nov 20, 2005 1:43 am

Jag spelar som att alla finns på "riktigt".

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest