Huvudregeln

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Huvudregeln

Postby Frejan » Wed Jan 05, 2005 12:53 am

Hur många bryr sig om den egentligen?

Jag läste på forumet om en som kom på hur det här med trötthet fungerar. Sen så skrev hon också att det bara fungerade på en av karaktärerna. Är inte det att bryta mot huvudregeln?
User avatar
Pirog
Posts: 2046
Joined: Wed Jul 23, 2003 8:36 am
Location: Gothenburg, Sweden

Postby Pirog » Wed Jan 05, 2005 10:07 am

Huvudregeln är ganska flytade vad gäller att "hitta på" saker i spelet.

Om alla kunskap endast kom från andra som visste det sedan tidigare så skulle ingen någonsin kunna använda de föremål och maskiner som nyligen förts in i systemet.

Det som är viktigt att tänka på är att inte utnyttja geografiska kunskaper som dina karaktärer inte vet om, kunskap om andra karaktärer (t.ex. att inte lita på någon som du som spelare vet om är oärlig, men din karaktär inte känner), eller att planera saker utanför spelet med andra.

Vad gäller kunskap om existerande maskiner och verktyg så är det i stort sett frivilligt att välja om man kan det eller inte. Vissa anser att man ska behöva uppfinna allt, medan t.ex. jag tycker att det är helt orimligt att man ska råka bygga en skördetröska när man vill ha en cykel...
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Wed Jan 05, 2005 11:07 am

Bra då vet jag det. Vet en av mina karaktärer hur man gör för att bygga en månraket så kan alla det. :wink:
User avatar
Pirog
Posts: 2046
Joined: Wed Jul 23, 2003 8:36 am
Location: Gothenburg, Sweden

Postby Pirog » Wed Jan 05, 2005 1:54 pm

Ja...tyvärr lär man väl kunna göra det snart.
Jag hade föredragit om Cantr var ett medeltidsspel...
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Wed Mar 07, 2007 4:27 pm

Pirog wrote:Ja...tyvärr lär man väl kunna göra det snart.
Jag hade föredragit om Cantr var ett medeltidsspel...


Jag håller med dig till fullo. Jag blev jätte besviken när jag såg att man kan bygga radio och bilar... Jag tror också att man missar mycket av spelet glädje om man inte kan konsten att koppla bort sig själ och sina egna önskemål. Det är ju karaktärerna som ska hitta ett liv! Blir man uttråkad så får man väl hitta på något annat än att försöka driva på splelet en form som det inte är avsett för.
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Postby Eldania » Tue Apr 03, 2007 10:43 am

Lite Medeltid är det i alla fall. De har ju varken gevär eller plåtbyggnader. Skulle ni bygga en lerhydda nu för tiden? Man ser ju även på djuren som finns Mammutar finns ju inte idag inte på medeltiden heller men ändå.

Spelet måste vara en blandning mellan medeltid, forntid och nutid

allt i ett.

Vill ni spela som medeltid bygg inga bilar eller radior då :P

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest