7 spelare, 31 karaktärer

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

chrlid76
Posts: 26
Joined: Fri Jan 07, 2005 7:36 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby chrlid76 » Sun May 07, 2006 9:00 pm

Absolut, det är mycket mer fart i den svenska delen nu. Har vuxit upp byar lite här och var som man inte visste om. Verkar vara lite svenskar i den turkiska delen också, kan nog bli en spännande utveckling på det. Även om min enda karaktär där nyss blivit insläpad i ett hus och nu helt utan anledning håller på att bli ihjälslagen...
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Mon Jun 19, 2006 11:01 pm

Men nu tycker jag det verkar ha blivit lite sommarstiltje. Märker att många håller liv i sina karaktärer och ser till att de jobbar men egagerar sig föga i rollspelandet och karaktärernas mer personliga utveckling.

Jag upplever också lite att den svanska världen kanske blivit för utspridd nu. Sen turket och Godahoppskusten med sitt stora inland samt, den stora obefolkade ön som jag inte vet vad jag ska kalla utan att avslöja den för de som inte vet om den än, upptäcktes så har många karaktärer på de ursprungliga öarna blivit mer reslystna och mindre intresserade av att utveckla samhällena hemma.
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Mon Jun 19, 2006 11:48 pm

Jag har en karaktär på väg till den nya obebodda ön. Eller rättare sagt så är den karaktären en utav besättningen på en båt på väg dit.

Jag har eller haft karaktärer på alla platser där svenskar har funnits eller finns. Men denna nya ö verkar spännande.
User avatar
KiNG KiLL
Posts: 156
Joined: Mon Aug 29, 2005 6:40 am
Location: Linköping, Sweden

Postby KiNG KiLL » Tue Jun 20, 2006 6:32 am

Jag är så sjukt trött på svenska delen. Så oerhört mycket fusk hela tiden. jag skulle kunna namnge massor med karaktärer som sammarbetar och samtidigt styrs av samma user. Fattar inte varför det är så kul att dra fördelar och fuska på det sättet. Ni vet vilka ni är.
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Tue Jun 20, 2006 7:13 am

Det är bara att anmäla.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue Jun 20, 2006 8:12 am

Jag har sett endel jag med, men jag har inte ansett det vara allvarligt.
User avatar
KiNG KiLL
Posts: 156
Joined: Mon Aug 29, 2005 6:40 am
Location: Linköping, Sweden

Postby KiNG KiLL » Tue Jun 20, 2006 10:35 am

Ja, men istället så ber jag de som gör så här att sluta, så behövs ingen anmälan.

Om man gör något speciellt eller kontroversiellt så märks det att vissa karaktärer på något mystiskt sätt vet om vad som hänt och rusar dit från andra ställen.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue Jun 20, 2006 10:48 am

Kan ju vara en ren tillfällighet också.

Har man tex. en karaktär som blir inlåst behöver ens andra karaktär inte komma dit av den anledningen.

Nu låter det som att jag har gjort så, men det är inte det jag talar om. Jag är ju emot fusk jag med, men ibland stöter man på problem. Har tex. två karaktärer i ett område i två skilda organisationer som hjälper varandra mer eller mindre. (organisationerna alltså, inte karaktärerna)
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Tue Jun 20, 2006 1:00 pm

Dom som fuskar läsar nog inte på forumet och om dom läser så bryr dom sig inte vad vi skriver.

Jag tror att det enda som hjälper är tyvärr att anmäla
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue Jun 20, 2006 2:30 pm

Jo, men det är väl egentligen inte mycket PerD kan göra för det finns väl inga svensktalande i det departementet?

Funderade på att anmäla mig till PerD, men när min pappaledighet är slut så har man inte samma tid längre. Med lite tur kanske man har tid med att gå in på Cantr en gång per dag.
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Wed Jun 21, 2006 7:14 am

Jag har anmält till dom engelska spelledarna och det har inte varit några problem.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sun Jul 09, 2006 10:10 pm

Brukar det alltid vara så här hel dött i den svenska delen på sommaren? Alla bara sover eller är bara inne en snabb sväng och kollar till karaktärerna.
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Mon Jul 10, 2006 12:36 pm

Vet inte, men jag vet att helgen så hade vi åskväder och inga datorer igång, och härifrån så spelas annars över 40 aktiva karaktärer. (3 spelare)
/SCUBA



-------------------------------------------------------



<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
Adde
Posts: 4
Joined: Thu Aug 03, 2006 8:10 am

Postby Adde » Thu Aug 03, 2006 9:01 pm

törs man hoppas på mer aktivitet nu när sommaren snart är över?

Jag lovar att jag kommer bli mer aktiv. 8)
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Fri Aug 04, 2006 8:17 pm

Både jag och mina ”gubbar” hoppas det.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest