7 spelare, 31 karaktärer

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

TC
Posts: 1
Joined: Fri Oct 21, 2005 6:42 pm

En dansker kommer til

Postby TC » Fri Oct 21, 2005 6:49 pm

Hej i brave svenskere.
Hvis det ikke er for besværligt for jer at læse dansk vil jeg med glæde slutte mig til mine svenske brødre og søstre fra den anden side af sundet :) Jeg kan desværre ikke skrive svensk, men kan sagtens forstå det når i skriver. Så hvis i ikke har noget imod at en dansker kommer med i jeres samfund så slutter jeg mig med glæde til jer.
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Fri Oct 21, 2005 9:53 pm

Välkommen!
User avatar
KiNG KiLL
Posts: 156
Joined: Mon Aug 29, 2005 6:40 am
Location: Linköping, Sweden

Postby KiNG KiLL » Tue Oct 25, 2005 10:28 pm

Hallå, allihopa! Skoj att se att det finns lite liv på detta forum också!

Jag upplever att vissa ställen i det engelskspråkiga Cantr är för stora. Har man inte varit inne på en dag och kollat så kan man få scrolla i minuter...

Men å andra sidan så skulle det va roligare om ännu fler tillkom på den svenska delen. Just nu tycker jag det verkar finnas en hel del folk, men det är inte så många som gör nåt varje dag ens. På de ställena jag är så kanske det är högst 2-3 som säger eller gör nåt varje dag. Givetvis är ju tanken att man inte ska behöva spela Cantr så fort och behöva logga in varje dag. Ändå tycker jag det roligaste är när man hittar nån som man kan prata med varje dag... då ger Cantr mest.
Skimpen
Posts: 7
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:14 am

Postby Skimpen » Wed Oct 26, 2005 1:11 am

Kommer nog tyvärr lägga ner cantr-spelandet. Det blev helt enkelt för tråkigt i längden.
User avatar
KiNG KiLL
Posts: 156
Joined: Mon Aug 29, 2005 6:40 am
Location: Linköping, Sweden

Postby KiNG KiLL » Wed Oct 26, 2005 11:49 pm

Men det är ju bar aatt justera tiden du lägger ner på det? Om det är för tråkigt så gå inte inte lika ofta, så lär det väl helt klart finnas mer roligt att göra och säga näru väl är inne?

Sluta inte för guds skull!
User avatar
Siesta
Posts: 17
Joined: Tue Apr 27, 2004 12:46 pm

Postby Siesta » Thu Oct 27, 2005 7:08 pm

Skimpen wrote:Kommer nog tyvärr lägga ner cantr-spelandet. Det blev helt enkelt för tråkigt i längden.


Tråkigt i längden? Det är ju i längden det är roligt, se hur alla karaktärers drag blir allt mer tydliga och hur dom förändras. Sen är det också intressant att se hur samhällen tar form. Om det är allt för tråkigt kan du alltid skapa en liten situation och se hur andra karaktärer reagerar på det 8)

Jag säger samma sak som King Kill, sluta inte! Vi behöver DIG!
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Thu Oct 27, 2005 7:26 pm

Klart du ska vara kvar...Det är nu det roliga börjar.
Skimpen
Posts: 7
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:14 am

Postby Skimpen » Thu Oct 27, 2005 9:40 pm

Tyvärr, när man hittar guldkorn som Urban Dead.com och Travian.com känns Cantr dessvärre som en knogmacka i ansiktet, särskilt ur interfaceperspektiv (vilket är hopplöst dåligt, känns som en hemsida från 1994 i sina stunder). Detta trots att jag verkligen gillar rollspel och inte alls är en förespråkare för att "spel är bara bra med monstergrafik". Jag har spelat MUD-spel och hela det köret, så det är inte grafiken det hänger på, snarare användargränssnittet och användarvänligheten. Man känner sig så handikappad när man ska göra saker i Cantr, allt är så otroligt omständigt.

När dessutom alla platser nollställdes kändes det som för mycket. Jag har ingen aning längre om vad som är var eller var som är vad och står med mina gubbar som stora frågetecken. Riktningarna - nordost, sydväst osv - stämmer aldrig för mig när jag försökte titta ut platser på kartan och om jag ska gå någonstans nu kommer det bli i total blindo. Skitjobbigt helt enkelt när det står att en väg till en skog är åt nordväst eller liknande och sedan stämmer det inte alls på minikartan. Orkar inte med det, det hela blir outhärdligt när alla namn blivit raderade. Rysk roulette om man ska till en skog. "Du kan ju fråga någon?" Ja, jag kan fråga någon, men känns inte så kul att stå där som ett fån och inte veta åt vilket håll skogsbrynet är när man borde se det med blotta blicken. Antagligen vet inte personen som jag frågar heller hur man ska gå dit.

Kanske att jag behåller en 2-3 gubbar max, men kan inte lova något.

Och ja, Cantr växer troligtvis med tiden, men jag orkar inte ödsla tid på det. Tyvärr :(
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan » Fri Oct 28, 2005 12:59 am

När det gäller att namnen togs bort är det sant att det blir lite jobbigare, men också mer realistiskt. I en avancerad stad kommer det nog upp skyltar så småningom som pekar ut andra ställen, är du ensam på en ö så har ställena inga namn.

I befolkade trakter brukar det också finnas folk att fråga, alla mina karaktärer noterade iallafall vilken stad de befann sig i och vart vägarna ledde då Jos postade meddelandet om att namnen skulle försvinna. Iofs har jag stött på en hel del folk som inte var så förutseende. :)

Angående muddar etc så är ju ett bra och stort mud mer optimalt, men cantr känns iallafall rätt för mig eftersom jag inte kan sitta uppe och spela hela nätterna nuförtiden. 200 minuter cantr är tyvärr också lite mer än vad jag hinner på en dag, men till skillnad mot de flesta andra spel "hamnar man inte efter" i cantr om man inte har 20 timmar fritid om dagen, vilket jag gillar. *tittar som hastigast på klockan och inser att det är läggdags för länge sedan*
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Fri Oct 28, 2005 12:27 pm

Norr är åt höger på skärmen. Kanske till någon hjälp...
User avatar
Hellzon
Posts: 437
Joined: Mon Dec 12, 2005 11:35 pm
Location: Sweden, 12 points

Postby Hellzon » Tue Dec 13, 2005 1:43 am

Tjo!
Fick bekräftelsen av mitt konto nyss. Loggade in och satte igång en gubbe. Tro fan om det inte stod ett par jeppar bredvid honom också, och några hus nerbankade i marken. Får si hur det här går...
[21:35] Sunni: no peeing on people in chat!
User avatar
KiNG KiLL
Posts: 156
Joined: Mon Aug 29, 2005 6:40 am
Location: Linköping, Sweden

Postby KiNG KiLL » Tue Dec 13, 2005 2:05 am

Gött med fler spelare! Välkommen!

Tell all your friends... special price for you..
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan » Tue Dec 13, 2005 12:03 pm

Välkommen hellzon! :)
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan » Tue Dec 13, 2005 1:53 pm

Oj, jag har sett tre newspawns bara i den svenska delen med mina fem karaktärer bara på förmiddagen idag. Härligt! :)
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Sun May 07, 2006 7:49 pm

Den svenska delen har verkligen ryckt upp sig.

Eller vad tycker ni andra?

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest