7 spelare, 31 karaktärer

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
Pirog
Posts: 2046
Joined: Wed Jul 23, 2003 8:36 am
Location: Gothenburg, Sweden

Postby Pirog » Thu Dec 16, 2004 2:32 am

Du måste kontakta "Programming Department".

Det finns små länkar under forumrubrikerna...
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Thu Dec 16, 2004 5:59 am

Ha ha... Då förstår jag varför jag inte hittade något. Började i och för sig misstänka det när jag såg url-adressen där bilderna låg men jag tänkte att det kanske finns gågon annan medlemssida under cantr.net man kan registrera sig på och där lägga upp dylika saker.

Tack igen :)
/Maria
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Thu Dec 16, 2004 7:56 am

En stor och grotesk gorilla har attackerat en av mina karaktärer som fick 25% i skada. Är det någon som vet vad man kan göra för att helas. Jag har hört att gräs ska vara helande men när jag tog det hände ingenting.... hmmm *dödsångest*

/Maria
User avatar
Pirog
Posts: 2046
Joined: Wed Jul 23, 2003 8:36 am
Location: Gothenburg, Sweden

Postby Pirog » Thu Dec 16, 2004 3:38 pm

Eftersom det är så ologiskt så tänker jag avslöja det.

Frukter och liknande, som t.ex. vindruvor, nötter, blåbär osv. är helande mat. Dessa blir man alltså inte mätt på, utan de används för att hela skador.
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Thu Dec 16, 2004 10:21 pm

Det kan vara bra information, tack för det... Synd bara att det inte finns tillgängligt där min karaktär är, får hoppas att hon klarar sig tills jag hittar något ställe. Har försökt att vila också för hon är väldans trött men det verkar ta tid att få tillbaka orken... Det kanske har med att hon är skadad att göra också.... Vi får se hur det går för stackar´n....

/Maria
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Sun Dec 26, 2004 10:05 pm

Är det någon som vet vad som hänt med grafiken i Cantr? Dels i själva spelet kan man inte se "omgivningen" lägnre och här i forumet går det knappt att läsa länkar för alla färger är ändrade....

/Maria
User avatar
Pirog
Posts: 2046
Joined: Wed Jul 23, 2003 8:36 am
Location: Gothenburg, Sweden

Postby Pirog » Mon Dec 27, 2004 2:33 pm

Vad gäller forumet så sas det att servern där forumet ligger på drabbades av ett virus. Det är dock ingen risk att viruset förs över till våra datorer.
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Mon Dec 27, 2004 10:26 pm

Ahh... Det förklarar saken, men det verkar ha ordnat upp sig nu. Du vet ingenting om kartorna i själva spelet? Jag håller på att göra mig en egen "större" karta när jag är ute på vandring men jag tappar en hel del nu när man inte kommer åt dem. Var ska man felanmäla eller är det kanske redan gjort?

/Maria
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Mon Dec 27, 2004 10:45 pm

Jag har felanmält det och sett andra meddelanden om det också så det är nog bara att vänta tills dom fixat det.
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Mon Dec 27, 2004 10:53 pm

Jag råkade ut för en riktigt elak bugg i dag.

En av mina karaktärer skulle plocka upp morötter. Men innan han skulle göra det så öppnade jag ett nytt fönster i IE och gick in på en annan karaktär. Sen tog jag upp morötterna med den första. Gissa vad dom hamnade? Jo hos karaktär två!
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Mon Dec 27, 2004 11:05 pm

låter märkligt, är du säker? Jag har ofta flera fönster öppna och har aldrig varit med om något liknande.
Om man backar tillbaka till först sidan och klickar på en ny karaktär kan man hamna hos den man senast hade uppe. Kan det vara något i den stilen kanske?
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Mon Dec 27, 2004 11:14 pm

Nej, jag har dubbelkollat. Jag lyckades plocka morötter med en karaktär men dom hamnade hos en annan.
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Tue Dec 28, 2004 12:56 am

Jag fattar inte hur ni lyckas med det. Själv har jag tre karaktärer och för mig går det inte att köra med dem samtidigt, så fort jag har fler än ett fönster uppe så loggas de tidigare uppnade fönstren automatiskt ut... Tyckte det var lite irriterande när man har fler än en att sköta men trodde sedan att spelet var gjort så för att klockan skulle kunna fungera korrekt (de 200 minutrarna man har per det).

/Maria

Ps...
Bra att det är felanmält (kartvisningen), tack för infon
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Tue Dec 28, 2004 10:02 am

Frejan wrote:Nej, jag har dubbelkollat. Jag lyckades plocka morötter med en karaktär men dom hamnade hos en annan.


Om det är som du säger är det ju en allvarlig bugg. Har du försökt att upprepa det?


edit: vad jag kan se så har Maria rätt, det går inte att ha flera karaktärer öppna i olika fönster samtidigt.
Vad jag förstår är det bara möjligt om de befinner sig på samma plats. Stämmer det, är dina två karaktärer på samma plats?
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Tue Dec 28, 2004 11:49 am

Nu lyckades jag igen med en annan karaktä...Dom är inte på samma plats en är tom svensk och den andra engelsk.

Jag har skrivit till Pirog om buggen.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest