Era tankar kring spelet

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Era tankar kring spelet

Postby EchoMan » Tue Jan 12, 2010 11:59 am

Jag skulle vilja veta lite på hur ni andra aktiva (trots att vi är få) ser på spelet.

För mig är det mest intressanta I spelet att försöka få igång fungerande samhällen, något jag tror är själva grundidén med spelet. Traditionellt sett så har väldigt många svenskar istället valt att spela för “egen vinning” det vill säga att bli så personligt framgångsrik som möjligt.

Vissa undantag har funnits från detta med ett antal samhällen som byggdes och blev relativt framgångsrika. Men varför dog de ut? Som exempel kan jag väl nämna Nickelboda rike och Dimmornas Dal som var relativt starka samhällen när jag spelade 2005-2006.

Jag vet att kriget mot turkarna decimerade en hel del spelare, men vad hände sedan? Blev alla utforskare och drog iväg med sina båtar?

Jag tycker det är lite tråkigt att se att karaktärer emellanåt verkar lite tveksamma till att jobba och ställa upp för sitt samhälle. Realistiskt (?) sett så borde väll alla nyfödda vilja värna om sin födelseort, så vida man inte rollspelar till max och är en tjuv, mördare, galning, egotripp eller bestämmer sig för att utforska.

Det skulle vara kul och intressant att höra vad ni andra har för tankar kring spelet och vad det går ut på för er (eller för era karaktärer).
Andu
Posts: 685
Joined: Wed Aug 06, 2008 5:29 pm
Location: Finland

Postby Andu » Wed Jan 13, 2010 9:35 am

För mig är det mest intressanta I spelet att försöka få igång fungerande samhällen, något jag tror är själva grundidén med spelet. Traditionellt sett så har väldigt många svenskar istället valt att spela för “egen vinning” det vill säga att bli så personligt framgångsrik som möjligt.

Delvis så för min ända svenska gubbe.

Började spela August 08, och har bara en svensk karaktär, och han är tillbaka i sin födelseort, var de andra två dog i hjärtattack någon tid efter att han kom tillbaka. Ensam nu, sitter och reparerar gamla verktyg som troligen inte kommer att användas på en lång tid, och andra grejer som han mer eller mindre ärvde efter att de med nycklar dog. Kanske kan han åka ut och segla och möta andra, har tänkt på det.

Annars har jag flera engelskspråking och några finska karaktärer som jag spelar med, och har inte skapat nya sedan ett år tillbaka, för det skulle ha blivit för mycket. Nu känns det som en ännu mindre chans att jag gör fler för jag börjar ha mer saker som går före.
"An those with little fuel, could tie a pack of bears in front of their limousine, with whip and crossbow in hands to keep them in line."

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest