Jaha!?

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Jaha!?

Postby ewerhof » Sat May 10, 2008 11:16 am

Jag kommer inte in och kan spela mina karaktärer...
Det kommer upp ett meddelande: ERROR: The game is locked - you can access the website, but not your character pages.=
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Sat May 10, 2008 11:36 am

Det är hela spelet som är stängt. Säkerligen för att lösa något tekninskt problem med servern.
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sat May 10, 2008 11:40 am

*andas abstinenshackigt* Ja-ha... Fast det var ju skönt att höra att det 'drabbat' alla. :)
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Sun May 18, 2008 10:55 am

Det var jag som låste spelet. Det hade fetlaggat i 2-3 dagar, så jag låste i 12 timmar för att databasen skulle få lite lugn och ro. Det funkade inte precis då, men det lättade dagen därpå, man jag vet inte säkert om låsningen hjälpte, men jag tror det.
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
User avatar
geparden
Posts: 56
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:30 pm

Postby geparden » Tue May 20, 2008 7:28 pm

någon information om vad som orsakar lagget?
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

En konsitg fråga

Postby Eldania » Wed May 21, 2008 1:27 pm

För ett bra tag sen hände det något med en av mina karaktärer (har meddelat suupport men ej fått svar) En av mina karaktärer hade två lien i sitt badage sen när jag loggade in igen nästa dag var båda borta. Har inte gett dem till någon annan eller lagt ner dem utan de var bara borta
har det hänt hos någon mer än mig?
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Fri May 30, 2008 6:15 pm

Nä, inga problem med saker men med att torka kött på ett torkställ!
Mängden blir inte rätt och så står det att projektet sköts automatiskt med manuell hjälp. Så var det inte förut. Vad händer? Vill spelet också ha semester...
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Fri May 30, 2008 8:23 pm

Detta ändrade jag just, så det är helt riktigt. Torkstället var alldeles för mäktigt förut.
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Fri May 30, 2008 8:47 pm

Låter bra för det var det. Nu återstår bara att få ordning på det som jag förberedde. Kan du fixa bort det så jag/hon kan göra rätt mängder?
Och vad menas med att det är automatiskt med manuell medverkan?
Om man måste stå där vid stället tills det är klart kan det väl inte kallas automatiskt? Eller hur menar du?
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Fri May 30, 2008 9:01 pm

Mängderna ska funka som vanligt vad jag vet. Hur ser det ut?
Automatisk med manuell medhjälp betyder just vad som står. Det går automatiskt i den takt som det står, men om du hjälper till så går det fortare. Har för mig att det är dubbel hastighet då.
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Fri May 30, 2008 9:11 pm

Okej, men jag tror att något är fel. Jag skulle göra en mängd på 4000 dvs använda 8000 g kött. Då kom det upp en skylt som sa att det inte gick att göra den stora mängden. Då gjorde jag en mindre på ett annat ställ, tänkte kolla det första ställer efter att jag startat ett nytt, men den registrerade 8000 g den också! Så nu har jag en på 80 dagars jobb som inte verkar röra sig för den mittersta knappen, projekt knappen liksom, är synlig. Och den andra saknar en massa kött då jag inte ville ha så mycket. Plus att den också skulle ta 80 dagar.
Skulle vara snällt om jag fick börja om för det verkar som om jag kan ha krockat med ditt arbete så att något hakade upp sig, eller?
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Fri May 30, 2008 9:23 pm

Umm, om du inte har lagt till något kött än så kan du ju trycka 'X' och få bort det.
Har du ett för stort project som du inte har tillräckligt med kött för eller vad?
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Fri May 30, 2008 9:32 pm

Jo, i och för sig så kan jag ju lägga till köttet. Det gör inget om det nu skulle sköta sig själv som förut, men att stå där i 80 dagar verkar inget kul spelande. Problemet är att det inte verkar sköta sig självt. Förut så försvann mittenknappen då det var automatiskt det gör den inte nu.
Så Jag har:
Ett bantam projekt som jag måste stå vid.
Ett till likadant som jag inte lagt till tillräckligt med kött till (för att den registrerade fel mängd, jag hade valt mindre). Men som jag kan lägga till kött på.
160 dagar matlagning... Inge kul alls.
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Fri May 30, 2008 11:13 pm

Det går automatiskt, jag lovar. Du kan hjälpa till om du vill.
Jag har för övrigt igen access att fix nånting. Jag kan bara skapa nya maskiner, objekt och sånt.
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sat May 31, 2008 7:52 am

Okej, jag får väl hoppas att det funkar då.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest