Döda. döda. döda...

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Döda. döda. döda...

Postby ewerhof » Sat Sep 29, 2007 7:53 pm

Det är ganska irriterande då man startar nya karaktärer och folk på
plats inte ids ta reda på vilka nationaliteter de har framför sig!
Istället tillbringar de tiden inne i något hus eller ombord på någon båt och springer bara ut en gång om dagen för att döda innevånarna i den by man tänkt att erövra!
MEN nu är det ju så att om det befinner sig två eller fler av ens egna nationalitet på en plats så kan man födas där....UTAN ATT VARA AV BYNS NATIONALITET!!
Fasen, två gånger har mina karaktärer blivit ihjälslagna utan att dom har fått en chans att säga att dom inte tillhör fienden. Nu måste jag vänta över en månad på att få starta någon ny!
Fan, vad jag tycker illa om er just nu! Bläää!
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Sat Sep 29, 2007 8:11 pm

Trist!

Dog de båda på samma ställe med bara timmars mellanrum?
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
User avatar
SekoETC
Posts: 15523
Joined: Wed May 05, 2004 11:07 am
Location: Finland
Contact:

Postby SekoETC » Sat Sep 29, 2007 8:27 pm

Om man anfaller någon by, man vet att folk ska försöka att slå tillbaka. Därför man ska anfalla snabbt och hoppas att ingen är online eller att dom inte har nog tid att slå tillbaka. När man gör så här finns det ingen tid att ta reda på om alla folk man slår tillhör fiende sidan. Du skulle bara gå iväg om du inte kan dra noteringar.
Not-so-sad panda
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sun Sep 30, 2007 7:55 am

Jo visst, knata iväg till en helt säker död!
Dum som man är så tror man ju att om alla i en by är ihjälslagna och så befinner man sig plötsligt ENSAM bland en massa lik så BORDE anfallarna reagera. Vart kom den ensamma personen ifrån? Regeln om att födas där det finns två av den egna nationaliteten gäller för alla spelande inom CantrII. Det borde finnas lite intresse från spelarnas sida att läsa noteringar som ligger på backen för man är ju som sagt inte inloggade samtidigt. Och dragit lappar skulle jag gjort om jag vetat hur man gjort, jag vet helt enkelt inte hur man gör för situationen har aldrig uppstått för mig tidigare.
Men är man bara intresserad av sitt eget spelande så bryr man sig tydligen inte i att andra också vill spela!? Viljan till samarbete verkar bara finnas inom den egna Cantr världens gränser.
Ska jag acceptera krigsföringens ädla konst så vill jag åtminstonde ha motsvarande respekt.
Ja, jag är skit sur.

SCUBA: Nej det vart två nyfödda på samma ställe, dagar efter varandra, men ingen noterade det! Och man kan ju inte välja plats själv så de tvärdog.
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Mon Oct 01, 2007 6:13 am

Inte bra med friendly fire. Någon av dina karaktärer hade säkert blivit en utmärkt soldat, kolonisatör eller något annat.

Det där med att det borde ha insetts är dock tyvärr inte lika enkelt. För det första så kan det födas nya karaktärer av den "utrotade" språkgruppen ett helt dygn efter att den sista dog. För det andra så är det inte alls säkert att de ens var utrotade för att det ligger en massa lik och du är ensam ute. De flesta livsvilliga fienderna gömmer sig självklart så bra de kan i hus eller i rum på båtar eller i båtar dockade till andra båtar. De kan fortfarande ge upphov till nyfödingar ute.

Armén som dödade dina karaktärer har dessutom tagit till sig många nyfödingar genom tiderna med varierande lycka. Dina karaktärer är troligen mycket mer vakna än de flesta.

Jag kan inte mer än be om ursäkt, och hoppas att du har kul med dina andra karaktärer.

(Min karaktär var den som slog sista slaget på i alla fall en av dina, men troligen båda. Detta vet jag för att nyfödingar efterlämnar inte någon kropp och jag hittade ett kuvert med svensk ångest på som måste ha varit lämnat av den ene av dessa två jag slutförde.)
/SCUBA



-------------------------------------------------------



<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Mon Oct 01, 2007 8:47 am

Ursäkten godtages. Om än med en del muttranden...
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Thu Oct 04, 2007 9:50 pm

Det är olyckligt att du råkat ut för detta. Men i krig finns det risk för att vänliga hamnar under svärdet för sina egna i missförstånd.

Jag förlorade fyra karaktärer under "slakten" på samma plats under en dag. En dog, jag spawnade en ny som hamnade på samma plats och fick möta samma öde och så vidare... Fast detta var ju innan denna spärren för att förhindra självmords newspawns. Så för mig var det ju bara att fortsätta spawna karaktärer tills det att den föddes på en bättre plats där dom inte dödades mer eller mindre med en gång.

Tror dock att det går att överklaga spärren till PD om dina karaktärer dog av orsaker som du inte själv orsakat för i försök att avliva dom för att hamna på en "bättre" plats. Inte riktigt säker men tror jag läst något sådant någonstanns här på forumet. Bäst är väl om Bear svarar på om det går att göra det.
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Thu Oct 04, 2007 10:53 pm

Liljum wrote:överklaga spärren till PD

Njä, det går nog bara under ganska extrema förutsättningar. Dessutom är PD konstant underbemannat, så dom hinner inte med det dom borde.

Jag förlorade fyra karaktärer under "slakten" på samma plats under en dag

Som den, fast det blir nog svårt att genomföra något liknande med spärren på plats. Om du nu inte råkar ha ett gäng slots lediga eller nåt annat mysko. JAg tror att det kan bli svårt.
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Fri Oct 05, 2007 9:18 am

Och allt för att man vill ha med våld i ett spel som i sin konstruktion är uppbyggt för att INTE främja det....

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest