Allmänt och lite gnäll....

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sun Apr 29, 2007 5:35 pm

Jo, nu har jag tänkt lite igen....
Om man har lite svårt att hänga med i det engelska Forumet vore det inte bra att ha åtminstonde en tråd här på sidan som kan berätta om vad som blivit accepterat å så?
Eller bara några ord på svenska om att NU kommer dom att ändra/lägga till det HÄR.
Jag skulle uppskatta det. Men jag kanske är en minoritet...?
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Mon Apr 30, 2007 2:02 pm

Det hade inte varit dumt. Jag försöker hela tiden arbeta för att svenskar som har det lite svårare för engelska också skall få information om vad som händer. Kanske kan ceselb göra detta? Lägga in en liten text om nya implementeringar. Publika sådana iallafall. Det finns ju saker som blir implementerade men som är en överraskning (typ den nya sjukdomen som funnits i ungefär ett halvår nu), men dom kommer nog inte skrivas här.

Jag och min föregångare började översätta Wikisidorna. Men för mig har det lagts på is tills vidare pga tidsbrist.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Mon Apr 30, 2007 2:08 pm

Liljum wrote:Det hade inte varit dumt. Jag försöker hela tiden arbeta för att svenskar som har det lite svårare för engelska också skall få information om vad som händer. Kanske kan ceselb göra detta? Lägga in en liten text om nya implementeringar. Publika sådana iallafall. Det finns ju saker som blir implementerade men som är en överraskning (typ den nya sjukdomen som funnits i ungefär ett halvår nu), men dom kommer nog inte skrivas här.

Jag och min föregångare började översätta Wikisidorna. Men för mig har det lagts på is tills vidare pga tidsbrist.


Ja, en tråd kanske ni kan kosta på er att ta upp? Det betyder mycket för den som haltar i andra språk.:)

SJUKDOM?! Jag tycker det är kul med spel hemlisar.....och jag HATAR att andra vet om dem men inte jag! :evil:
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Mon Apr 30, 2007 2:41 pm

Jag kände typ till det strax efter implementing. En av mina åkte på sjukdomen. Och jag(som spelare) vet vad som orsakar den ut efter mina karaktärers erfarenheter. Men för er som inte vet så är det bara till att upptäcka detta i spelet. :D

Någon av dina karaktärer har säkert fått sjukdomen men du inte tänkt på det.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Mon Apr 30, 2007 2:51 pm

Grrrr! Det där var bara att jäklas. :x
Nu är jag ju så nyfiken att jag snart spricker.
Hur yttrar den sig då? Kan du säga det?
Vad som orsakar den och vad jag kan göra åt det fattar jag att jag måste spela fram.
Men blir dom prickiga, hostar eller vaddå!!!!!!!!!
Somnar dom...... :shock:
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Mon Apr 30, 2007 3:00 pm

Det står att man blir yr eller nåt och sen äter man typ 5 ggr så mycket i nån dag..

Ingen har kommit med nån orsak eller bot, folk börjar bli riktigt less på det faktiskt.. Teorier finns såklart, men ingen som håller. Har typ 5st karaktärer som har haft sjukdomen, men det finns ingen rim och reson i det vad jag kan se.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Mon Apr 30, 2007 3:14 pm

Vet inte riktigt vad jag kan avslöja... Endel kan läsas på dom engelska trådarna, men där avslöjas inget direkt som gör att jag kan skriva hur det yttrar sig. Det diskuteras edel om olika åkommor men inget har direkt avslöjats från dom som vet. Kanske kan 'BEAR' avgöra vad jag får och inte får avslöja.

Det jag kan säga är att det dom ser vill inte stå stilla, det dom har i magen vill gärna ut igen och dagen efter är man trött och kan ha ont i huvudet... Nej vänta... Det är ju så man mår under och efter en fredagskväll på stan. :lol:
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Mon Apr 30, 2007 4:18 pm

:P
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Mon Apr 30, 2007 5:15 pm

Jag har en teori på vad som orsakar det, som håller. Och vad man kan göra för att bota sjukdomen, vilket också botar det.
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Tue May 01, 2007 4:14 am

Jo, altså, klart att det är magsjuka eller liknande. Karaktärerna fattar ju inte att man ska sluta äta..

Jag har funderat på om det är maten, men det funkar inte heller (inte bara iaf).. Har åkt på det ätandes morötter, potatis och kött i olika former. Inte heller att lägga bort all mat ett par dagar funkar, dessutom har inte alla karaktärer den möjligheten, så det vore väldigt orättvist om man var tvungen att ha nånstans man kunde låsa in maten.

Nån slags smitta från lik är det inte heller, någon har fått det ändå.. Kan inte vara nåt annat med hygien heller, eftersom man inte kan tvätta sig och så i spelet. Inte heller smitta från andra, en fick det ensam på en väg och en annan efter att ha varit ensam i ett rum i en vecka. Där faller även teorin att det är beroende på utomhusvistelse.

Mina karaktärer jobbar hela tiden, men det kan knappasat spela nån roll.. utmattning då eller? Några säger att det hjälper att vila, gjorde inte det för mig, fick det igen efter någon vecka. Dessutom har inte alla platser några vilomöbler, så det vore inte heller rättvist.

Byte av matkälla kan spela roll, alla har börjat käka nånting annat någon dag innan.. Problemet är att några började äta nyskördad, rå mat.. andra gick in på rökt kött och sånt.. Detta leder mig till att tro att det inte har med färskheten att göra heller (skulle göra lättare mat värdelös eftersom man inte kan välja, utan man äter den sist). Kvar är då själva bytet av mat.. Går inte heller att lösa (utom genom att vara kvar på samma plats och hur kul skulle det vara?).

Har du hittat någonting annat utöver detta?
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Tue May 01, 2007 7:47 am

Vad jag upptäckt så har mina karaktärer fått sjukan från döda kroppar som antingen ligger på marken eller ligger i ett begravningsprojekt. Sedan dessa omhändertogs så har ingen av dom varit sjuka mer. Innan dess föll dom i sjukan flera gånger. "Nya" lik smittar inte. Utan det är lik som legat ett bra tag som ger sjukan.

Sjukan tar några dagar innan den faller in. Så karaktärerna blir inte sjuka direkt när dom stöter på lik. Utan det sker ett par dagar senare när dom är inomhus, ute till havs, ute på en väg.

Fast jag vet inte om sjukan kan smitta mellan två levande karaktärer..? Jag tror inte detta men kan inte utesluta det.
User avatar
geparden
Posts: 56
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:30 pm

Postby geparden » Tue May 01, 2007 10:20 am

Jag som trodde att det var sjösjukan en av mina karaktärer fått :p
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Tue May 01, 2007 10:40 am

Liljum wrote:Vad jag upptäckt så har mina karaktärer fått sjukan från döda kroppar som antingen ligger på marken eller ligger i ett begravningsprojekt. Sedan dessa omhändertogs så har ingen av dom varit sjuka mer. Innan dess föll dom i sjukan flera gånger. "Nya" lik smittar inte. Utan det är lik som legat ett bra tag som ger sjukan.


En av mina engelska karaktärer, som dessutom utger sig för att vara doktor, testade detta genom att tillbringa några dygn tillsammans med kroppar i ett mausoleum. Han insjuknade inte vid det tillfället. Han hade tidigare fått en släng av sjukan när han var på besök i en stad med halvöppna gravar och bestämde sig för att med hälsan som insats undersöka detta grundligt.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Tue May 01, 2007 10:46 am

Å, typiskt. Nu måste jag tillbringa mina karaktärers dyra tid med att leka dödgrävare......

Eller:Wow! Jag har alltid velat vara dödgrävare och har här en jätte chans. Kanske ska vallfärda runt öarna och erbjuda mina tjänster!

Hur som helst verkar det ju mycket troligt. Det har retat mig länge, den här döing nonchalansen man ser.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Fri May 04, 2007 2:38 pm

Hur drar man dom döda? Är det ett projekt som tickar på tills de 100% är klara eller måste man vara flera?

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest