Allmänt och lite gnäll....

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Fri May 04, 2007 2:54 pm

Det har med karaktärens styrka att göra, och hur tung kroppen är.
Samarbete är vad som krävs:-)
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Fri May 04, 2007 2:57 pm

MEN! Hur ska man samordna det? Minst tre personer inloggade samtidigt?! Åh, typiskt....
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Fri May 04, 2007 3:48 pm

Nja, inloggade samtidigt behövs inte. En börjar dra, och de andra kan haka på när de vaknar till.
Det är inte alls ovanligt att man får vänta en dag innan alla som behövs hjälper till, även i välbefolkade platser i engelska delen.
Tålamod är något man får lära sig i Cantr :D
User avatar
ceselb
Posts: 686
Joined: Wed Jan 10, 2007 11:40 pm

Postby ceselb » Fri May 04, 2007 4:08 pm

Alternativt kan man vänta tills kroppen förmultnat såpass att man kan dra den själv. Lär väl ta nåt år tror jag. Hoppas inte att det smittar ut från byggnader, det skulle vara jobbigt.
"I'll start with who, what, where, and when, followed by whither, whether, wherefore and whence, and follow that up with a big side-order of 'why'." -- Zaphod Beeblebrox
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sat Jun 16, 2007 9:47 pm

Hallå, mitt i sommaren. Finns det någon här tro?

Nå, jag undrar över lite meddelanden som visats de senaste dagarna.
Ett har jag förstått och det var att i fredags,15 juni, fixades det med något, eller nåt gick sönder, och då stod all tid ochh alla projekt stilla.
(är bra på mastodont meningar) :)
Men idag stod det någon varningstext under tidsangivelsen men över 'glöm inte att logga ut då du.....'
Varning för vad? Eller var det inget att bry sig om?
Var det bara nån 'hicka' som det brukar bli när den lille figuren är ute på vandring?
Såna här textmeddelanden gör mig lite orolig. Vad förväntas av mig?
:?
User avatar
geparden
Posts: 56
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:30 pm

Postby geparden » Sat Jun 16, 2007 9:59 pm

vete fan. Men jag lever än. Jag hade tillockmed 220 minuter att vältra mig med idag verka det som
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sun Jun 17, 2007 7:39 am

Jag är här fortfarande jag med. Förstår inte riktigt vad du försöker få fram.

Jag har inte märkt av någon massdöd ännu. Men kanske har det med att fler av oss spelare har tillgång till internet oavsett man är ledig från skolan eller vad man nu har för ledighet. Men å andra sidan har det ju bara gått någon vecka sedan skolorna slutade. Så den stora sommardöden kommer väl kanske inte för än om någon vecka till. Minns inte när ett konto raderas av inaktivitet om man inte satt sig som borta. Men karaktärer klarar sig väl i en månad ungefär utan mat. Minns inte hur lång tid det tar. Har bara haft en karaktär tidigare som råkat ut för svält. Och det var ett tag sedan det. En karaktär som under den stora flykten från den turkiska slakten flydde över det stora berget men aldrig lyckades komma av det utan dog där.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sun Jun 17, 2007 8:31 am

Vi som är Cantr beroende?

Vad jag försöker få fram?
Jag skrev ju det. Det har visats konstiga engelska texter på min spelar sida och jag fattar inte vad dom betyder.
Typ:
Warning blabla/blabla.bla/ablabl. blabla
Last edited by ewerhof on Sun Jun 17, 2007 8:34 am, edited 1 time in total.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sun Jun 17, 2007 3:44 pm

Kopiera texten nästa gång och lägg in det här.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Sat Jun 23, 2007 9:17 am

Ska tänka på kopiering nästa gång. Nu är texterna borta i alla fall.

Så undrar jag över det här med figurernas kunnanden på olika saker. Om man föds med nybörjar kunnande på t.ex. odlande. Kan dom öva upp sig på det och hur lång tid tar det i så fall?
Eller är dom och förblir sopor på det området?
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Sat Jun 23, 2007 7:54 pm

ewerhof wrote:Ska tänka på kopiering nästa gång. Nu är texterna borta i alla fall.

Liljum, texterna har du själv översatt gissar jag, så du kan nog hitta dem igen på både svenska och engelska. Det var som jag fattade infotexter från CJ om hur servern varit nere osv.
ewerhof wrote:Så undrar jag över det här med figurernas kunnanden på olika saker. Om man föds med nybörjar kunnande på t.ex. odlande. Kan dom öva upp sig på det och hur lång tid tar det i så fall?
Eller är dom och förblir sopor på det området?

Egenskaperna utvecklas ju mer man ägnar sig åt sysselsättningar som är beroende av de aktuella egenskaperna. Odlande, skogsarbete etc är dock meningslöst att försöka förbättra under rådande omständigheter. Ägnar du 20 år (400 dagar) av oavbrutet odlande så resulterar det i att man klättrar ett steg om jag fattat formeln rätt.

Jakt är mycket lättare att förbättra, de flesta av mina första karaktärer erfor att de plöttsligt under en jakt blev bättre på att jaga. (de två första djuren jagades t ex klumigt medan resterande fyra under samma dags jakt jagades nybörjaraktigt.) Detta skedde när mina karaktärer var mellan 25 och 30 år, och på den tiden var djur och jakt ingen hård process för servern vilket kanske var en bidragande orsak till att de flesta jagade med alla sina karaktärer strax efter middagsdags varje dag. De karaktärer jag har idag jagar nästan inte alls.

Styrka kan också lättare förbättras även om det också tar väldigt lång tid. Det förbättars varje gång man jagar eller slåss. Men inte av att dra på saker eller av någon annan fysisk aktivitet.

Alla dessa uppgifter baserar jag på kunskap jag hade för några månader sedan. Det kan ha ändrats.
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sun Jun 24, 2007 2:30 pm

Saken var att jag inte förstod riktigt vad han pratade om. Så därför ville jag att han kopierade texten så att jag förstod vad han ville ha fram.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest