Plötslig död - vad hände?

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Nggh
Posts: 23
Joined: Thu Nov 17, 2005 9:30 am

Plötslig död - vad hände?

Postby Nggh » Wed Mar 14, 2007 2:20 pm

I morse (onsdag) dog flertalet aktiva/kända karaktärer i hjärtattack. Är rätt säker på att det var samma spelare. Innan jag skriver mer här i tråden (pga CRB-regeln) undrar jag: Vad hände? Varför?

Lite tråkigt, var ju flera välrollspelade karaktärer och så. :(
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Wed Mar 14, 2007 2:51 pm

Flera av dom var på samma ställe. På ett utav ställena där jag har en karaktär dog 4 andra karaktärer samtidigt och min karaktär blev helt ensam på den platsen(snacka om att han blev rik helt plötsligt). Det hela tror jag har något med en CRB att göra. Vad det kan ha varit kommer vi nog aldrig att få veta då PD aldrig disskuterar fall och orsakerna till deras beslut, vad jag vet.
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Wed Mar 14, 2007 8:59 pm

Ja det blev ett lite chockartat uppvaknande imorse. Mycket tråkigt. Men jag hoppas verkligen att om det var lika snopet för spelarna att deras små människor försvann så där att dom skapar nya. För som sagt det var många välspelade karaktärer.
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Wed Mar 14, 2007 9:19 pm

Som regel bör inte händelser diskuteras i forumet inom 4 dagar från det de inträffat. Detta som ett minimum, i många fall kan det vara lämpligt att vänta ännu längre.

När karaktärer dör av hjärtattack beror det på att spelaren avslutat sitt konto eller inte loggat in på ett aktivt konto på 20 dagar.
Nggh
Posts: 23
Joined: Thu Nov 17, 2005 9:30 am

Postby Nggh » Wed Mar 14, 2007 10:02 pm

Bear wrote:Som regel bör inte händelser diskuteras i forumet inom 4 dagar från det de inträffat. Detta som ett minimum, i många fall kan det vara lämpligt att vänta ännu längre.

Nu ska vi inte vara sådana... tolkar det personligen inte som att man diskuterar särskilt mycket in-game när man konstaterar att en (eller flera) spelare försvunnit.

Bear wrote:När karaktärer dör av hjärtattack beror det på att spelaren avslutat sitt konto eller inte loggat in på ett aktivt konto på 20 dagar.

Eller så har spelaren blivit avstängd, som Liljum påpekade.

Efter en snabb titt bland trådarna här i forumet kunde jag lätt lista ut vilken användare (här i forumet) åtminstone en del av karaktärerna tillhörde. Kan du?

Vore trevligt om den användaren kommenterade det hela...
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Thu Mar 15, 2007 3:52 pm

Kommentar:

Det är mitt och de två som spelat från samma IP som jag som är avslutade. Vi har haft speciella regler att hålla oss till från PD om att undvika samarbete. Därför har vi alla varit tvugna att hålla koll på varandras gubbar. över 40 gubbar att hålla reda på för oss alla 3 blev för mycket och vi beslutade oss tillsammasn för att sluta alla.

Ta väl hand om Cantrvärlden medan vi är borta, kanske någon av oss återvänder i framtiden. Min hustru grät av glädje när jag la ner Cantr i alla fall.
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Postby Eldania » Tue Mar 20, 2007 6:13 pm

Vilket fall som helst kommer jag sakna de karaktärer jag har träffat med mina. En av dessa karaktärer som dog lämnade en av mina ensam men hon kommer att klara sig =P Hon är ju Mammutriddare ute i skogen

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest