Upplevelse

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Upplevelse

Postby Eldania » Mon Feb 12, 2007 4:02 pm

När min ena karaktär dog eller rättare sag blev mördad i strid så blev jag ganska uppröd och arg. Hon var en av mina favoriter. Men det som förvånade mig mest var att jag hade svårt att sluta tänka på henne. Det var som en riktig människa dog.

Är det någon annan som har känt på detta vis eller är det bara en dum känsla man har själv :?:
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Mon Feb 12, 2007 5:42 pm

Det händer allt att karaktärer man tycker är roliga och/eller intressanta att spela, att man tar det lite personligare vid deras död. Hade en karaktär i början när jag började spela Cantr, som bodde och levde på den lilla turkiska ön som byggde vidare på det lexikon som fanns ihop med en turkisk kvinna. Han levde i frid med turkarna och sammarbetade med dem. Men en dag blev han attackerad och jagad över halva ön innan en turk slog det sista slaget.

Det är en utav dom som jag förlorat och saknat, men haft fler. Det viktigaste är att man inte överför ilska/sorg från förlorad karaktär in i en ny.
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

>Hmm

Postby Eldania » Tue Feb 13, 2007 9:46 am

Mina karaktärer lever och agerar som olika människor. Så det är nog ingen risk att jag för in känslor till andra från en annan då de har kommit så långt med sina egna känslor
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Tue Feb 13, 2007 11:15 pm

Jag tror att jag saknar din karaktär mer än min egen karaktär som kände henne gör. Din karaktär fick omgivningen att leva upp så härligt.
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Postby Eldania » Wed Feb 14, 2007 10:00 am

Det var kul att veta att min Karaktär var populär och omtyckt

Nu måste man ju fundera på vilken din karaktär var
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Re: Upplevelse

Postby ewerhof » Wed Mar 14, 2007 9:02 pm

Eldania wrote:När min ena karaktär dog eller rättare sag blev mördad i strid så blev jag ganska uppröd och arg. Hon var en av mina favoriter. Men det som förvånade mig mest var att jag hade svårt att sluta tänka på henne. Det var som en riktig människa dog.

Är det någon annan som har känt på detta vis eller är det bara en dum känsla man har själv :?:


Efter morgonens chock kan jag inte annat än instämma. Det är nästan kusligt vad verkliga en del figurer blir. Så nu är vi två som är 'knäppa'!
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Re: Upplevelse

Postby Eldania » Tue Mar 20, 2007 6:19 pm

Efter morgonens chock kan jag inte annat än instämma. Det är nästan kusligt vad verkliga en del figurer blir. Så nu är vi två som är 'knäppa'!


=) Jag instämmer att man fick en chock när massor bara dog. Men man kan lova att men blir beroende av spelet.

Det första man nästan gör är att kolla att mina karaktärer lever och mår bra innan man tar hand om sig själv
Eldania
Posts: 38
Joined: Mon Jan 08, 2007 11:17 pm

Upplevelse eller fel?

Postby Eldania » Tue Apr 03, 2007 3:00 pm

I förra veckan när fyra av mina karaktärer vandrade så på samma dag och tid var den en man som spelade på en flöjt och plockade upp en planhammare. dessa karaktärer finns inte på samma plats eller på samma ö. var det någon mer som märkte denna man vid 20 år? dagen var 1841 och tiden 2:11

Jag hoppas att jag inte bryter någon del av huvudregeln när jag undrar detta.
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Tue Apr 03, 2007 3:09 pm

Det är ett känt fenomen (och fel) som bara kan upplevas om man är ute och går, och jag tror samtliga som är på väg gör det. Ibland ser man ett fartyg docka, ibland en man göra nånting... kanske är det en cantrhägring:-).
I vilket fall är det inget att bry sig om.
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Mon Mar 31, 2008 6:20 pm

Mina karaktärer hör ofta hur någon bryter upp lås nr.???????? till blabla :roll:
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Re: Upplevelse

Postby Liljum » Fri Feb 05, 2010 10:58 pm

En utav mina tidigare karaktärer har faktiskt hört någon bryta upp låset på en båt som en annan utav mina tidigare karaktärer ägde. Vad kunde jag göra åt det? Absolut ingenting, bara att fortsätta med det dom gjorde innan. Ägaren visste ju inget om det och borde heller inte. Så vore en CRB om jag agerade efter min kunskap som spelare.
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Re: Upplevelse

Postby EchoMan » Fri Feb 05, 2010 11:48 pm

Hehe, det var ju riktigt kul faktiskt. :)

Eller kanske inte just då, men så här i efterhand är det ju ett sjukt sammanträffande.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Re: Upplevelse

Postby Liljum » Sun Feb 07, 2010 6:56 am

Visst är det. :lol:
Andu
Posts: 685
Joined: Wed Aug 06, 2008 5:29 pm
Location: Finland

Re: Upplevelse

Postby Andu » Tue Feb 09, 2010 12:19 pm

Plötsligt blev det sprätt på forumen. :)
"An those with little fuel, could tie a pack of bears in front of their limousine, with whip and crossbow in hands to keep them in line."
User avatar
EchoMan
Posts: 7768
Joined: Fri Aug 26, 2005 1:01 pm
Location: Stockholm, Sweden

Re: Upplevelse

Postby EchoMan » Thu Feb 11, 2010 4:48 pm

Jag tycker vi gör det hyggligt bra för att bara vara 9-10 spelare. :)

Apropå det, är det ingen som har några bra forum där ni kan göra lite reklam för Cantr? Vi behöver fler spelare i de svenska delarna.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest