Händelser, företeelser och annat kul inom svenska delen

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Thu Jan 18, 2007 9:46 pm

Min beskrivning av vandringen västerut tidigare i denna tråd var mycket utförligare än så. :)
/SCUBA

-------------------------------------------------------

<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Thu Jan 18, 2007 10:18 pm

Jo, men vad finns det att säga om den egentligen? Dom har funnit en perfekt plats för en svensk koloni. Hade saker varit lika dant på dom tre svenska öarna hade väl inte utvecklingen gått så sakta.
User avatar
Vindalf
Posts: 31
Joined: Tue Jan 24, 2006 3:18 pm
Location: Arboga, SE

Postby Vindalf » Fri Jan 19, 2007 2:21 pm

Liljum wrote:Vandringen västerut har stannat och bosatt sig i en frodig omgivning med alla viktigare resurser på nära avstånd.
Tack för det! Kul att veta. Och det ändrar inte min rollpersons inställning, utan den stretar vidare åt sitt håll.

/Vindalf
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Tue May 01, 2007 7:09 pm

Tänkte bara säga att det, som ny spelare, är kul att läsa om allt som hänt tidigare i spelet. Och lite synd är det att det inte händer så mycket nu. Visserligen har jag själv ingen längtan efter att spela våldsamt men det är ändå kul när det skakas om lite grann. Vardags lunken kan ju liksom bli lite för grå annars.
Jag, mina små människor, kämpar dock på i en stark förvissning om att blir det bara lite mer byar och städer i den svenska delen så kommer också fler att vilja spela där. För det har väl aldrig lockat aktiva personer att hamna mitt ute på landsbygden?!
Jag tycker om att vara fotfolket men roas av att andra står för dramatiken....
:D
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Wed May 16, 2007 6:43 am

Jag har märkt av det att dom ursprungliga svenska öarna består utav invånare som är 40 år eller äldre till största del. Innebär detta att dom flesta nyfödda föds på nya platser? Innebär det kanske även att det är samma klunga människor som spelar fortfarande och att det inte förändras något direkt.
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Mon Mar 31, 2008 5:54 pm

Svenska forumet verkar utdött så vi kan väl leka Frankenstein och uppväcka det igen :twisted:

Har en karaktär i kolonin(som för övrigt är väldigt utvecklad) som har hittat kartor över svenska öar(kol och olje ön, sjysjanien, bumerangön, men det vet inte han...) och han tycker det är konstigt att man kan bo på så små ställen...Han har sett sig om lite och tycker det är bättre att ha land omkring sig :)

Jag är en rätt ny spelare men tycker att det är rätt dött i de svenska områdena, och då menar jag stora händelser, mina karaktärer tycker det är full fart överallt :D . Men typ kriget mot turkarna, upptäckter av andra öar och kontinenter, kolonisering... Verkar som om folk har slutat resa, trots att jag har hört att hälften av svenskarna är just resenärer :?
User avatar
SCUBA
Posts: 379
Joined: Sun Jan 08, 2006 9:43 pm
Location: Västerlösa, Sweden

Postby SCUBA » Mon Mar 31, 2008 6:46 pm

Sebas wrote:Svenska forumet verkar utdött så vi kan väl leka Frankenstein och uppväcka det igen :twisted:


Bra initiativ!

Sebas wrote:Har en karaktär i kolonin(som för övrigt är väldigt utvecklad) som har hittat kartor över svenska öar(kol och olje ön, sjysjanien, bumerangön, men det vet inte han...) och han tycker det är konstigt att man kan bo på så små ställen...Han har sett sig om lite och tycker det är bättre att ha land omkring sig :)


Det finns rätt många svenska kolonier och flera är bra utvecklade. Tyvärr är väl orsaken till stiltjen i stora delar av den svenska världen, just den att svenskarna spritt ut sig så mycket samtidigt som antalet karaktärer sjunkit lite. Mycket aktivitet blir det sällan utan att det finns lite mer folk.

Sebas wrote:Jag är en rätt ny spelare men tycker att det är rätt dött i de svenska områdena, och då menar jag stora händelser, mina karaktärer tycker det är full fart överallt :D . Men typ kriget mot turkarna, upptäckter av andra öar och kontinenter, kolonisering... Verkar som om folk har slutat resa, trots att jag har hört att hälften av svenskarna är just resenärer :?


Visst reses det mycket fortfarande. Men nu är många längre bort och kan omöjligt ha kntakt med den mer svenska delen av världen över huvud taget. Jag har 2 av mina 15 karaktärer ute på långresa just nu. Den ene är född i en koloni (Augustopolis) men har rest i en slup i många år och befinner sig nu snart i det område som på några kartor benämns Fosforudden. Han vet förståss inte om det själv, och hans mål är mest att samla örter för att sedan försöka ta sig tillbaka till Augustopolis om många år. Han har haft tur och hittat 7 olika saker som kan odlas i en örtagård. De flesta av dem hittade han på en övergiven båt.
/SCUBA



-------------------------------------------------------



<Nick> I have enjoyed some of your forum posts which is rare.
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Mon Mar 31, 2008 6:52 pm

SCUBA wrote:Den ene är född i en koloni (Augustopolis)


Precis där jag är :)
ewerhof
Posts: 93
Joined: Wed Mar 07, 2007 8:06 am

Postby ewerhof » Mon Mar 31, 2008 7:51 pm

Vad jag saknar är samarbete och komunikation. Både mellan spelare på samma plats och mellan olika platser. "Alla" verkar bara logga in, sköta sitt, logga ut.
Sånt brukar kallas slentrian...och det säger "alla" att man måste göra något åt. ;)
Som det är nu så kan man se att folk rör sig, fixar med sina uppgifter, men ändå inte bry sig om att svara på tilltal eller överhuvudtaget visa vilja till att få karaktärerna att agera levande.
DET tror jag är vårt största problem. Våga lek! Och med det menar jag inte att man måste välja att bli idiot eller aggresiv. Att lalla runt och vara ett irritationsmoment för alla eller att slå ihjäl alla är så fantasilöst.
Fram för mer målande beskrivningar *viftar ilsket efter bina* och såna saker som får bilder till spelet.
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Mon Mar 31, 2008 7:59 pm

Kan inte annat än att hålla med, det är likadant på engelska delen, en av mina karaktärer känner bara 4-5 av 16 stycken i byn han föddes i...

En av mina karaktärer känner en som är utvecklingsstörd, det kallar jag rollspel! :D
User avatar
geparden
Posts: 56
Joined: Wed Mar 14, 2007 1:30 pm

Postby geparden » Sun Apr 13, 2008 6:28 pm

vissa ställen på originalöarna verkar ha dött ut totalt och flera av mina karaktärer sitter ensamma på offantliga rikedommar som dom inte kan göra något med.

Men andra är betydligt mer intressanta, speciellt dom som har grundat kolonier och utforskar. Kriget mot turkarna är visst nästintill vunnet om man ser på hur många turkiska karaktärer som är kvar, fast kanske nya faror hotar bortom horisonten?

jag undrar vad som skulle hända om alla turkar blir dödade. Vart skulle då nya turkiska karaktärer spawnas?
Sebas
Posts: 134
Joined: Wed Mar 26, 2008 9:57 am
Location: Sweden

Postby Sebas » Mon Apr 14, 2008 6:06 pm

Jag antar att dom går tillbaka till det systemet som används i början av varje ny språkgrupp. Att det då finns ett visst antal platser som dom första karaktärerna föds i. Sen när det blir fler ändrar dom så att det blir som det är nu i dom flesta språkgrupper. Du föds helt enkelt där det finns två eller fler karaktärer av samma språkgrupp.
User avatar
EchoMan2
Posts: 23
Joined: Sun Oct 04, 2009 12:33 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan2 » Mon Oct 12, 2009 1:28 pm

Jag har en svensk karaktär som spawnat någonstans jag inte känner till sen förut... hittade en liten karta med namn som Ängslyckan, Skogslyckan, Torskviken mm. Är detta ett av de områden som befolkats på "den långa vandringen västerut"?

Förresten finns det statistik på hur många spelare/karaktärer det finns i varje språkgrupp någonstans?
Lord_Igor
Posts: 97
Joined: Tue Jun 29, 2004 4:08 pm

Postby Lord_Igor » Mon Oct 12, 2009 3:54 pm

Om du loggar in hittar du statistiklänken längst ned.
User avatar
EchoMan2
Posts: 23
Joined: Sun Oct 04, 2009 12:33 pm
Location: Stockholm, Sweden

Postby EchoMan2 » Tue Oct 13, 2009 6:40 am

Tack. Nu öppnades en minneslucka. :)

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest