Engelska delen bättre?

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Berit
Posts: 2
Joined: Fri Nov 03, 2006 6:04 pm

Engelska delen bättre?

Postby Berit » Fri Nov 03, 2006 6:22 pm

Hej! Jag har spelat ett tag nu och funderar på att pröva mig på den engelska delen. Vad är de största skillnaderna? Jag gillar rollspelande, men i den svenska har jag inte sett mycket av det. Är det bättre i den engelska? Trots att jag bara har 5 svenska karaktärer, tycker jag att jag som spelare bakom dessa 5, har fått en ok koll på hur kartan ser ut i den svenska delen, är det svårare i den engelska eller är den ännu bättre kartlagd? Kan man förresten åka mellan de olika delarna?
User avatar
Liljum
Posts: 410
Joined: Thu Mar 02, 2006 3:26 pm
Location: Sweden

Postby Liljum » Sat Nov 04, 2006 1:41 pm

Dom engelska öarna skall visst ligga en bit ifrån varandra. Jag har två engelska på var sin ö. Det är lite skiftande med utveckling, kartläggning m.m.

När det gäller kartläggningen så ligger nog min röst på den svenska delen. Då alla kartor är nyare och ser bättre ut.

Men generellt sett så är dom engelska öarna mer utvecklade och när det gäller rollspelandet så är det ju som på dom svenska öarna att det finns sämre och bättre rollspelare. Men rollspelandet är över lag bättre på dom engelska öarna.

Men det har även mycket med att dom svenska öarna fortfarande är något nya. Vilket har lett till lite av nybörjar-rollspelande. Jag ser många bra spelade karaktärer omkring dom svenska öarna.

Sedan har vi aktiviteten emellan. Det är ju givetvis mer aktivitet på dom engelska öarna då det är bra mycket mer karaktärer där.

Men med lite "advertising" till att få in fler spelare kommer vi så småningom att hamna på samma nivå som den engelska delen.

Och sedan så brukar alltid bra rollspelande smitta av sig. :) Så, ser du dig som en högstandard rollspelare, så använd dig utav det och det kommer smitta av sig och standarden höjas något på dom svenska öarna.

Det bästa sättet att se skillnaderna är egentligen att du skapar en engelsk karaktär och ser dig runt. Kontrasterna kan vara stora mellan den svenska och den engelska delen.

På dom svenska öarna är vi fortfarande kvar mer eller mindre i en trä/ben-ålder. Fast utvecklingen är ju påväg framåt. Sjöfart har väl alltid varit en vikitg del i utvecklingen på dom svenska öarna, då detta har varit tvunget för att kunna komma vidare i utvecklingen. Så dom svenska karaktärerna kommer förmodligen vara fast i sjöfarar-åldern tills något annat transport sätt över havsområden har implementerats.

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest