7 spelare, 31 karaktärer

Out-of-character diskussionsforum för Svenska spelare

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
Pirog
Posts: 2046
Joined: Wed Jul 23, 2003 8:36 am
Location: Gothenburg, Sweden

Postby Pirog » Sat Nov 27, 2004 11:53 am

Välkommen! :)

Hur hittade du hit?
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Sat Nov 27, 2004 6:27 pm

Tack vare eller på grund av (vi får väl se vad som stämmer bäst) dig. Du gjorde ju lite reklam på HT...
User avatar
Pirog
Posts: 2046
Joined: Wed Jul 23, 2003 8:36 am
Location: Gothenburg, Sweden

Postby Pirog » Sun Nov 28, 2004 5:23 am

Ah, ok :D

Hoppas att du gillar spelet. Tänk på att ge det lite tid eftersom det kan vara lite förvirrande i början. (Ett tips är att inte heller bara starta karaktärer i den svenska delen, eftersom denna är ganska underutvecklad.)
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Sun Nov 28, 2004 12:04 pm

Jag har startat två i den engelska och en i den svenska. Så det rullar på...Visst är det förvirrande och ett sådant intryck gör jag nog också.
User avatar
Pirog
Posts: 2046
Joined: Wed Jul 23, 2003 8:36 am
Location: Gothenburg, Sweden

Postby Pirog » Sun Nov 28, 2004 5:44 pm

:lol:

Folk brukar vara ganska hjälpsamma här på transfern om det är rent strukturella saker. Om du undrar över något kan du skicka ett privat meddelande till mig så kan jag försöka hjälpa så gott jag kan.
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Sun Nov 28, 2004 11:02 pm

Folk brukar vara ganska hjälpsamma här på transfern om det är rent strukturella saker. Om du undrar över något kan du skicka ett privat meddelande till mig så kan jag försöka hjälpa så gott jag kan.


Inte konstikt att man blir förvirrad... :P

Jag har inte kört fast än men när jag gör det så hör jag nog av mig.
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Sun Nov 28, 2004 11:04 pm

Här är en till på i den svenska delen men det verkar vara många som dött... Inte direkt mycket aktivitiet.... Hur stort är detta egentligen??? Själv har jag två karaktärer och de bor i Zofladinia och Sonigo. Dessutom har jag en kollega som startat upp en karaktär och den har hamnat i Serperia... Det är synd att det verkar finnnas så många olika ställen när det är så få som är aktiva.... Man har ju inte direkt någon att "spela med".... Vad tycker ni andra? :?
User avatar
Pirog
Posts: 2046
Joined: Wed Jul 23, 2003 8:36 am
Location: Gothenburg, Sweden

Postby Pirog » Mon Nov 29, 2004 12:27 am

Frejan>

Folk brukar vara ganska hjälpsamma här på transfern...


Haha, "transfern"...är helt fast i Hattrick nu när det är söndag :lol:

maekho>

Den svenska delen är lite lurig då den utgörs av en stor skog, där det inte finns någon fast tillgång till mat och där gorillorna gör det farligt om man inte har en sköld.
Det finns ett par samhällen i den svenska delen med ett halvdussin aktiva karaktärer och dit brukar de som överlever i de obrukade områdena bege sig.
Eat the invisible food, Industrialist...it's delicious!
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Mon Nov 29, 2004 2:50 pm

Det finns ett par samhällen i den svenska delen med ett halvdussin aktiva karaktärer och dit brukar de som överlever i de obrukade områdena bege sig.


Hur ska man veta vart man ska gå? Dessutom tar det ju en evinnerlig tid att färdas när man inte har några som helst hjälpmedel. Hur gör man för att bygga en sköld när det inte finns material tilll det? Detta spel var inte helt enkelt att komma in i, kanske beror det på att jag inte är van vid rollspel eller så är det klurigt... Vad vet jag??? ;) :oops:
Bear
Posts: 1772
Joined: Fri Feb 13, 2004 7:39 pm
Location: Sweden

Postby Bear » Mon Nov 29, 2004 3:12 pm

Kul att det kommer till flera.
Ja. det kan vara lite svårt i den svenska delen att komma igång, man är beroende av att komma i kontakt med andra för att komma igång och lära sig saker, så var det i alla fall för mig i början. Det tar tid att gå mellan platserna och det känns ovant med det låga tempot i spelet i början men det vinner i längden faktiskt.
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Mon Nov 29, 2004 6:55 pm

Ja det är svårt att komma igång...för vad jag förstår så måste man träffa andra för att det ska hända något.
Som det är nu i min ensamhet så kan jag bara skörda eller slå på djur. Jag klarar inte ens av att tillreda kött.
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Mon Nov 29, 2004 9:53 pm

Kan någon ge mig råd till vad man ska göra... Där jag är finns det...
Sten
Sand
Ris
Korn
Gräs
Sjögräs

Det jag kan göra är att samla sten och bygga en "cooking stone" som jag inte ens klarar av. I övrigt så kan jag odla ris o korn... Men spelet kan ju inte gå ut på att jag bara ska springa omkring och käka. Jag klarar ju inte av någonting annat eftersom att jag inte har några vapen eller redskap och för att göra eller bygga "något" krävs det att jag har "något annat". Moment 22 skulle jag vilja säga. Vad ska jag göra? Är det bara att gå vidare till nästa ställe eller ska jag vandra runt här o se glad ut??? :lol:
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Mon Nov 29, 2004 11:51 pm

Det gäller nog att man har lite tur och träffar någon som vill hjälpa en...

En av mina engelsa karraktärer är på en resa med två andra så där hoppas jag att det kan hända något. En "cooking stone" lyckades jag göra men det verkar svårare att få den att fungera. Och inte kommer jag ihåg hur jag gjorde den heller.
User avatar
maekho
Posts: 96
Joined: Sun Nov 28, 2004 11:27 am
Location: Stockholm, Sweden

Postby maekho » Tue Nov 30, 2004 9:29 am

Nu har jag i alla fall lyckats göra den :) Men jag vet inte vad jag ska med den till ha ha ha... Det verkar som att det kommer in lite folk nu... De som är på resande fot, kanske kan jag få lite hjälp av dem. Är det något du kan råda mig till att försöka skaffa blan det första som jag behöver?
Frejan
Posts: 82
Joined: Fri Nov 26, 2004 10:07 pm
Location: Sweden

Postby Frejan » Tue Nov 30, 2004 11:33 am

Mat behöver man alltid...sen har jag faktiskt inte en aning. Men som du säger. Hjälp från andra i själva spelet är nog att rekomendera.

För att kunna använda din koksten så finns det - ovens, spits etc...under "maskiner".

Return to “Svenska spelare (Swedish)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest