Llanoi Hills East

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Llanoi Hills East

Postby The Hunter » Tue Nov 18, 2003 1:05 am

Welgeteld 16 doden liggen hier opgestapeld. :shock: Wat is hier gebeurd?
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.

"Our enemies are resourceful and innovative".
"and so are we..."
They never stop thinking about new ways to harm our country and people"
"and neither do we"
~G.W Bush
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Thu Nov 20, 2003 7:20 am

Hier is ooit getracht een dorpje te starten. 1 speler (ik zeg niet wie... ik was het iig niet) had daar een zooi chars (zelfde meerdere accounts) en heeft die allemaal gestopt. Tja, dan krijg je dooien...

Jochem
User avatar
lostron
Posts: 20
Joined: Sun Aug 24, 2003 10:36 am

Postby lostron » Sun Nov 23, 2003 4:30 pm

wilden eigen dorp starten wilden niet leven onder de regels van llanoi was het maar een speler hehehe???
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Fri Dec 05, 2003 1:26 pm

Eigenlijk waren het een paar vrienden die allemaal Cantr speelde en die dachten het wel even beter te kunnen als in Llanoi :D blijkbaar tog niet!!

Maar ik zie in engelse gebieden wel soms dorpen ontstaan op plekken buiten de startlokaties, dat zet mij tog aan het denken, waarom gebeurt dat hier bij de Nederlanders niet? Is het teveel moeite? :D
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Postby Jos Elkink » Fri Dec 05, 2003 2:00 pm

Die observatie is niet helemaal correct: in de Engelse locaties gebeurt het soms, en meestal na redelijk lange tijd spelen. Alleen als er geen voedsel is in een startlocatie, gebeurt het snel, zoals Alenz Hills naast Cantr City. En Brunoi is het meest succesvolle andere voorbeeld, en daar is het het gevolg van de ijzer voorraad, net als met Karnon Forest.

In de Nederlandse locaties heb ik op verschillende plaatsen tussen Sil en Flikadorov pogingen gezien dorpen te beginnen. Dus ik zou het omgekeerde concluderen: waarom proberen de Nederlanders dit zo snel, nog voor de gewone dorpen enigszins zijn ontwikkeld? :)
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Fri Dec 05, 2003 2:05 pm

Jij ziet natuurlijk alles terwijl ik maar een klein deeltje zie :wink: Maar misschien komt het wel door de roemoerige leiding in Sil en de afwezigheid van goede duidelijke leiding in Llanoi. Sil is echt een groot komen en gaan van leiders en kanidaten geworden :shock:, er is zoveel kritiek daar, iedereen wil de baas zijn, tis zo erg dat de vorige leider zelfs helemaal gek is geworden :(
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Fri Dec 05, 2003 2:32 pm

::10votaal:: wrote:er is zoveel kritiek daar, iedereen wil de baas zijn, tis zo erg dat de vorige leider zelfs helemaal gek is geworden :(


Niet mee eens... niemand wil de baas zijn. Iedereen wil rijk worden, dat is het probleem. Kun je je voorstellen hoe moeilijk het is om iemand te vinden die voor de overheid te werken?

Overigens vindt ik Verschuur nogal een obstakel. Doordat men waardevolle grondstoffen aan hem verkoopt zijn komen deze grondstoffen niet in roulatie. De staat kan niet eens genoeg hout voor de haven kopen. Niemand wil het halen, laat staan aan de staat verkopen omdat Verschuur zoveel bied. Het kan weliswaar werken, maar alleen als men voorlopig waardeloze grondstoffen (zoals olie) die in Sil zelf te vinden zijn verzameld en aan Verschuur verkoopt. Zo komen er genoeg punten in omloop en kan iedereen zijn punten werkelijk gebruiken ipv de boel op te potten. Inflatie dus, hard nodig op dit moment. Verder komt er binnenkort een aardige hoeveelheid ijzer op de markt zodat we onze aandacht op andere zaken kunnen richten. Naast hout zijn dat kolen en Kalksteen. Een van mijn karakters is daarmee al bezig en er is de kans op een voedselcontract tussen Sil en een "voedselloos" dorp (geen spawnplek). Dat zal wellicht een regelmatige pendeldienst worden en is daarmee een aanjager voor de ontwikkeling in dat gebied. De grondstoffen daar kunnen we in Sil namelijk goed gebruiken.

Mijn mening is dus dat het voorlopig een economie kwestie is in plaats van een leiderschapskwestie zoals ik las in een andere post. Als de leiding in Sil maar voldoende cash heeft, heeft zij behalve een dorpshoofd en een weermacht verder niemand nodig... Ja, mensen die arbeid leveren voor geld. Dus: MEER SCHUURPUNTEN. En als er dan voldoende schuurpunten zijn de heer verschuur Sil uitjagen en zijn schuur plunderen om al die opgepotte grondstoffen weer te laten rouleren.

Oh, en van kritiek op het dorpshoofd weet jij alles van niet?. :wink:
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Fri Dec 05, 2003 2:53 pm

Moeten we wel ff uitkijken met die Schuurpunten hoor, we willen geen hyperinflatie zoals in Duitsland in de jaren 20 :wink: we moeten goed opletten dat er een goede verhouding tussen schuurpunten en grondstoffen is!
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Fri Dec 05, 2003 2:59 pm

Tja, maar er onstaat nu wel inflatie, omdat meneer verschuur de goederen niet meer in omloop brengt. In ieder geval, hij verkoopt niet zijn spullen, omdat hij allemaal onnutig spul heeft (als olie).

Jochem
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Fri Dec 05, 2003 3:20 pm

Wat is altijd de manier geweest om inflatie in de hand te houden? juist door de waarde aan in dit geval schuurpunten een vooraad aan te houden. ERgo, de punt is gedekt... Door de spullen weer in omloop te brengen zonder de punten weer in te nemen wakkeren we de inflatie juist aan. En dat hebben we nu wel nodig. met mate natuurlijk.
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
Wouter_Broekhuizen
Posts: 134
Joined: Sun Oct 05, 2003 8:25 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Postby Wouter_Broekhuizen » Mon Dec 08, 2003 9:55 pm

Volgens mij heeft de regering in Sil minimaal 35 schuurpunten. Waarom er dus niets gebeurd?!?
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Tue Dec 09, 2003 3:18 am

Wouter_Broekhuizen wrote:Volgens mij heeft de regering in Sil minimaal 35 schuurpunten. Waarom er dus niets gebeurd?!?


Wat moeten we met die scuurpunten? Voorlopig nog niets. DE haven heetf 10000 hout nodig, aan schuurpunten is dat te weinig. Dan de boot nog, ijzer voor de haven, ijzer voor een slot.
Volgens de lijst van verschuur is hout meer dan 4 punten om te kopen. Met de punten komen we er niet.
Het lijkt me beter om de punten voorlopig even vast te houden.

Overigens, even een correctie, Sally heeft ook haar eigen middelen gebruikt voor de aankoop van ijzer, 8 in totaal dacht ik. dat gaat er ook nog eens vanaf.
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Tue Dec 09, 2003 6:21 am

De staat had onder het 'regime' van van Leeuwen iets van 8 punten. Niet echt de moeite waard, dus ;).

Jochem
User avatar
lostron
Posts: 20
Joined: Sun Aug 24, 2003 10:36 am

Postby lostron » Tue Dec 09, 2003 1:21 pm

llanoi is zo warrig omdat we eigenlijk alleen eten hebben in de buurt dus steeds ontdekkingsreizigers er op uit sturen voor hout en ijzer

en we een gedachtte gang hebben dat alles gratis is voor de mensen die inwoner zijn of kunnen ruilen!

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest