Kunnen wij groot worden?

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Kunnen wij groot worden?

Postby ::10votaal:: » Mon Sep 05, 2005 2:17 pm

Misschien een beetje nare vraag voor sommigen? Hebben wij Nederlanders wel de capiciteiten om een machtige, stabiele, productieve samenleving op te zetten?

Sil is altijd puinhoop geweest met al die wisselende dorpshoofden, anarchie leidt tot niets, communisme lijkt ook een doodlopende weg. Waar blijft die grote Nederlandse macht die het eiland zal overheersen :P
wietse
Posts: 148
Joined: Mon Mar 22, 2004 8:44 pm
Location: Netherlands, Rotterdam

Postby wietse » Mon Sep 05, 2005 3:39 pm

ik zie niet helemaal het voordeel in van overheerst te worden....
Floris
Posts: 90
Joined: Tue Jun 28, 2005 10:18 am

Postby Floris » Mon Sep 05, 2005 4:33 pm

Hmm, inderdaad. Ik vind het nu wel leuk met die verschillende plaatsjes die weinig gecoördineerd zijn. Zo kun je proberen om iets ineen te steken. Als alles geregeld word door een centraal beleid is voor de meesten het plezier eraf denk ik.

Hmm, o ja, rekenen jullie de Vlamingen bij de Nederlanders hier? Ik hoor liever de term Nederlandssprekenden(want het gaat eigenlijk over taalgebieden hier he).
Als sommige characters zich als Nederlands zijnde profileren moeten anderen dan zich als Vlaming profileren, of Surinamer. :) Spreek je dan niet beter van Wirworovianen en Llanoiers? (of betere termen...:))
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Mon Sep 05, 2005 8:17 pm

Hmm, een dorp groot maken met z'n allen klinkt toch altijd nog wel goed hoor :D Sil zou groot worden, heb ik een aantal keren werk van proberen te maken en vergeef me als ik dat dit keer weer doe :twisted:
Floris
Posts: 90
Joined: Tue Jun 28, 2005 10:18 am

Postby Floris » Mon Sep 05, 2005 9:28 pm

::10votaal:: wrote:Hmm, een dorp groot maken met z'n allen klinkt toch altijd nog wel goed hoor :D Sil zou groot worden, heb ik een aantal keren werk van proberen te maken en vergeef me als ik dat dit keer weer doe :twisted:

Inderdaad, het proberen organiseren van dorpen is een doel voor een karakter op zich, maar eenmaal dat het gebeurd is, veronderstel ik dat de leute er af is. Hmm, maar goed begin er aan zou ik zeggen, mijn karakters zullen zeker van zich laten horen. 8)
User avatar
Doodle_Jack
Posts: 235
Joined: Mon Nov 29, 2004 1:34 pm
Location: Netherlands (Tilburg)

Postby Doodle_Jack » Tue Sep 06, 2005 9:25 am

Stelletje individualistische anarchisten. Het is in Cantr een bekend gegeven dat wanneer een groep mensen zich niet gaat organiseren, je helemaal niets van de grond krijgt. En als je je gaat organiseren dan is daar meestal een leider bij nodig, ja, eentje die de rest overheerst. Wanneer je geen (krachtige) leider hebt rent iedereen maar als een kip zonder kop rond (Flikadorov).

Besef wel dat er verschillende vormen van leiderschap zijn. Je kunt inderdaad je volk onderdrukken, maar je kunt ook in overleg met je volk regeren. Dat laatste noemen ze (min of meer) democratie. Jullie "lang leve de vrijheid"-instelling zal uiteindelijk uitlopen op.... helemaal niets. Jullie karakters zullen van verveling en frustratie in slaap vallen. Pas als er een vorm van leiderschap is en de boel zo wordt geregeld dat er samengewerkt kan en zal worden, dan pas wordt Cantr leuk. Wil je niet graag dat je "overheerst" wordt, zorg er dan voor dat jij zelf die leider wordt!

Kortom, zet hem op 10votaal!!!
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Tue Sep 06, 2005 9:51 am

ja zet 'm op. *lacht*
Not that good.
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Thu Sep 15, 2005 3:15 pm

Laat mij nogmaals het verhaal van Aki Jalahido Sover vertellen. Ik was daar met mijn char Balack Peryu een jaartje terug samen met nog een persoon de dorpsmentor. Oftewel, we voorzagen mensen van voedsel en stelde plannen samen. We wilde allemaal met z'n allen een mooie grote stad bouwen. Ik maakte voor elke periode een plan met waar de mensen nodig waren en hoeveel per project. Daarna konden mensen zich inschrijven.

Er was dus een voedselproject een en een houtproject. Het houtproject speelde zich af in de bossen. In de bossen werd een cottage gebouwt en daar gingen ze aan de slag, hout kappen. Een ander rende heen en weer met voedsel en hout om beide kanten van de lijn te voorzien. Zo voorzag een deel van de bevolking het andere deel van schilden terwijl het andere deel voor de voedsel zorgde. Op deze manier kregen we binnen korte tijd een leuke, gezellige samenleving van de grond. Dieren maakte een eind aan de pret.

Dat noem ik organiseren :D
Peter
Posts: 342
Joined: Sat Dec 11, 2004 8:19 am

Postby Peter » Sat Sep 17, 2005 7:51 pm

Dat is een vorm van organiseren, wel een hele eenvoudige. Dat doen meerdere van mij chars ook, maar dan met steden waar zij niets te vertellen hebben. Weleens bedacht dat er geen andere mogelijkheid is?

En verder.... afgemaakt worden door dieren is niet echt bij de hand. Nu is het op dat eiland wel heel druk met beesten en zijn ze erg aggressief... maar dan nog. Overigens zijn op meerdere locaties op dat eiland grote hoeveelheden aan goede wapens te vinden.

Het zou nog leuker zijn als je dat ook deed met de ijzer/staal grondstoffen... dan moet je organiseren met meerdere steden. En als je dan ook nog wilt kunnen bouwen, neem je steen en hout er direct bij. Dan wordt het leuk. Niet te spreken over het "resource gather slots" te kort in sommige steden.
Not that good.
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Wed Oct 26, 2005 10:03 pm

Wordt Llanoi nog een beetje groot? :lol: Of scoort Oorc goed op dit moment? Wat is er gebeurt met deze Nederlandse steden? :shock: Geen spawns meer daar, dus iedereen dood?

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest