Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

Bas
Posts: 27
Joined: Sun Apr 14, 2013 5:23 pm

Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Postby Bas » Sun Apr 28, 2013 12:12 pm

Zowel ik al mijn vrouw zijn (net) weer begonnen met het spelen van cantr. We hebben elk nu drie Nederlandstalige taalgebied.

In twee dorpen hebben we nu elk een karakter hebben. Dit betekent dat het we met onze karakters vrij veel contact hebben met elkaar.

Nu vraag ik me af hoe we hiermee om moeten gaan zonder de hoofdregel in gevaar te brengen. Twee dorpelingen die elkaar strak negeren druist natuurlijk tegen de hoofdregel in, maar met elkaar dingen samen doen gaat ook vreemd aanvoelen. Hoe lossen andere mensen dit op?
User avatar
Faith
Administrator Emeritus
Posts: 2131
Joined: Wed Jun 30, 2010 3:57 pm

Re: Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Postby Faith » Sun Apr 28, 2013 3:13 pm

Hallo Bas!
Maak je geen zorgen, iemand van de PD zal binnenkort contact met u op om uw vragen te beantwoorden. :)
Bas
Posts: 27
Joined: Sun Apr 14, 2013 5:23 pm

Re: Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Postby Bas » Sun Apr 28, 2013 5:48 pm

Dank je faith. Ik maak me ook niet heel erg zorgen, maar ik vroeg me vooral af hoe de andere Nederlandstaligen dit oplossen. Ik geloof in elk geval dat het volstrekt onmogelijk wordt om cantr met 15 karakters in het Nederlands te spelen. Dan kom je jezelf echt aldoor tegen.
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Postby Henkie » Wed May 01, 2013 8:59 am

Klopt Bas, de meeste NL spelers hebben slechts enkele of zelfs helemaal geen NL chars.

Het vermijden van de hoofdregel komt in mijn optiek neer op het simpelweg vergeten dat een persoon die char speelt. Praat OOC niet te veel met je vrouw over de chars en sowieso niet over zijn/haar gedachte over het dorp.
Speel je karakter en laat zijn/haar doen en laten niet beïnvloeden door dingen die je inn het echt van je vrouw hoort.

Iedereen maakt hier weleens een foutje in, en dat kan gebeuren, probeer gewoon je karakter's hoofd en je eigen hoofd zo gescheiden mogelijk te houden. Dat is de CR.
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Postby Jos Elkink » Sun Jan 28, 2018 10:42 am

En hoe staat het met de Nederlandse zone? Spelen Nederlandstaligen nog in het Nederlands? :-)
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Postby Tiamo » Sun Jan 28, 2018 1:36 pm

Blijkbaar nog wel een paar mensen, maar het wordt nu wel snel minder. Vanwege de problemen met meerdere eigen karakters in dezelfde omgeving is het praktisch niet mogelijk om meer dan een paar karakters te spelen in (steeds kleinere) nederlandstalige plaatsen. De CR zit echt in de weg.
Ik heb het in het verleden wel geprobeerd, maar moest noodgedwongen verschillende van mijn karakters 'het bos in' sturen.
I think ...
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Postby Jos Elkink » Tue Jan 30, 2018 3:34 pm

Wordt ook in de kleine taalgroepen strict niet meer dan 1 character per locatie aangehouden, of is de PD wel meer flexibel in kleine taalgroepen?
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Postby Tiamo » Wed Jan 31, 2018 2:50 pm

PD is wel wat flexibeler dan bij grote taalgroepen (tijdelijke aanwezigheid kan), maar de beperking van 'geen interactie' maakt het in de praktijk toch ondoenlijk op langere termijn. Zelfs het organiseren van zoiets simpels als een marktdag, of een feestje, is onmogelijk. Met zo weinig karakters in een locatie valt elkaar negeren trouwens nogal op.
I think ...
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Hoofdregel in een kleine taalgroep.

Postby Jos Elkink » Thu Feb 01, 2018 9:41 am

Ik zal daar nog eens even over in discussie gaan met andere stafleden dan.

Een oplossing is uiteraard veel meer Nederlandstalige spelers aantrekken ;-)

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest