Verschuur...dood??

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Tue May 25, 2004 3:45 pm

XBL wrote:Wat zou nu Sil doen opleven? Ik heb een char daar die uit z'n neus zit te vreten en zich dood verveeld. Weer iets schokkends? Of eerder een hervorming? Maar wat dan? Men werkt nu eenmaal niet samen in Sil...


Een goede leider zou kunnen helpen :wink:
maar die zijn op het ned gebied ver te zoeken
.::. MŷštíçGötéñ .::.

...You have never driven a car untill you drive a Honda....

The future is dark
The past is gray
Why even bother
... it all fades away
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Tue May 25, 2004 3:58 pm

Er zijn wel goede leiders, het ontbreekt aan volgers.
(DWZ: mensen die niet alles negeren/breken/bekritiseren/afkraken wat de leider zegt).
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.

"Our enemies are resourceful and innovative".
"and so are we..."
They never stop thinking about new ways to harm our country and people"
"and neither do we"
~G.W Bush
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Tue May 25, 2004 4:24 pm

Maar dan nog? Wat moet een leider doen?

Jochem
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Tue May 25, 2004 4:46 pm

Leiden natuurlijk. :wink:
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Tue May 25, 2004 4:47 pm

The Hunter wrote:Leiden natuurlijk. :wink:
Blaat.

Dan wordt Sil echt niet beter ;).

Jochem
User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Tue May 25, 2004 4:53 pm

In Wirwarov is Wegman wel een goede volger en in Sil krijgt Maxwell ook veel steun van bepaalde mensen. Maar een leider moet wel met ideéen komen en de mensen motiveren om hem te volgen. Je gaat niet zomaar een dorpshoofd volgen die nooit iets zinnigs doet of zegt en meer een beetje staat te staan...
.::. MŷštíçGötéñ .::.



...You have never driven a car untill you drive a Honda....



The future is dark

The past is gray

Why even bother

... it all fades away
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Tue May 25, 2004 4:56 pm

Exact mijn punt. Dus er moeten ideeën in Cantr op tafel komen. Maar al zou ik daar leider zijn (wat ik compleet vern**k), zou ik geen idee hebben wat er moet gebeuren. Misschien intensiever contact met FWE? Maar Sil is zo liberaal als ik (en ik ben dat heel erg... :P), dus dat schiet niets op.

Jochem
User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Tue May 25, 2004 5:05 pm

Die ideeen moeten niet alleen van het dorpshoofds komen, maar van de stad als geheel. Als een dorpshoofd faalt is dat niet alleen de schuld van het dorpshoofd maar ook van alle inwoners. Een dorpshoofd kan geen stad opbouwen als hij alles alleen moet doen, maar dan moet men ook naar het dorpshoofd luisteren.

Wellicht is er een dorpshoofd nodig die taken geeft. Iets dat naar mijn weten nog nergens is gebeurd.

De meeste schuld van het "falen" van de nederlandse steden ligt bij onszelf. Wij verzamelen allemaal wat voedsel voor onszelf, willen allemaal een huisje, en werken gewoon niet samen.

Sommige mensen hebben werknemers maar dat percentage is niet noemenswaardig.
Samen werken is de sleutel tot succes... kijk maar naar het engelse gebied. Wat me ook opvalt is dat de engelse chars meestal op zoek zijn naar een baan, terwijl in de ned gebieden niemand voor een ander wil werken...
.::. MŷštíçGötéñ .::.



...You have never driven a car untill you drive a Honda....



The future is dark

The past is gray

Why even bother

... it all fades away
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Tue May 25, 2004 5:36 pm

Klopt helemaal.

Egoisme waar je ook gaat. Er zijn gelukkig een paar uitzonderingen, maar dat word meestal niet of nauwelijks beloond. Kijk eens naar wat er tot op heden geboden werd voor arbeid: Vreten voor een dag. Wauw. :roll:

Gelukkig komt daar steeds en steeds meer verandering in nu dat het verschil tussen de oudere char's en de jongelingen steedds groter word. Men heeft eenvoudigweg meer te bieden en voor de jongelingen zal werken steeds en steeds meer betekenen dat men door werken voor een ander sneller zijn doel weet te bereiken. DWZ: Welvaart en invloed. Maar zover zijn we nog niet. Nogmaals, het egoisme van de een en de weerzin van een ander om ondergeschikt t zijn weegt nog steeds zwaar naar mijn mening. Ik had eerder bijna iets gepost in dat opzicht (OA), maar daar uiteindelijk van afgezien, waarschijnlijk uit ik dat ingame als de tijd daar is.

Uiteindelijk gaat bijna elke vergelijking met de Engelse gebieden mank doordat zij al veel langer de tijd hebben gehad om zulke zaken te ontwikkelen, maar het is wel waar, ze zijn gewoon veel eerder bereid om samen te werken en gezag te accepteren. De Duisters schieten wat dat betreft een beetje door. Zij werken samen maar zonder dat een chgar een eigen agenda heeft, zo lijkt het. Alsof het een grote mierenkolonie is, maar dan zonder Koningin. Allesbehalve leuk, laat staan interessant.

Maargoed. De nederlandse locatie zoals wij die kennen (DWZ: met meer dan 4 oudgedienden) evolueert nog steeds en zal dat blijven doen. Uiteindelijk komen we er wel. Wat meer spelers zou ook helpen. (Schaamt zich als ad-dept-lid).
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Tue May 25, 2004 5:53 pm

Ik begrijp wat je bedoelt.

Maar in sommige gebieden is voedsel voor een paar dagen wel voldoende zoals in een bos of moeras waar geen voedsel is, maar helaas wordt dit principe bijna overal toegepast. Een loon is vaak niet interessant genoeg. Iets waar ik verandering in wil brengen. Staal en ijzer als loon moet toch wel intressanter worden.
Maar als dan nog steeds niemand intresse toont vraag je je toch af of je alleen bent. Een loon is ook vaak laag omdat er niks verkocht wordt. Het enigste dat ik veel kan verkopen is staal en ijzer. Men zoekt liever zelf hout of andere grondstoffen dan dat ze het kopen.

En verschil tussen oude en nieuwe chars wilt niet altijd veel uitmaken. je hebt oude chars die altijd in het zelfde dorp blijven en enkel voedsel verzamelen en een huis hebben.
.::. MŷštíçGötéñ .::.



...You have never driven a car untill you drive a Honda....



The future is dark

The past is gray

Why even bother

... it all fades away
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Tue May 25, 2004 6:12 pm

Dat NL'ers egoisten zijn, heeft meerdere redenen:

Meeste mensen volg(d)en het voorbeeld van Sil: liberale staat die bestaat uit ondernemers; ieder voor zich. En nieuwelingen willen graag een eigen bedrijf.

Daarnaast is het de mentaliteit van een gemiddelde Nederlander. Die zijn ook (vaak) ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Daarnaast is er, zoals al gezegt, niet genoeg om het aantrekkelijk te maken in loondienst te gaan. Dus daar zal zeker verandering in moeten komen.

Jochem
User avatar
.::. MysticGötén .::.
Posts: 433
Joined: Fri Dec 19, 2003 12:50 pm
Location: yet unkown
Contact:

Postby .::. MysticGötén .::. » Tue May 25, 2004 6:45 pm

Wat je zegt klopt xbl en wordt ook mede veroorzaakt door een slechte leiding. Een leider zou kunnen helpen om de liberaliteit of te schaffen. het meest voor de hand liggend voorbeeld is een soort van belasting voor bedrijven. Als de belasting hoog is bedenkt een char zich voordat hij een eigen bedrijf begint.

Ach ja... veel geklets... wllicht zouden deze convs IG gemaakt moeten worden, maar wij zijn (of denken dat) slimmer dan onze chars :wink: .
.::. MŷštíçGötéñ .::.



...You have never driven a car untill you drive a Honda....



The future is dark

The past is gray

Why even bother

... it all fades away
Wouter_Broekhuizen
Posts: 134
Joined: Sun Oct 05, 2003 8:25 am
Location: Heerhugowaard
Contact:

Postby Wouter_Broekhuizen » Tue May 25, 2004 6:53 pm

Toch vond ik Janisca voor Llanoi wel een goede leider. Alleen is die weg nu. :?
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Tue May 25, 2004 6:53 pm

Ah, een verworven vrijhijd afnemen? 'K wens je veel succes. Maar ja. Daar ging 1 van de passages over in mijn niet g :wink: epostte post over.

Enne, teveel geplan hiero. Nogmaals, laten we het daar ingame maar 's overhebben. (Alsof dat ooit gaat gebeuren, want wie is wie, wie wil wat, wie wil wat niet en wie wil wel maar durft niet? :wink:
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.



"Our enemies are resourceful and innovative".

"and so are we..."

They never stop thinking about new ways to harm our country and people"

"and neither do we"

~G.W Bush
::10votaal::
Posts: 237
Joined: Fri Dec 05, 2003 1:13 pm

Postby ::10votaal:: » Wed May 26, 2004 2:55 pm

Ik citeer Jochem bij geschiedenis:

"Ik ben een egoist" :lol:

Nederlanders zijn egoisten, maar ik ben er altijd nog stellig van overtuigd dat je alleen samen je doel kan bereiken. Het is aan de ondernemers van Sil om een duidelijke economische structuur neer te zetten, zij maken de markt. Dit moeten ze dus samen doen!

Sil is in ieder geval weer een beetje actief...weliswaar met nieuwe mensen in town! :?

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest