Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby jarco » Fri Mar 30, 2012 6:16 am

Ik heb een beetje een grootsprakerige titel gebruikt om jullie aandacht te trekken.

Dit topic gaat over de Nederlandstalige spelers in Cantr, onze verspreiding, ons spelplezier in het Nederlands gedeelte en onze problemen.

Momenteel zijn we met 15 verschillende spelers die samen 61 verschillende karakters hebben. De meeste van ons hebben denk ik wel nog enkele karakters in anderstalige gebieden. We hebben een rijke geschiedenis op het Nederlandse eiland (zo noem ik het nog steeds in mijn hoofd) en enkele andere plaatsen.

Momenteel zitten we allemaal redelijk verspreid van elkaar. Er zijn enkele plaatsen waar er een groter aantal van ons bijeen zijn zoals Heuveldorp en Wirwarov. (de enige plaatsen waar ik momenteel heel zeker van ben).

Door ons kleine aantal is het moeilijk om grotere plaatsen op te bouwen. Ook heb je dan nog plaatsen als Sil waar er door de Spanjaarden de plak gezwaaid word.
Persoonlijk vind ik het Nederlands gedeelte van cantr erg saai geworden. De meeste chars zijn lamme goedzakjes die braaf en goed zijn. (een algemene instelling in cantr denk ik). De tijden van Nederlands avontuur en Geschiedenis lijken mij bijna voorbij.
Volgens mij heeft dat verschillende oorzaken. Onze exodus van het cantr eiland naar nieuwe plaatsen. De daaruitvolgende verspreiding van onze steden. Ons kleine aantal en kleine aantal karakters die sterk gespeeld worden. (dit is geen kritiek, er is bij mezelf ook maar 1 char dat ik Sterk speel).

Een oplossing? Die heb ik niet meteen klaar. Wie weet ervaar ik dit probleem enkel omdat mijn chars niet veel gereisd hebben.

Persoonlijk droom ik wel een beetje weer van een sterk Nederlandstalig bastion (figuurlijk) in cantr. Het probleem is uiteraard dat je OOC niet kan coördineren om het in karakter goed te krijgen.

Jullie mening?
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby Henkie » Fri Mar 30, 2012 4:56 pm

Ik ben het met je eens, een tijd geleden (2 jaar terug) heb ik samen met 2 vrienden een groot aantal mensen gemotiveerd om Nederlands cantr te spelen. Indertijd hadden we een aardig groot aantal Nederlandse karakters rondlopen, ikzelf had er geloof ik 8 tot 10 of zo. Met de meest voorspoedige en actiefste zijnde Yarlitskov Forest West, waar in de vergane glorie nog altijd 3 Nederlanders spelen.

Waarschijnlijk zullen we er op uit moeten om meer mensen te motiveren dit spel te spelen.
User avatar
lulkoek
Posts: 197
Joined: Sat May 02, 2009 10:10 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby lulkoek » Mon Apr 02, 2012 11:20 am

Ik denk dat ik begonnen ben op het einde van de glorie tijd...

Alleszins, ik denk dat het moeilijk wordt terug te keren naar de glorie tijd... Momenteel ben ik zelf ook alle intresse in Cantr aan het verliezen.

BTW, ik heb een Engelstalige spelers profiel, maar ben dus duidelijk wel een Nederlandstalige speler, :D Zat ik mee in je statistiek, Jarco?
jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby jarco » Tue Apr 03, 2012 2:33 pm

Je zat er niet bij als speler. Je karakter normaal wel. (ik heb de openbare statestieken gebruikt).

Wat me erg opvalt is dat bepaalde bevolkingsgroepen erg sterk vertegenwoordigd zijn in cantr. De Engelsen vind ik normaal maar bv de Polen? Ze moeten toch iets goed gedaan hebben daar wat wij niet doen?

Ik ben momenteel aan het werk om enkele mensen die ik ken te motiveren om cantr te beginnen. Maar volgens mij is dat niet alleen wat we nodig hebben.
We zouden iets groots moeten doen ... Ik heb alleen niet zo een goede inspiratie wat. Een goede denkoefening de komende dagen :)
CAZZEBAZ!
Posts: 32
Joined: Thu Sep 16, 2010 5:24 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby CAZZEBAZ! » Fri May 11, 2012 5:09 pm

In ieder geval positief dat er mensen zijn die zich nog om het Nederlandse cantr bekommeren. Ikzelf ben volgens mij 3 jaar geleden begonnen nadat een paar vrienden mij aanspoorden. Ik vond het wel leuk en het was toen erg druk overal met veel Nederlandse personages en dergelijke. Maar om eerlijk te zijn, ik speel het al erg lang en mis nu toch weer een beetje de uitdaging om verder te komen. Met sommige karakters heb ik gewoon geen idee meer wat te doen.

Er is ook een tijd geweest dat mensen hebben geprobeerd cantr te promoten op internetsites misschien kunnen we daar wat mee? Misschien dat ik na de grote vakantie zelf weer zin heb om cantr actief op te pakken.... die tijden heb ik wel gehad namelijk:)
jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby jarco » Tue May 15, 2012 3:08 pm

Ik heb gevraagd om terug bij de cantr staff te mogen gaan maar nu als meer dan enkel vertaler. Dan kan ik van daaruit eens kijken wat er mogelijk is om onze taalgroep te helpen. Ook ben ik maar aant recruiten gegaan. Hopelijk levert het allemaal wat op.
jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby jarco » Wed May 16, 2012 10:39 am

Ik had wat statestieken opgevraagd over onze taalgroep. Deze geven een duidelijker beeld van ons probleem denk ik.

SekoETC wrote:Dutch characters by location (including indoors and outdoors, may include people on ships as well). Each number represents a unique pair of coordinates, hence the several ones, twos and threes.

7
5
5
4
3
3
3
2
2
2
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1
1


Waar ligt volgens jullie de oorzaak van deze extreme verspreiding? Of zie ik het mis en is deze niet zo uitzonderlijk?
Mijn vermoeden is omdat we willen voorkomen dat we steeds dezelfde spelers tegenkomen dat we dan maar met andere taalgroepen meegaan of zelfs in ons eentje gaan zwerven.
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby Tiamo » Wed May 16, 2012 3:01 pm

Veel van die losse personen zijn mensen die onderweg zijn (misschien zitten er ook een paar met zijn tweeën op een boot). Ik weet dat een rl-jaar geleden diverse NL-characters in hun eentje leefden in engelstalige locaties (Cantr Island, Treefeather, Omeo, misschien nog het Sp/D-eiland). Volgens mij was er zelfs één aangesloten bij de Blackrocks.
In een jaar zal daar niet zo veel aan veranderd zijn, lijkt me.

Het grootste probleem is dat de plaatsen met meerdere NL-characters verdeeld liggen over tenminste drie eilanden/continenten: het oorspronkelijke NL/F-eiland, Oorc en Omeo. Deze groepjes hebben onderling geen enkel contact.
I think ...
jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby jarco » Fri May 18, 2012 7:38 am

Ik zie hier enkele problemen in dus. Te weinig spelers, Te veel aparte locaties zonder onderling contact en veel verspreide mensen.
Het grootste probleem hier lijkt me dat we met weinig spelers zitten die in het Nederlands willen spelen. Tijd om daar wat aan te veranderen denk ik zo...
User avatar
lulkoek
Posts: 197
Joined: Sat May 02, 2009 10:10 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby lulkoek » Mon May 21, 2012 11:49 am

Mja, nieuwe spelers gaan ook weer verspreid terecht komen. En je kan ook niet alle Nederlandstaligen verzamelen zonder ooc te gaan.

BTW, ik heb een van die 1tjes. Helemaal alleen op een plek waar enkel Duitsers en Spanjaarden passeren.
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby Henkie » Mon May 21, 2012 3:23 pm

Laten we niet gaan verspreiden wie er een eentje of een tweetje heeft, daar schieten we niks mee op.

Als er echt een stimulans op moet stijgen voor cantr nederlandstalig moet men dat vanaf de basis aanpakken.

Op dit moment zijn er blijkbaar maximaal 7 mensen met Nederlandse chars, das niet veel ;) We kunnen gaan adverteren, d.m.v. posters oid, online advertenties, rondmailen, chain-mails, etc.etc.
Allemaal vrij onpersoonlijk, en tijd consumerend. Ik denk dat het voor veel mensen vrij lastig is om bekenden dit spel te laten spelen, gezien de meesten zullen denken 'wat een onzin, en zo langzaam'. Wat we dus nodig hebben is de actie in het spel.
Lang geleden, was er 1 bruisend dorp... Yarltiskov Forest West. Cazzebaz! weet daar nog van, die mensen hadden een streven, een doel: spanjaarden uitroeien. En iedereen bleef in het spel, omdat het 'heerlijk moorden beramen en doelen bereiken'-was. Het echt streven naar iets met je chars is wat (denk ik) de meeste mensen dit spelletje spelende houdt. M.a.w. Tijd voor een vendetta tegen de Spanjaarden op ons eiland!
User avatar
lulkoek
Posts: 197
Joined: Sat May 02, 2009 10:10 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby lulkoek » Tue May 22, 2012 7:49 am

Veel geluk ermee. Ik weet dat zo'n vendetta geëindigd is met de dood van een Nederlandse gemeenschap op een eiland.
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby Henkie » Tue May 22, 2012 12:42 pm

lulkoek wrote:Veel geluk ermee. Ik weet dat zo'n vendetta geëindigd is met de dood van een Nederlandse gemeenschap op een eiland.


Nee dat kwam door de stop van spelers toen de leidster Anne gevangen werd genomen, toen was de eenheid weg en stierf het dorp langzaam uit. Zeker toen de second in charge Arra ook overleed na een lange slaap.
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby Tiamo » Tue May 22, 2012 1:34 pm

Door ruzie te maken met je buren bouw je niets op. De kans is groot dat het je belangrijkste leiders het leven kost als die grote buur een 'lastige mug' doodslaat, zodat iedereen weer bij nul moet beginnen.
Het is beter om een opbouwend doel te omarmen, bijvoorbeeld het opzetten van een duurzaam handelsnetwerk dat havens op meerdere eilanden omvat en 'exotische' grondstoffen kan verspreiden.

Maar dit alles is een CRB als het van buiten het spel moet komen. Binnen het spel is geen van de nederlandstalige karakters zich van de totaalsituatie bewust en niemand kan daar dus naar handelen.
I think ...
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby Henkie » Tue May 22, 2012 5:26 pm

Correct, dus eigenlijk het enige wat we kunnen doen is actievere characters hebben (ik heb maar 1 NL die in de buurt is van andere NL chars). Maar in het huidige klimaat ga ik er niet meer maken. Dus het zal wel wat vereisen van iedereen.

Het enige wat we dus kunnen doen is simpelweg: Spread the word.

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest