Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby jarco » Wed May 23, 2012 9:27 am

Ik heb ondertussen ook al 1 speler overtuigd om mee te doen. Na een dag besloot die al om zijn karakter in Sil te laten sterven omdat er te veel spaans etc was. Het andere char in een stad die ik niet kan noemen wegens de CR vind ie dan wel weer interesant. Dat is dan ook een stadje met meerdere Nederlandstaligen.

Wat vinden jullie trouwens van het verschil tussen vaste en dynamische spawnplaatsen. Die vaste van vroeger waren zo slecht nog niet vond ik.
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby Henkie » Thu May 24, 2012 9:48 am

Die gelden weer. De regel dat er minimaal 2 chars met dezelfde taal als die van jouw char moeten zijn geldt weer.

En we kunnen er best eerlijk over zijn trouwens, hoofdzakelijk is het Heuveldorp waar activiteit nog waarneembaar is. De andere dorpen zijn ver verspreid en hebben eigenlijk niet echt een leiding meer.

Mijn char is wel vooruitstrevend maar wat daar uit komt valt nog maar te bezien... Tot zo ver gaat het goed.
CAZZEBAZ!
Posts: 32
Joined: Thu Sep 16, 2010 5:24 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby CAZZEBAZ! » Thu May 24, 2012 2:51 pm

Hé lange tijd geleden dat het zo actief was op het forum.
En ja, die tijd in Yarlitskov Forest West was best gaaf ja, iedereen had wat te doen en het was altijd spannend. Het verbaasd me dat er slechts 7 spelers zijn met Nederlandse karakters. Ik ben zelf niet in staat nog meer karakters aan te maken omdat ik er al aardig wat heb, met de meesten heb ik echter totaal geen levensdoel meer en die zwerven maar wat rond op een boot of iets dergelijks. Ik denk inderdaad dat de oplossing moet zijn dat er gewoon meer spelers bij moeten komen, want ik zie het niet zitten om al mijn karakters zo actief te bespelen als dat ik in het verleden bij enkele van mijn karakters deed.

En een groot probleem waar ik mee zit, is dat ik gewoon niks leuks kan verzinnen qua grote projecten met sommige karakters. Een tijdje terug waren er wat karakters in Heuveldorp die een dorpje ernaast wilden openen met een kusthaven. Het zou leuk zijn om van daaruit een druk dorp te maken waarvandaan ook met boten expedities uit zouden lopen. Maargoed, met weinig spelers/karakters is dat denk ik niet haalbaar. Maar met andere karakters weet ik gewoon niks leuks te doen, vooral ook omdat er zo weinig andere spelers zijn.
jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby jarco » Fri May 25, 2012 5:50 am

Ik vind mijn chars die ik echt roleplay oolk behoordlijk vooruitstrevend. Maar dat zijn er eigenlijk maar twee in het Nederlandse gedeelte.
Ik merk soms bij mezelf ook op dat ik vastzit in "oude" cantr gewoontes. Opkijken naar de oudere chars etc. Dus probeer ik daar wat aanpassing in te brengen.
User avatar
lulkoek
Posts: 197
Joined: Sat May 02, 2009 10:10 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby lulkoek » Fri May 25, 2012 7:44 am

Trevorton is ook redelijk actief.

Ik heb persoonlijk weinig drive voor grote projecten door RL, maar ook omdat alles al eens gedaan is. Waarom beginnen werken aan dit of dat voertuig als er al verschillende zijn in het dorp?
Misschien wordt dit beter als ze voertuigen laten roesten en verbrokkelen zonder onderhoud.
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby Tiamo » Sat May 26, 2012 6:01 am

Ik zie wel wat in-game mogelijkheden om het spel voor Nederlandstalige karakters (met name ook nieuwelingen) interessanter te maken. Iets wat beslist nog niet eerder is gedaan binnen onze taalgroep.
Het zal tijd en inzet gaan kosten om het op gang te brengen, maar dat is waarschijnlijk het minste probleem.
Het gaat alleen werken als de verschillende plaatsen waar nederlandstalige karakters leven tenminste minimaal contact met elkaar onderhouden. Heuveldorp en Trevorton, volgens de commentaren hier de meest 'actieve' plaatsen, liggen allebei totaal geïsoleerd: dat is dus wel een probleem!
Maar het grootste probleem dat ik zie is de Hoofdregel dat personages van dezelfde speler op geen enkele manier met elkaar mogen samenwerken, ook niet indirect. Als er per speler maar één karakter aan kan meedoen (als dat al gebeurt) gaat het voor een kleine taalgroep als de onze heel moeilijk worden. We hebben gewoon nieuwe spelers nodig.

Meer wil ik op dit moment niet zeggen (opnieuw: CR). De tijd moet uitwijzen of het binnen het spel van de grond kan en gaat komen.
I think ...
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby Henkie » Sat May 26, 2012 10:32 am

Nogmaals, alles wat we nodig hebben is meer karakters.
Op 'ons' eiland, gedeeld met de spanjaarden, is iig YFw relatief actief, en er zijn genoeg mensen om andere chars te laten spawnen. Naar verhalen zal in Sil nog een klein groepje zitten en Wirwarov... Er kunnen dus gewoon mensen spawnen om een van de Hilands-Eilanden te laten krioelen van de Nederlanders.

Alles wat we hoeven te doen... Is meer spelers rondselen.
CAZZEBAZ!
Posts: 32
Joined: Thu Sep 16, 2010 5:24 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby CAZZEBAZ! » Sun May 27, 2012 3:23 pm

Ik denk dat flink wat nieuwe fanatieke spelers opzichzelf het spel al een stuk leuker maken. Meer interactie, meer ideeën, meer karakters. Door meer drukte denk ik dat het spel vanzelf wel wat meer aantrekt. Maar het probleem is inderdaad, hoe overtuig je mensen om cantr te gaan spelen....
jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby jarco » Thu May 31, 2012 7:22 pm

Het zal jullie misschien intereseren dat de laatste maand 2 nederlandsetalige spelers zich ingeschreven hebben. Kijken als we er wat van merken :)
CAZZEBAZ!
Posts: 32
Joined: Thu Sep 16, 2010 5:24 pm

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby CAZZEBAZ! » Wed Jun 06, 2012 5:40 pm

Het wordt ook weer vakantieperiode hè, meestal valt het spel dan een beetje stil (is ten minste mijn ervaring) maar meestal hebben mensen daarna wel weer zin om lekker actief te spelen. Misschien dat er dan ook weer wat meer leven in de brouwerij komt!
jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: Het verenigd koninkrijk der nederlanden in Cantr

Postby jarco » Fri Jun 08, 2012 8:42 am

Ik heb het gevoel dat op twee plaatsen waar ik actief ben een "nieuwe garde" de boel probeert actiever te maken. Dat lijkt me al een goede ontwikkeling.

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest