Klop klop.

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
Dust14
Posts: 91
Joined: Mon Mar 08, 2004 5:06 pm
Location: Belgium

Postby Dust14 » Thu Apr 15, 2004 9:26 am

.::. MysticGötén .::. wrote:Jullie belgen vervormen zowat elk woord, of zorgen voor een rare uitspraak ervan. Als je een belgisch programma kijkt, zoals die gasten die welles in "Jambers" (rot programma) kwamen. Zonder de onder titeling begrijp je dr geen bal van..


Je bent niet de enigste die die mensen niet begrijpt zonder ondertiteling :)

En dan klinkt het vlaams ineens zo vreemd niet. Buiten ddat, de Belgen gebruiken veel woorden waarvan wij nooit gehoord hebben, maar veel ervan staan toch echt in het officiele NL'se woordenboek en zijn dus een NL's woord.


enige voorbeelden?
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace.
User avatar
The Hunter
Posts: 1470
Joined: Sat Aug 16, 2003 12:59 pm
Location: In my cave, making bombs.
Contact:

Postby The Hunter » Fri Apr 16, 2004 11:58 am

Helaas, ken geen voorbeelden zo uit m'n hoofd. Maar lang geleden toen ik nog thuis woonde keek m'n moeder altijd naar woordspelletjes zoals Lingo en was het verplicht meekijken. :roll: . De Belgische spelers kwamen geregeld met woorden waarbij zelfs de Jury moest het nakijken en uiteindelijk dat ze toch echt als NL woord geregistreerd staan.

En die gasten in Jambers. Tja, zijn favorieten zijn toch de mensen aan de zelfkant van de samenleving. Allemaal mafketels en paradijsvogels of randdebielen, meestal nogal "volkse" mensen. Daar spreken ze dan ook naar. :lol:
Life is fun. Play naked with Psycho-Pixie.

"Our enemies are resourceful and innovative".
"and so are we..."
They never stop thinking about new ways to harm our country and people"
"and neither do we"
~G.W Bush
XBL
Posts: 450
Joined: Sun Aug 31, 2003 6:10 pm
Location: Castricum, the Netherlands
Contact:

Postby XBL » Sat Apr 17, 2004 7:52 am

Van mij mogen belgen de meest onwerkelijke woorden gebruiken die ze willen (zolang ze maar in de dikke van dale staan). Maar praat alsjeblieft duidelijk! Zeker op fora's en op msn! Man... ik snap af en toe geen bal die 'afkortingen' etc. Dit geld niet voor allemaal, maar voor de gene voor het geld, zou ik willen zeggen: Let op je taal gebruik!

Zo.

Oja, ik ben maar weer eens op het forum ^_^.

Jochem
User avatar
Dust14
Posts: 91
Joined: Mon Mar 08, 2004 5:06 pm
Location: Belgium

Postby Dust14 » Sat Apr 17, 2004 1:42 pm

Dat is wel waar, belgen op fora en msn schrijven wel onduidelijk, als ze willen kunnen ze ook zoals ik schrijven :lol:
Ik ben ook zo iemand die meetsal van die afkortingen gebruikt en andere rare woorden die nederlanders niet begrijpen, maar zo doe ik alleen tegen belgen, dan ben ik zeker dat ze het verstaan :)
Those of us who love peace must organize as effectively as the war hawks. As they spread the propaganda of war - we must spread the propaganda of peace.

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest