Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Tiamo » Sat Mar 12, 2016 11:11 am

Welkom terug Jos. :wink: De nederlandstalige dorpjes liggen verspreid over de hele wereld, maar in het oorspronkelijk nederlandstalige gebied (op het zuidelijke van de Hislands) zijn volgens mij nog een paar plaatsen met meer dan één nederlandstalig personage.
I think ...
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Jos Elkink » Sun Mar 13, 2016 2:04 am

En zijn sommige van die plaatsen ook nog in contact met elkaar?
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Tiamo » Sun Mar 13, 2016 10:17 am

Er is al heel lang hoogstens incidenteel contact. Meer kan ik er niet over zeggen.
I think ...
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Jos Elkink » Sun Mar 13, 2016 11:03 am

Tsja, ik blijf denken dat de beste oplossing is om zoveel mogelijk nieuwe spelers te werven :-) ... Dan worden de steden wat groter en komt er vanzelf meer communicatie en meer interessante interactie.
User avatar
Bmot
Game Mechanics Chair / HR/PD Member
Posts: 2631
Joined: Sat Jun 30, 2012 3:59 pm
Location: The Hague - Netherlands

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Bmot » Sun Mar 13, 2016 11:52 am

Kan het misschien helpen om de spawn-locaties weer vast te leggen, zodat de NL spelers groep wat meer bij elkaar blijft?
Richard Dawkins wrote:We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Jos Elkink » Sun Mar 13, 2016 11:59 am

Bmot wrote:Kan het misschien helpen om de spawn-locaties weer vast te leggen, zodat de NL spelers groep wat meer bij elkaar blijft?


Ja, ik zat daar over te denken. Ik vraag me af of dat een goed idee is, want het lijkt er op dat dat niet de locaties zijn waar nu vooral Nederlandse spelers zijn. En het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn als het een goed spawning algoritme is :-) ... Misschien moet het algoritme zelf iets worden aangepast, zodat het een groter verschil maakt tussen dorpen van 1, 2, 3, of 4 karakters ... Met andere woorden, iets meer karakters zou het dorp veel grotere kans moeten geven op nieuwe spawns.
User avatar
Bmot
Game Mechanics Chair / HR/PD Member
Posts: 2631
Joined: Sat Jun 30, 2012 3:59 pm
Location: The Hague - Netherlands

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Bmot » Sun Mar 13, 2016 12:37 pm

Jos Elkink wrote:
Bmot wrote:Kan het misschien helpen om de spawn-locaties weer vast te leggen, zodat de NL spelers groep wat meer bij elkaar blijft?


Ja, ik zat daar over te denken. Ik vraag me af of dat een goed idee is, want het lijkt er op dat dat niet de locaties zijn waar nu vooral Nederlandse spelers zijn.


Dat ligt er natuurlijk net aan waar je die vaste locaties vastlegt. Tenminste, ik neem aan dat we niet per se de oude locaties aan hoeven te houden?


Jos Elkink wrote:En het zou eigenlijk niet nodig moeten zijn als het een goed spawning algoritme is :-) ... Misschien moet het algoritme zelf iets worden aangepast, zodat het een groter verschil maakt tussen dorpen van 1, 2, 3, of 4 karakters ... Met andere woorden, iets meer karakters zou het dorp veel grotere kans moeten geven op nieuwe spawns.


Dit zou mooier zijn, inderdaad. (ik moet zeggen dat ik weinig idee heb waar de (grotere) Nederlandse plaatsen liggen. Ik heb maar twee Nederlandse chars, waarvan maar 1 in Nederlands gebied.) Het zal misschien niet de huidige uitwaaiering van Nederlandse chars verminderen, maar in ieder geval wel voorkomen dat het nog erger wordt, hopelijk.

Volgens mij is het algoritme al zo ingesteld dat er minstens twee chars van je taalgroep nodig zijn voor een spawn, toch?
Richard Dawkins wrote:We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Jos Elkink » Mon Mar 14, 2016 4:18 pm

Bmot wrote:Volgens mij is het algoritme al zo ingesteld dat er minstens twee chars van je taalgroep nodig zijn voor een spawn, toch?


Ja, zoiets, maar het is lang geleden dat ik er naar gekeken heb. Maar dat is natuurlijk nog heel weinig: als er maar twee karakters zijn is de kans dat een of twee er van slapen of althans niet veel doen behoorlijk groot.
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Tiamo » Mon Mar 14, 2016 4:33 pm

Met twee personages is de kans op een 'toevalstreffer' tamelijk groot, vooral in een kleine taalgroep als de nederlandse.

Een van mijn personages is (lang geleden) gespawnd in een lege locatie. Later bleek dat daar twee personen op motoren een paar dagen hadden verbleven. Ze waren net weg toen mijn personage de ogen opende. Iets dergelijks is ook met een ander personage gebeurd en tenminste twee keer is een personage begonnen in een anderstalige plaats waar twee landgenoten met een schip tijdelijk waren. Niet al te lang geleden is er zelfs door zo'n toevallige ontmoeting een heel nieuw nederlands dorp ontstaan, ergens aan de andere kant van de wereld.
Ik herinner me ook een situatie waar twee mensen samen op reis gingen om grondstoffen te verzamelen en maar liefst vijf (!) personen terugkwamen.
Aan de andere kant, het aantal locaties met meer dan twee personages binnen de nederlandse taalgroep is erg beperkt. Vier of vijf, hoogstens. Daar wil je ook niet volledig van afhankelijk zijn.
I think ...
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Jos Elkink » Tue Mar 15, 2016 9:48 pm

Ja, misschien moet de kans niet nul zijn, maar gewoon echt groter in die andere dorpen ... tenzij je er al een karakter hebt. Ik zal binnenkort eens naar de code kijken.
Passcall
Posts: 32
Joined: Sat Dec 22, 2007 10:02 am
Location: Helmond, The Netherlands

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Passcall » Tue Mar 29, 2016 5:17 pm

Het Nederlandstalige toevalsdorpje dat is ontstaan op het Zweedstalige eiland is nu denk ik de meest actieve Nederlandstalige plaats geworden! Je zou wellicht ook spawninglocaties in de nabijheid van een grote plaats kunnen doen, zodat er vanzelf een nieuw eiland met een taalgroep ontstaat?
netforce10
Posts: 1
Joined: Sat Apr 02, 2016 1:48 pm

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby netforce10 » Sat Apr 02, 2016 2:15 pm

Hoi, als een net nieuwe speler (die dus alleen de interface nog maar gebruikt heeft in het intro ding) gok ik dat veel Nederlandse spelers een mentaliteit hebben dat ze maar gewoon in het Engels spelen omdat dat interessanter is, al helemaal als de Nederlandse dorpen vrij klein, leeg en ver van andere Nederlandse dorpen zijn. zeker bij een klein aantal Nederlanders denk ik dat de dichtheid van die spelers relatief groot moet zijn, het is immers behoorlijk saai zou ik denken als er weinig mensen zijn om interactie mee te hebben.

Persoonlijk denk ik dat als ik Cantr leuk vind dat ik wel een Nederlands talig karakter ga maken.
User avatar
Bmot
Game Mechanics Chair / HR/PD Member
Posts: 2631
Joined: Sat Jun 30, 2012 3:59 pm
Location: The Hague - Netherlands

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Bmot » Sat Apr 02, 2016 3:49 pm

Welkom! :)

Ik denk dat dat inderdaad voor veel mensen het geval is. Ik heb zelf wel 2 (oorspronkelijk) Nederlandstalige karakters, eentje daarvan praat ondertussen alleen nog maar Engels.

Cantr kan nog wel eens lastig zijn om in te komen, zeg maar. Als je vragen hebt kan je ze altijd hier stellen, of als je ze liever wat meer privé stelt, mag je me ook best een PM sturen ;)
Richard Dawkins wrote:We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Tiamo » Sat Apr 02, 2016 4:08 pm

Welkom netforce10, leuk dat je Cantr een kans geeft. Als er maar genoeg spelers nederlandstalige personages (gaan) spelen lost het probleem zichzelf op. Nog steeds is aan de gebouwen en notities te zien dat er een tijd geweest is dat de nederlandse taalgroep actief was en dat er van alles ondernomen werd. Plannen, dromen, geld/banken, ondernemingen, wetsstelsels, wegenbouw, verre reizen, het was er allemaal.
Overigens las ik elders op dit forum dat er sowieso duidelijke verschillen zijn per taalgroep: de Engelse taalgroep is individueler ingesteld en er is relatief veel persoonlijke interactie, de Poolse taalgroep is veel meer gericht op samenwerking en sociale structuren. Ik heb zelf die ervaring ook. Spaanse dorpen hebben een andere structuur en sfeer dan Engelse, Poolse of Nederlandse. De paar Duitse personages die ik ben tegengekomen waren allemaal heel planmatig bezig en hielden zich vanzelfsprekend aan bepaalde fatsoensnormen. Van andere taalgroepen kan ik dat laatste niet zeggen. :?
I think ...
User avatar
Jos Elkink
Founder Emeritus
Posts: 5711
Joined: Mon Jul 14, 2003 1:17 pm
Location: Dublin, Ireland
Contact:

Re: Hallo! Meld je hier voor een warm welkom in de nl-sector!

Postby Jos Elkink » Sat Apr 02, 2016 7:26 pm

En de Nederlanders, Tiamo? :)

Ik speel zelf nu express een meerderheid van mijn karakters in het Nederlands, zodat er een beetje meer leven in komt, en ik vind het ook iets leuker in het Nederlands te spelen, maar ik speel ook een beetje in de Engelse zone.

Gezien de beschrijvingen zou ik graag in het Pools spelen, maar ja ... :)

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest