Rollenspelkritiek

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Rollenspelkritiek

Postby *Wiro » Sat Jun 27, 2009 1:12 pm

Aangezien er toch wel redelijk wat slecht rollenspel is in het Nederlands Cantr (of helemaal niets qua rollenspel!) lijkt het me wel handig als we de dingen waar we ons aan ergeren in Nederlands Cantr in het rollenspel hier posten.

1. Het gebrek aan het rollenspel qua aanvallen. Is het zo veel moeite om als je dan toch een karakter moet vermoorden, dat karakter dan ook in stijl te laten sterven? Hoe zou jij het vinden als je erachter komt dat een van je karakters is gestorven, en het enige wat je ziet is het voorbeeld hieronder?

Persoontje 1 valt je aan.
Persoontje 2 valt je aan.
Persoontje 3 vermoordt je.

Zorg daarom dat je altijd een klein stukje rollenspel en mogelijk wat woorden spreekt in plaats van dat je een karakter op zo'n asociale (en dit heeft niks met het karakter zijn of haar persoonlijkheid te maken, geen rollenspel is iets wat helemaal vanaf de speler komt) van het leven ontneemt.

2. Perfecte karakters. Het is behoorlijk irritant om ieder karakter nooit een fout te zien maken, geen enkele fout qua persoonlijkheid te hebben en als ze dan toch een enkele keer een foutje maken, dat door de speler zijn of haar onhandigheid komt. Mensen zijn niet perfect, en je karakters dus ook niet! Maak eens een foutje hier en daar, en het zal zo een stuk leuker worden!

3. Persoonlijkheidswisselingen. Zo vaak komt het me voor dat mensen opeens stukken gemener zijn dan normaal als er eens iets misgaat. Of ineens heel aardig als ze dat beter uitkomt. Blijf bij de persoonlijkheid van je karakter, en vermoordt niet zomaar mensen omdat ze wat brood hebben gepakt, alleen maar om daarna dat zelfde stuk brood aan een reiziger te geven die wat hongerig lijkt.

4. Negeren en ontlopen van rollenspel. Als je hier niet bent voor het rollenspel, maar alleen om je karakter helemaal sterk en rijk te maken, stop dan nu met spelen en lees de voorpagina nog eens door. Vooral het gedeelte over "Cantr is een rollenspel". Je hoeft heus niet altijd met iedereen te praten, maar om nou al het rollenspel (als speler) te negeren, en het karakter weg te laten lopen zonder iets te zeggen of iets te doen is asociaal en maakt het er heus niet leuker op voor anderen.

5. De speler is NIET hetzelfde als het karakter. Het zijn verschillende personen, dus als speler 1 met karakter a jouw karakter aanvalt, is dat geen reden om kwaad te zijn op speler 1. Of om sowieso kwaad te zijn. De enige die kwaad kan zijn is jouw karakter, op het karakter van speler 1. Stop met het geruzie tussen spelers, vooral door middel van het negeren van al het rollenspel, of aanvallen zonder in-karakter reden.

Dat zijn mijn hoofdirritaties tot nu toe.

En jullie?

EDIT: Ik weet niet of het aan dit topic ligt of aan iets anders, maar het gaat naar wat ik kan zien al weer stukken beter. Ga zo door!
Last edited by *Wiro on Sun Sep 13, 2009 12:17 pm, edited 2 times in total.
User avatar
Caesar
Posts: 1328
Joined: Sun May 31, 2009 2:45 am
Location: The Netherlands, Europe, Earth, Sol, The Milkyway, Our Galaxy, Time & Space

Postby Caesar » Sun Jun 28, 2009 10:10 am

Ik heb even gewacht om te kijken of er iemand zou zijn die zou reageren.

Nee dus.

Ik zou graag een punt toevoegen waar ik mij aan erger.


6. Omnipotence, of; almacht, alwetendheid.

Ik heb een Nederlandse karakter die volgens een ander al.. twee, drie maanden (IC) scheen te slapen opeens op zien springen om een dief op te pakken, in een andere stad. Dus tenzij hij in slaap viel en vertraagd reageerde op het nieuws, duid dit op alwetendheid, aldus CRB in de vorm van het doorgeven van IC Nieuws én het ook laten weten aan de karakters. Dit kan bijvoorbeeld tussen twee spelers die elkaar kennen in het echt, en dan zo samen werken.


(Ik heb nu niks gereport, en heb het deze keer gelaten, want dat leek mij wel zo vriendelijk.)


Karakters waar ik mij aan erger voor slecht rollenspel;


- Pius, Anne in YFW, samen met nog een paar waarvan ik de naam niet meer weet. -- 1 t/m 6.
- Vrouwe Evanna en de 'schone slaper' die daar aanwezig was. Puntje 6.

Overigens moet ik ook eerlijk bekennen dat ik ook buiten het Forum contact heb met Wiro, maar dat heeft niks te maken met mijn voorgaande post, en ik let er zelf ook op dat ik geen van de hiervoor genoemde regels breek.
- Every person lost in war is two too many.
- Respect comes from two sides and must be earned. Nobody has the right to it because of a title, sex, age, race or birth.
- What doesn't kill you makes you stronger.
- I believe in True Love, do you?
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Sun Jun 28, 2009 4:15 pm

Ja, wij werken bijna nooit samen... :roll:
User avatar
Caesar
Posts: 1328
Joined: Sun May 31, 2009 2:45 am
Location: The Netherlands, Europe, Earth, Sol, The Milkyway, Our Galaxy, Time & Space

Postby Caesar » Sun Jun 28, 2009 4:22 pm

Nee hoor, dat doen we nooit. :twisted:

Oh.. Ehm... Verkeerde blik.
- Every person lost in war is two too many.

- Respect comes from two sides and must be earned. Nobody has the right to it because of a title, sex, age, race or birth.

- What doesn't kill you makes you stronger.

- I believe in True Love, do you?
Nezi
Posts: 39
Joined: Thu Feb 07, 2008 1:43 pm

Postby Nezi » Wed Jul 01, 2009 11:08 am

waar ik me nog wel eens aan wil ergeren, is dat karakters vanaf het begin af aan al meerdere talen lijken te kennen. Zijn ze twee dagen oud, spreken ze behalve Nederlands gelijk al Spaan, Duits, of Engels.. Is dat niet een beetje onlogisch? Wanneer heeft dat karakter dat kunnen leren?
User avatar
Piscator
Administrator Emeritus
Posts: 6843
Joined: Sun Jul 02, 2006 4:06 pm
Location: Known Space

Postby Piscator » Wed Jul 01, 2009 11:18 am

Nooit.

Dit is niet maar slecht rollenspel, dit is ook een CRB.
Pretty in pink.
User avatar
lulkoek
Posts: 197
Joined: Sat May 02, 2009 10:10 pm

Postby lulkoek » Sun Jul 19, 2009 10:59 pm

'k had zojuist het meest vervelende ooit...

Iemand doodde een van mijn characters zonder ook maar 1 keer rekening te houden met wat er gezegd en gedaan werd.

Please, als je iemand dood, probeer dan op z'n minst te typen wat je doet...

Het was een Engels karakter dat dat deed... dus geen Nederlands, maar man...
User avatar
*Wiro
Posts: 5855
Joined: Mon Sep 29, 2008 1:24 pm

Postby *Wiro » Sun Jul 19, 2009 11:02 pm

Is wel vaker een probleem, helaas.
Read about my characters by following this link.
User avatar
lulkoek
Posts: 197
Joined: Sat May 02, 2009 10:10 pm

Postby lulkoek » Sun Jul 19, 2009 11:14 pm

Mja... haalt de fun uit de game, vooral omdat ik met dat karakter juist begonnen was een stadje te stichten, Berend's Plaats (op z'n eentje) :D

'k zal het nog wel es ergens anders proberen. Denk ik...

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest