:?

Buiten-karakter discussielijst voor Nederlandstalige spelers.

Moderators: Public Relations Department, Players Department

User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

:?

Postby freiana » Mon Feb 16, 2009 8:47 pm

Kan iemand vertellen waarom ik soms niet in kan loggen (je krijgt dan zo'n wit scherm, en het duurt even voordat je weer kan inloggen) want het begint een beetje vervelend te worden :?
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Postby Tiamo » Tue Feb 17, 2009 6:18 am

Freiana,

het spel is heel zwaar voor de server. Soms kan de server het gewoon allemaal niet aan, en moet even een pauze nemen om alle aanvragen te verwerken. Dan worden nieuwe aanvragen voor pagina's even geblokkeerd en krijg je dat scherm.

Het is al langer een probleem. We zijn hard bezig om hier iets aan te doen, maar dit is een moeilijk probleem en we zijn er nog niet helemaal uit hoe dit kan worden opgelost.
I think ...
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Postby freiana » Wed Feb 18, 2009 8:57 am

O, het is dus eigenlijk gewoon te druk in Cantr...
Dank je voor de uitleg!
User avatar
Henk
Posts: 99
Joined: Tue Dec 30, 2008 7:02 pm

Postby Henk » Sat May 02, 2009 2:21 pm

Het is te druk in Cantr,
en toch moeten er meer nederlandse spelers komen :P
Welke sadist kwam er op het idee om een "s" in het woord slissen te zetten?


Als je probeert te falen, en je slaagt, faal je dan?
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: :?

Postby freiana » Mon Jun 25, 2012 2:02 pm

Pfff, terug van heel lang weggeweest, en mijn eerdere irritatie is blijkbaar weg xD Maar de Nederlandse spelers ook, grotendeels, lijkt het... Nog mensen wakker??
Don't remember where I was - I realized life was a game - The more seriously I took things - The harder the rules became
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: :?

Postby Henkie » Mon Jun 25, 2012 8:24 pm

Ik leef nog, een aantal anderen ook maar weinig... Ik ben er zelf ook +- 450 dagen uit geweest maar ben ookw eer terug. Hoofdzakelijk Engelse chars...
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: :?

Postby freiana » Mon Jun 25, 2012 8:29 pm

Zonde, zonde, zonde. Dan houd ik t ook maar vooral bij Engels. Zijn er trouwens mogelijkheden om het " spawngebied" voor een taalgroep te verminderen ofzo? Als alle nieuwe Nederlandse chars op een plek zouden komen, zou het veel gezelliger zijn...
Don't remember where I was - I realized life was a game - The more seriously I took things - The harder the rules became
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: :?

Postby Tiamo » Mon Jun 25, 2012 9:06 pm

Ik ben enige tijd geleden voor de derde keer begonnen met spelen.

Hoe meer nederlandstalige spelers voor engelstalige karakters kiezen, des te moeilijker wordt het voor de nederlandstalige karakters. :?
Het grote probleem is dat de groepjes nederlandstalige karakters over drie continenten verspreid zitten en geen enkel contact met elkaar (kunnen) hebben. We zouden terug kunnen gaan naar de (5) vaste spawnplaatsen in plaats van spawnen op plaatsen waar nu nederlandstalige karakters zijn, maar dan zullen juist de twee of drie grootste groepen op den duur uitsterven. Willen we dat?
I think ...
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: :?

Postby freiana » Mon Jun 25, 2012 9:19 pm

Hmm, dat is ook niet helemaal de bedoeling inderdaad. Al zou het (mogelijk) op de lange termijn wel een betere oplossing zijn... Al denk ik niet dat het groepje Nederlanders dat nu speelt daar heel blij van wordt. :?
Don't remember where I was - I realized life was a game - The more seriously I took things - The harder the rules became
User avatar
Tiamo
Posts: 1261
Joined: Fri Feb 01, 2008 2:22 pm

Re: :?

Postby Tiamo » Mon Jun 25, 2012 10:02 pm

Het valt me trouwens op dat alle kleine taalgroepen het moeilijk hebben de laatste tijd. Met de grote taalgroepen (Pools, Engels, Spaans) lijkt het beter te gaan.

Misschien is er een soort kritische massa (in aantal actieve spelers), die nodig is om tenminste een paar levendige steden te kunnen vormen. Steden kunnen in de praktijk nooit meer inwoners hebben dan er spelers zijn (vanwege de Hoofdregel).
Als de bevolking te klein is krijg je één groepje mensen met één leider (plus evt. een adjunct) en één doel (een slaperig dorpje dus).
Als de bevolking groter wordt krijg je meerdere groepjes met eigen doelen. Dat levert de interactie die een dorp tot een stad maakt. Uiteraard helpt het als er andere plaatsen in de buurt zijn waarmee regelmatig contact is.
Maar ik weet niet waar die grens dan zou moeten liggen.
I think ...
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: :?

Postby freiana » Tue Jun 26, 2012 11:23 am

Het scheelt ook als er een paar soort van opstandige newspawns bijzitten, natuurlijk, maar inderdaad, er zal een minimum aantal spelers moeten zijn. En gezien de enorme activiteit op dit stuk van het forum vrees ik een beetje dat we onder die norm zitten... De enige redelijke oplossing die ik kan bedenken (maar ik weet niet zeker of dat al zo werkt) is dat nieuwe Nederlandse chars zo veel mogelijk spawnen op plekken met zo veel mogelijk andere Nederlanders, ipv op plekken met maar een andere... Hoe gaat dit nu? Moet er een minimum aanwezig aantal mensen van de zelfde taal zijn of is 1 genoeg?
Don't remember where I was - I realized life was a game - The more seriously I took things - The harder the rules became
User avatar
lulkoek
Posts: 197
Joined: Sat May 02, 2009 10:10 pm

Re: :?

Postby lulkoek » Tue Jun 26, 2012 11:37 am

Ik denk dat het vanaf 2 personen met dezelfde taal is.
jarco
Posts: 115
Joined: Tue Jun 19, 2007 11:39 am

Re: :?

Postby jarco » Tue Jun 26, 2012 11:56 am

Het is inderdaad vanaf 2 personen.

Zouden vaste spawns een oplossing zijn denken jullie? We hebben nu iets meer mensen die terug actief zijn en 2 nieuwe spelers in de laatste maand. Het leek me langzaam toch iets te beteren.
User avatar
freiana
Posts: 766
Joined: Fri Dec 26, 2008 9:21 pm
Location: Delft, the Netherlands

Re: :?

Postby freiana » Tue Jun 26, 2012 12:21 pm

Het lijkt mij dat het (zeker nieuwe spelers) meer aanmoedigt nederlands te spelen als je in een iets dichter bevolkt gebied terecht komt dan 2 andere nederlanders. Misschien zouden vaste spawnplaatsen goed zijn, anders mogelijk een hogere minimumlimiet met het aantal aanwezigen?
Don't remember where I was - I realized life was a game - The more seriously I took things - The harder the rules became
User avatar
Henkie
Posts: 1689
Joined: Sun Oct 09, 2011 7:36 pm

Re: :?

Postby Henkie » Tue Jun 26, 2012 3:29 pm

Persoonlijk geloof ik niet dat de 'outposts' op de aparte continenten per se uit zullen sterven bij een keuze van 5 vaste spawnplaatsen.
Ik heb op het originele eiland nog altijd een char in een dorp van oude Nederlandse glorie, zeer rijk aan spullen e.d.
Jammer genoeg zijn er maar 3 spelers, waarvan er 2 veel slapen. Als daar meer mensjes komen ben ik zeker in staat ze het spel leuk te laten vinden en te laten zien hoe en wat. Moet het alleen wel 1 van de 5 worden...

Return to “Nederlandse Spelers (Dutch)”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest